Воена Историја - објавена и необјавена

Неврзани работи кои и немаат баш многу врска со авијацијата.
Simple chit chat for things that may not really correspond with aviation.
Post Reply
User avatar
Zoran MAF
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 6627
Joined: 02 Jul 2014, 19:44
Contact:

Воена Историја - објавена и необјавена

Post by Zoran MAF »

Интересен текст на Руски со превод на срспски за згодите и незгодите на советскта ткатичка авијација која имал з ацел да ги уништува Носачите на авиони.
Мислам дека недостасуваше ваква тема.


Ликвидатор авианосцев выставил на посмешище американский флот

http://interpolit.ru/blog/likvidator_av ... 03-07-4497" onclick="window.open(this.href);return false;


Nažalost ne znam ko je autor ovog veoma interesantnog članka koji se tiče bliskih susreta aviona morske strateške avijacije sa udarnom grupom USA brodova na otvorenom moru. Sam autor teksta, čije ime nije poznato navodi da je i sam leteo u morskoj strateškoj avijaciji, oko pola godine je leteo na TU-95 koji su bazirali na aerodromu Mozdok, baze 182 gard. Sevastopoljsko- berlinskog teškog bombarderskog aviopuka.
Od zanimljivih detalja iz teksta pominje se:

- 1986god. dva Tu-22M3 su skrenuli za 13 stepena sa kursa, naoružani raketama za uništavanje borbene grupe nosača aviona i presekli 2 granice NATO zemalja (Grčka i Turska) a da nisu bili uopšte primećeni. F-15 koji je poleteo na presretanje, leteo je na vežoj visini i bio je u stalnom vizuelnom kontaktu oba bombardera TU-22M3 koji su leteli u visini okolnih brda. Pilotu F-15 ni na kraj pameti nije bilo da bi toliki avioni mogli leteti tako nisko. Bezbedno su se bombarderi vratili i sleteli na aerodrom Граф Игнатиево kod Plovdiva.

- Kaže da su njemu i drugim novajlijama u muzeju vojne slave tog aviopuka u bazi Mozdok pokazali slike mornara koje je na palubi nosača aviona pozdravljao ministar za mornaricu USA. Sam snimak je snimljen sa visine 200m od strane legendarnog pilota majora Jefremova, koji je pri povratku u bazu izveo gotovo nemoguće sletanje pri otkazu 2 motora i uslovima kritično male vidljivosti na aerodromu.

- piloti aviona Ту-95Мр, Ту-22М2 и Ту-22М3 su uspeli da fotografišu nosače: Koral si, Enterprajz i Midvej

- susret sa F-18 i kako im je pilot u F-18 u polušali rekao (pari TU-22M3) da imaju dozvolu da slete na Kiti Hok NA. I rusi su počeli da se spuštaju, da smanjuju brzinu i zauzeli prilaz za sletanje na nosač. Izvukli su točkove i približili se sletnoj palubi gde je sve vrvelo od ljudi i aviona.....

- u tekstu se poziva i na svedočenje bivšeg komandanta 11 armije PVO i VVS, generala pukovnika Anatolija Nagovicina. On govori o susretu ruskih aviona sa NA borbenom grupom koji je maksimalno ličio na ratni susret. Ovi događaji opisani su u pismu američkog pilota koji je bio njihov svedok na NA Kiti Hok.
Dok je razgovarao sa njegovim zamenikom iz zvučnika se čulo saopštenje poslato iz bojevog informacionog centra: Ser, radari su zasekli ruske avione. Kapetan objavljuje uzbunu na šta operater iz centra obaveštava kapetana da je moguće objaviti samo uzbunu-30 (prvo poletanje sa NA je moguče tek za 30min.) KApetane vrišti da se što pre i bilo šta podigne u vazduh na presretanje. U tom momentu SU-24MR brzinom oko 500 čvorova u brišućem letu nadleće most Kiti Hoka. Mornari u panici. Metež. Avion SU-24MR dva puta u niskom letu nadleće NA dok konačno ka njemu ne poleće E-6A Prauler. Tek posle nekoliko minuta je poleteo F-18 na presretanje. Ali bilo je kasno. Cela komanda se hvatala za glavu gledajući kako se rusi podsmevaju na naše jadne napore da ih presretnemo. Najsmešnije je što su se admiral i glavni komandujući u tom trenutku nalazili u sali na jutarnjem savetovanju koje je prekinuto moćnom bukom motora SU-24MR koji je preleteo komandni most NA.
4 dana kasnije ruska obaveštajna služba šalje komandantu NA Kiti Hok email sa fotografijama koje su načinili ruski avioni.
Opisani događaj desio se u rajonu Korejskog zaliva, 17 oktobra 2000.-te. U preletu NA učestvovali su 2 SU-24MR i pratnja (Zveno) od 4 aviona Su-27 iz sastava 11 armije PVO i VVS.
Mijak 2
Si vis pacem, para bellum. Хочешь мира - готовься к войне
User avatar
Iko
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 45754
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA
Contact:

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by Iko »

Interesno kako od "obratna" strana - nemavme slichni primeri...

Imeno - navistina ne znam za slichen primer (osven eden-edinstven) - kade bilo Amerikanski, NATO-vski ili opshto "Zapaden" voen vozduhoplov - vo nizok let "proshishal" nad bilo koj Sovetski (i podocna Ruski) kapitalen voen brod...samo vo toj eden-edinstven, vo najmala raka den-deneska "zagasochen" sluchaj...

A koj se odvi na 16-ti Oktomvri 1996-ta vo Baltichkoto More - koga eden SH-37 "Viggen" (posebna mornarichko-izvidnichka verzija na istiot poznat Shvedski borben avion) na Shvedskoto VV - se odluchi da preleta nisko nad Ruskiot boev krstosuvach "Petar Veliki" (od klasata "Kirov") - den-denshen, najmokjnoto borbeno i najteshko vooruzheno voeno plovilo vo svetot...

Na odprilika 700-tini metri pri priodot nisko se spushtil i proshishal vednash na mala visina od samo 50-settina metra nad samiot voen brod...Shvegjanite podocna tvrdea deka toa go storil za da navodno go izbegne zafatot koj kon nego bil postaven od brodskiot vooruzhen sistem - shto Rusite go priznaa - no decidno negiraa deka e otvoren ogin kon nego...

Samo 200-ta metra po "proshishuvanjeto" na brodot - vo seushte chuden i nerazjasnet nastan - avionot odednashka vrshi ostar sviok prema levo i ja gubi traektornata linija - po shto se urnuva vo voda i pri sudarot direktno eksplodiruva...pilotot - zaginuva na lice mesto (samiot Ruski voen ekipazh od brodot - par chasa po toa im pomaga na Shvedskite spasuvachki ekipi da ja lociraat olupinata i teloto na pilotot - odnosno, ona shto e ostanato od niv)...





Toa beshe prv i posleden pat da Shvegjanite (i bilo koja ostanata Zapadna zemja) - se odluchi da "pikira" Ruski voen brod od nisko...visoko i od distanca - da, do den-deneshen go pravat toa (kako vprochem i site drugi - shto e i normalna i celosno dozvolena procedura vo megjunaroden akva-torijalen prostor) - ama nisko i od "brishechki" let - nikogash povekje ne se osmelija...toa beshe prv i posleden pat...i prva i posledna - ochigledno neuspeshna proba da go napravat toa...

Shvegjanite po nastanot - ne "digaa dzeva" za celava skalamerija (niti deneska go pravat toa) - a i Rusite mudro molchat...i dvete strani stojat na oficijalnata pozicija - "nesrekjen sluchaj"...:wink:

Vistinata - verojatno nikogash vo potpolnost nema da ja doznaeme...
User avatar
Canemakedonski
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5835
Joined: 11 Nov 2006, 22:12
Location: Prilep
Contact:

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by Canemakedonski »

Ико, случајов најверојатно е само тоа, несреќа. Пилотот со Вигенот успешно го надлетал Петар Велики за потоа да падне в море дали поради негова грешка, дефект на авионот или нешто слично. Инаку колу што знам, американците во времето на студената војна имаат изведено повеќе упади и симулирани напади на советски бази. Колку што знам кулминација симулирани напади од двете страни била во 1983 кога е соборен јужнокорејскиот Боинг 747, летот на КАЛ број 007. Таа година за малку ќе почнела Трета светска војна поради вежбата на НАТО Able Archer:

http://youtu.be/7ciy5R-tLiE" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 8783
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by kocov »

oваа некако ми потестува на видеото од зоран за електронска борба особено на руската подморница која ги блокираше сигналите на леталото што ја снимаше, можат имаат некој електронска заштита што ти ја гори електрониката ама сепак саб-37 незнам дали поседува толку електроника кој знај да кажи сепак на 200 метра висина доволно е некој и со пешадиско оружје да пукал и да го собори кој знај. Сепак ме зачуди факто што ту-22 преку бугарија многу лесно можел да стигни до егејско море притоа турското и грчкото вв воопшто да не успеје да реагира .
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
User avatar
Iko
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 45754
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA
Contact:

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by Iko »

Cane - dolgi godini po toj dotichen nastan - se pojavi edna interesna teorija...

Imeno - shodno istata, pri poniranjeto i brishechkiot let (navodno, za da go narushi vekje "zaklucheniot" zafat) - samiot Shvedski voen avion preletal direktno nad "glavniot" radarski sistem na samiot brod - Tro-Dimenzionalniot tragachki radar MR-800F "Voskhod" (NATO kod: "Top Pair") - odnosno, nad samata negova skenirachka antena...

Shodno istata teorija - radarot (a koj e navistina mokjen radarski sistem so pasivno-elektronsko skeniranje, i koj raboti vo C i F branov opseg so navoden detekcionen kapacitet od nad 270-set nautichki milji - ili preku 500-tini km) - so svojot rezhim na skeniranje - go ozrachil od taa blizina do tolku mnogu samiot Shvedski voen avion - da spored zakluchokot, navodno i po se izgleda - kompletno (i bukvalno) mu ja "sprzhil" celata avionika i voopshto site elektronski sistemi...po shto - vednash doshlo i do odkaz na celata elektrichna energija vo avionot - i so toa, celosen odkaz i na negoviot upravuvachki sistem...nishto vekje ne funkcioniralo i izgleda celosno prestanale da reagiraat letnite komandi i se izgubila kontrolata vrz samoto letalo - po shto vednash (bidejkji letal nisko) - se "zakucal" vo morskata povrshina...

Se razbira, ova e samo edna teorija - no ponudeno objasnuvanje koe mnogu go smetaat za izdrzhan i logichen zakluchok - iako istoto se razbira, ne mozhe da se dokazhe so sigurnost...no e sepak - moshne verojatno kako mozhnost i dosega najdobar ponuden odgovor...
User avatar
Canemakedonski
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5835
Joined: 11 Nov 2006, 22:12
Location: Prilep
Contact:

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by Canemakedonski »

Можно е и тоа, само тоа може да се случи со било кој бродски радар и било кој авион. Патем Ико, би требало да има ограничување за движење на морнарите по палубата кога радарот е во дејство. Претпоставувам дека радарот зрачи со силина од десетици киловати и ако некој несреќен морнар залета во снопот ќе биде буквално испечен како во микробранова печка.
User avatar
Zoran MAF
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 6627
Joined: 02 Jul 2014, 19:44
Contact:

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by Zoran MAF »

ImageImage
Image
Image

Уште една сказна

Tokom operacije Linebacker II dogodilo se i jedno obaranje bombardera B-52 od strane lovca MiG-21. Događaj se odigrao 27. decembra 1972. godine u noćnim časovima. Pilot Phạm Tuân nalazio se u kabini svog lovca MiG-21MF ev. br. 5121 i čekao naredbu operativnog centra da poleti. Avion je bio naoružan sa dve PRS rakete vazduh-vazduh K-51 (RS-2US) na unutrašnjim nosačima i sa dve ICS rakete vazduh-vazduh R-3S na spoljnim nosačima. Na dobijeno odobrenje da poleti pilot je u svom lovcu napustio aerodrom baziranja i posle navođenja sa zemlje,na nekih 8-9 km u 22.16 časova uočio je veliku formaciju bombardera B-52. U tom trenutku pilot Phạm Tuân je vertikalno usmerio svoj lovac prema uočenom cilju i pri brzini od 1200 km/h, proleteo pored dva lovca F-4 iz pratnje koji nisu reagovali. Na visini od 10000 metara sa udaljenosti od dva kilometra od bombardera B-52D, lansirao je obe rakete R-3S, a zatim je preturio lovac na leđa i pri brzini od preko 1000 km/h uputio se nazad prema svojoj bazi. Prilikom izvlačenja aviona iz napada, pilot je video pogodak i pad aviona B-52D. Već sledećeg dana, general Đap (Võ Nguyên Giáp) lično mu je čestitao na postignutom uspehu.

- Poreklo fotografije iz Muzeja RV Vijetnam (The Vietnam People's Air Force Museum, Hanoi or Bảo Tàng Phòng Không - Không Quân is located on Truong Chinh Street in the Bach Mai District of Hanoi).

Pilot Phạm Tuân pored lovca MiG-21MF ev. br. 5121 sa kojim je oborio američki strategijski bonbarder B-52D. Jula 1980. godine kao član tročlane posade Sojuz 37, lansiran je sa kosmodroma u Bajkonuru prema svemirskoj stanici Saljut 6, samim tim postao je prvi vijetnamski astronaut.
Mijak 2
Si vis pacem, para bellum. Хочешь мира - готовься к войне
User avatar
IgorMKD
Астронаут
Астронаут
Posts: 15402
Joined: 23 Nov 2006, 14:06
Location: Автокоманда, Скопје
Contact:

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by IgorMKD »

На сликата и на цртежот погоре не е ист МиГ-21...
"Dodju tako ponekad vremena, kada pamet zacuti, budala progovori, a fukara se obogati" - Ivo Andrić
User avatar
Zoran MAF
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 6627
Joined: 02 Jul 2014, 19:44
Contact:

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by Zoran MAF »

Image
Mijak 2
Si vis pacem, para bellum. Хочешь мира - готовься к войне
User avatar
Helihopter
Капетан на B747
Капетан на  B747
Posts: 850
Joined: 26 May 2012, 14:05
Contact:

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by Helihopter »

PODGORICA - Zrakoplovi G-4 Supergaleb Vojske Jugoslavije bombardirali su 26. travnja 1999. godine zračnu luku Rinas u Albaniji i obližnji logor za obuku pripadnika OVK i uništili 9 američkih helikoptera Apache, navodi list Politika detalje iz akcije čije odigravanje vojni vrh i državno vodstvo nikada nisu potvrdili.

U tekstu u povodu osme obljetnice početka NATO-ova bombardiranja SRJ Politika piše kako je akcija Supergalebova izvedena iz podgoričke zračne luke Golubovci, bez znanja i odobrenja zapovjedništva iz Beograda.

Prema Politici, na aerodromu kod Tirane bila je smještena američka borbena grupa Soko s 24 helikoptera Apache, kao i dijelovi 82. zračnodesantne divizije SAD-a. Politika dodaje da je u akciji sudjelovalo šest lovaca bombardera G-4 iz sastava akrogrupe “Leteće zvijezde”, a da su piloti letjeli na samo nekoliko metara iznad površine mora da ih radari ne otkriju.

U tekstu se dodaje da je talijanska državna televizija samo jednom objavila vijest o napadu na Rinas, a da je ruska agencija Itar-Tas javila kako je aerodrom zatvoren za promet.

Politika podsjeća i da je NATO sutradan, 27. travnja, tri puta žestoko bombardirao aerodrom Golubovci i uništio podzemni objekt Tuzi, gdje su bili smješteni avioni Supergaleb.
http://www.pincom.info/svijet/opsirnije.asp?ID=46445" onclick="window.open(this.href);return false;

So velte za ova vistina ili samo izmislica ?
User avatar
alvarhanso
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 33349
Joined: 21 Jul 2007, 13:34
Location: Skopje
Contact:

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by alvarhanso »

He slammed his hand on the table and said to Hitler “I will not take orders from a local Nazi chieftan”… and got away with it
https://www.warhistoryonline.com/war-ar ... itler.html" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 8783
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by kocov »

Има една не објавена историја колку е точна самите заклучете имено во 1933 година Германците го пуштиле во употреба воздушниот брод Хиндерберг
и сега што е интересно сите сведоци на несрејката тврдат дека видел експлозија во задниот дел и американците тоа го истражуват тие наоди дека се работи за саботажа наводно прекунуват со истрагата бидејки сите докази одат на тоа дека самите нацисти си го саботирале заради тоа да добијат симпатии кај американскиот народ за тие му ја дадат технологијата да произведуват големи количини на Хелиум . Овој елемент нив му требаше при развојот на хидрогенското оружје, иако намерата на овие количини гас на хелиум било да се користат за полнење на воздушни бродови, и третиот рајх сакал да имаа флота од вакви цепелин со цел лесно и брзо транспортирање на трупи преку ла манш и освојување на Јужна Англија , но САД никогаш не му ја дава лиценцата за индустриско производство на Хелиум.
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
User avatar
peggio
Капетан на B737
Капетан на B737
Posts: 415
Joined: 07 Feb 2010, 00:59
Location: Skopje
Contact:

Re: Воена Историја - објавена и необјавена

Post by peggio »

Тука ми беше најсоодветно
Документарец за Анатолиј Лебед
http://www.imdb.com/video/wab/vi1900982297
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 30 guests