Или тотално обратно и да почне да збори глупостиdragan_mig31 wrote:Баш ме занима што ќе каже Васко Ефтов.Со оглед на тоа што оваа тема е до сега апсолвирана по форумиве ќе видиме дали си ја завршил работата и не читал нас и останатите намеснки форуми
Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
-
- Капетан на Bell 412
- Posts: 9659
- Joined: 26 Oct 2007, 21:16
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
Ready to take photos!
- Canemakedonski
- Капетан на SR-71 Blackbird
- Posts: 5835
- Joined: 11 Nov 2006, 22:12
- Location: Prilep
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
Повејќе ова второво. За секој случај треба да се спреми a bottle of sljivovic.Bobo wrote:Или тотално обратно и да почне да збори глупостиdragan_mig31 wrote:Баш ме занима што ќе каже Васко Ефтов.Со оглед на тоа што оваа тема е до сега апсолвирана по форумиве ќе видиме дали си ја завршил работата и не читал нас и останатите намеснки форуми
- Trpkovski Vladimir
- Капетан на SR-71 Blackbird
- Posts: 6103
- Joined: 17 Jan 2008, 19:22
- Location: Tetovo
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
За да не претеруваме и лупаме од глава, а со тоа и да го мистифицираме објетот Клек (шифрираното име за аеродромот Жељава), Хрунди на форумот http://www.Paluba.info" onclick="window.open(this.href);return false; во консултација со разни екс југословенски и ивропски стручњаци во своите бранши, како и со копање по разни документи (инаку Хрунди е познат новинар и репортер, плус уредник на неколку различни телевизии од бившојугословенските простори и дописник на неколку странски медиуми) има дојдено до следните сознанија.
За време наизградбата на објектот Клек потрошени се помеѓу 150 и 175 тогашни милиони долари, што претворено во денешни пари би било помеѓу 900 милиони долари и 1 милијарда и 50 милиони долари.
Напоменувам дека пресметката се однесува за објект „клуч на рака“ каков што е предаден на ЈНА, без дополнителната опрема што ЈНА ја има ставено внатре.
Всушност зошто јас да ви прераскажувам кога можете сами да прочитате тука и на наредната страна.
За време наизградбата на објектот Клек потрошени се помеѓу 150 и 175 тогашни милиони долари, што претворено во денешни пари би било помеѓу 900 милиони долари и 1 милијарда и 50 милиони долари.
Напоменувам дека пресметката се однесува за објект „клуч на рака“ каков што е предаден на ЈНА, без дополнителната опрема што ЈНА ја има ставено внатре.
Всушност зошто јас да ви прераскажувам кога можете сами да прочитате тука и на наредната страна.
"Тонеме се подлабоко , моралот ни е на висина" - Извод од историскиот филм "Доброволци"
- Iko
- Тест пилот
- Posts: 45754
- Joined: 06 Dec 2008, 22:55
- Location: Cape Town, RSA
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
Ah, ti govorish samo za kopanjeto, sechata i verojatno betonot....pa samo onie ogromni hidraulichni sistemi i onie zverski "predkomori" zaedno so onie dzinovski izvlechni porti od chist chelik so ogromna debelina bi trebalo da chinat najmalce 500 mil. Dolari po togashen kurs....
- alvarhanso
- Тест пилот
- Posts: 33348
- Joined: 21 Jul 2007, 13:34
- Location: Skopje
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
Аман, на Ефтов муабетов ко за пред гранапче.
-
- Капетан на Bell 412
- Posts: 9659
- Joined: 26 Oct 2007, 21:16
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
Али ја лупна цифрата од 500милијадри долари
Ready to take photos!
- dragan_mig31
- Тест пилот
- Posts: 35456
- Joined: 04 Aug 2006, 14:01
- Location: Југославија
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
И миг-29 сме имале на жељава а не сме ни знаеле бре бре.Ова неможам да си го опростам како Југословен.
♥Мuammar Muhammad Abu Minyar al-Gaddafi♥
- Canemakedonski
- Капетан на SR-71 Blackbird
- Posts: 5835
- Joined: 11 Nov 2006, 22:12
- Location: Prilep
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
Ќути, добро е што нерече дека имало и вонземјани да ја помагаат изградбата на базата . А за париве точно кажа дека тогаш коштала 6,5 милијарди $, само погрешно ја пресмета инфлацијата.
- Trpkovski Vladimir
- Капетан на SR-71 Blackbird
- Posts: 6103
- Joined: 17 Jan 2008, 19:22
- Location: Tetovo
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
Ико, Хрунди ги пресметал сите инжињерски работи, со тоа што пресметката му е направена некаде 2001-2002 година, значи останува непресметана само опремата што ја внесува ЈНА во подземниот и надземниот дел на аеродромот и авионите во и на него.Iko wrote:Ah, ti govorish samo za kopanjeto, sechata i verojatno betonot....pa samo onie ogromni hidraulichni sistemi i onie zverski "predkomori" zaedno so onie dzinovski izvlechni porti od chist chelik so ogromna debelina bi trebalo da chinat najmalce 500 mil. Dolari po togashen kurs....
Ај да речеме дека со тоа се дуплира цената на чинење, пак е далеку од цената со која се шпекулира за Жељава од 4-6-8 милијарди долари по денешна вредност на доларот.
Искрено, и мене ми се чинеше мала сумата, ама кога ќе си подразмислиш подлабоко, сепак испаѓа дека би требало да е тука некаде.
Лично ви препорачувам да ја прочитате дискусијата, доколку не сте го сториле тоа до сега, има навистина зрели размислувања и интересни податоци.
Last edited by Trpkovski Vladimir on 06 Dec 2011, 00:04, edited 1 time in total.
"Тонеме се подлабоко , моралот ни е на висина" - Извод од историскиот филм "Доброволци"
- dragan_mig31
- Тест пилот
- Posts: 35456
- Joined: 04 Aug 2006, 14:01
- Location: Југославија
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
максимум 7 миљарди сосе опремата која е вградена,обука на људство и слично....
♥Мuammar Muhammad Abu Minyar al-Gaddafi♥
- Skopjeair
- H.M. MURDOCK
- Posts: 3197
- Joined: 12 Oct 2006, 10:23
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
Мислам дека проба да каже колку пари е во денешни средства, ама и таа проценка му е грешна!dragan_mig31 wrote:максимум 7 миљарди сосе опремата која е вградена,обука на људство и слично....
I fly BELL 206 when I am sober!
- Trpkovski Vladimir
- Капетан на SR-71 Blackbird
- Posts: 6103
- Joined: 17 Jan 2008, 19:22
- Location: Tetovo
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
Еве што вика Хруди за што се однесува неговата пресметка.
и оваGornja računica je za kompletan projekat Klek bez aviona i zemaljske pokretne opreme ali uključujući sve agregate, od energetskih preko HVAC, dovod i odvod vode, tehnički plinovi.... Nisu uključeni radarska postaja Plješivica i slični sustavi. Ali je kompletan aerodrom sa podzemnim dijelom u stanju spremnom za prihvat zrakoplovstva.
Nije uključena vrijednost zemljišta jer nije bilo načina za izračunat.
И за крај, оваJedino je relevantno uzet približne cijene, za izvozne kupce koji su plaćali na malo ozbiljniji i mjerljiviji način nego kliring i barter. Recimo Indija.
Ili uzet neke ekvivalente. Recimo 2 MiG-21 = 1 DC-9 (što smatram relativno realnim).
Gore stoji da je DC-9 bio 4,5 mil $, dakle MiG 21 je 2,25, ajmo reć na količinu 2 mil $. Dakle, Željava je vrijedila koliko 75-85 Migova.
Realno? Ja bih rekao da je, poprilično.
Kad sam to prvi put računao vraćao sam se više puta na svaku stavku i sve provjeravao. Razgovarao sam i sa inženjerima raznima itd.
Evo jedan primjer: iskop i oblaganje podzemnog dijela. Nije bilo podatka o cijeni. Onda smo razgovarali sa inženjerima i pitali kako se radilo za vojsku i kako se naplaćivalo. Onda su nam ljudi objasnili da je u principu cijena za kopanje na Željavi bila jednaka cijeni kopanja putnih tunela u Bosni. Sličan materijal, iste metode. Jedino što se tada vrlo mali dio putnih tunela u BiH oblagao - jedino oni kod kojih je bilo ozbiljnijih prodora vode. Onda smo našli podatke za neke tunele na putu Sarajevo-Mostar (mislim na Ivan Sedlu) - a možda je to bio i Kupres, ne sjećam se više i uzeli te cijene kao relevantne.
Inženjeri su nam rekli da je te jedinične cijene u principu trebalo umanjiti za 20-25% iz dva razloga. Prvo, logistički je bila jeftinija izgradnja Željave jer je istom opremom rađeno godinama i na velikoj dužini, dok se kod komercijalnih tunela sve mora donijeti na lokaciju, iskopati, recimo 1km, pa onda na slijedeči tunel, tako da su zavisni troškovi veći. Drugo, vojska je uvijek plaćala najmanje tržišne cijene - što ukazuje da je država bila ozbiljna i dobro gospodarila državnim novcem, nije ga razvlačila kao Alajbegovu slamu.
Radovi inženjerije JNA nisu uračunati ali njih je bilo relativno malo. Inženjerija je na Željavi uglavnom radila dio probijanja i utvrđivanja planinskih puteva, neke manje mostove na nekim od prilaznih putova itd.
Nije uračunato ono što uslijed prirode SFRJ nije ni moglo biti uračunato: strateška infrastruktura,
Na primjer, Željava je bila veliki potrošač struje. Tu struju trebalo je osigurati iz elektroenergetskog sustava SFRJ, nije bilo nikakve posebne centrale samo za Željavu (bila je rezrvna energana ali ona je uračunata). Za pretpostaviti je da je negdje u nekoj elektrocentrali - slikovito rečeno - dograđen jedan generator za Željavu. Tko je to platio? "Država". Tako da se to ne može uračunati u cijenu Željave iako je nesporno da je ukupna potrošnja struje povećana i da je za to trebalo osigurati opremu itd...
Na zapadu bi cijenu struje koju je trošila Željava bilo lako izračunati. Sve države vojsku tretiraju kao velikog i strateškog potrošača i sigurno da ona ima specijalne cijene. Ali na Zapadu se one znaju. Nisam nikad uspio doć do preciznih podataka koliko je JNA plaćala struju po kWh jer je to skriveno u kompliciranim dubinama socijalističke samoupravne trange-frange ekonomije. Naravno, cijena struje nema veze sa cijenom Željave ali navodim je samo kao primjer.
Situacija sa vodom je ista kao i sa strujom. Negdje je za potrebe Željave trebalo napravit kaptažu, ugraditi postrojenje za prečišćavanje, pumpe, filtere, vodovode do Željave...
Dakle ovdje svakako ima puno nepoznanica. Ali mislim da je pošteno urađena računica. Sve i da je pogreška veća od nekih 25 milijuna $ - da je, recimo, Željava koštala ne 150-175 nego 250 milijuna - opet to nisu te astronomske vrijednosti sa kojima se napamet licitira.
"Тонеме се подлабоко , моралот ни е на висина" - Извод од историскиот филм "Доброволци"
- Trpkovski Vladimir
- Капетан на SR-71 Blackbird
- Posts: 6103
- Joined: 17 Jan 2008, 19:22
- Location: Tetovo
- Contact:
Re: Подземен аеродром Жељава (видео и фотографии)
Чисто младата генерација да види што значи аеродром полн со борбени авиони.
Фотката ја украдов од Форумот за аеродромот Жељава
Фотката ја украдов од Форумот за аеродромот Жељава
"Тонеме се подлабоко , моралот ни е на висина" - Извод од историскиот филм "Доброволци"
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests