Падот на Z3-BAB

Факти, причини и последици од авионските несреќи.
Facts, reasons and outcomes from aircrash investigations.
User avatar
alvarhanso
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 33349
Joined: 21 Jul 2007, 13:34
Location: Skopje
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by alvarhanso »

Има ли систем во системските грешки за летот за Мостар кога загина Трајковски?

Комисијата на Омер Кулиќ досега утврдила неколку системски грешки пред и за време на летот од Скопје до Мостар – во подготовката на летот од Скопје, во едната т.н. црна кутија воопшто немало запис од летот, кај мостарскиот аеродром се забележани голем број системски грешки во организацијата на летовите над БиХ...

Четврти ден како новата, 15-члена комисија за истражување на падот на „кингерот“ во кој загина претседателот Борис Трајковски работи во Скопје и ги прегледува остатоците од авионот и документацијата околу организацијата на летот. И овојпат, комисијата установи голем број пропусти во досегашните истраги за причините за авионската несреќа кои не регистрирале голем број системски грешки околу организацијата на овој лет.

Претходно, комисијата соопшти дека имало многу пропусти во организацијата на летот пред 9 години од Скопје до Мостар, како и во начинот на користењето на воздушниот простор над Босна и Херцеговина.

Омер Кулиќ, претседателот на комисијата, за МКД.МК изјави дека комисијата работи во Скопје и ги анализира досега собраните податоци.

„Ја анализираме работата и на владината Служба за општи и заеднички работи која е оператор на авионот и на Агенцијата за цивилно воздухопловство. И тука има голем број пропусти кои не биле споменати во првиот извештај за несреќата“, вели Кулиќ.

Тој најавува уште едно испитување и на црните кутии (две, од кои во едната се регистрираат записите од летот, а во втората разговорите на пилотите со контролите за летање) од авионот од независна стручна компанија.

„Во кутијата во која требаше да има записи од летот нема ништо. Нема никаков запис. Тоа значи дека има некаква грешка во организацијата и контролата на летовите на претседателскиот авион. Мора да се провери чија е одговорноста за неисправноста на црната кутија“, вели Кулиќ.

Тој вели дека за време на четиридневниот престој во Скопје разговарал со многу луѓе кои во тој период, пред 9 години, биле на некаква позиција во врска со организацијата на летот на тогашниот претседател Борис Трајковски. Членови на комисијата ќе мора да дојдат најмалку уште еднаш-два пати во Скопје за да се докомплетира и овој дел од истрагата. Инаку, Кулиќ за октомври најавува и лет со „кингер“ на истата релација, при што ќе бидат регистрирани сите потребни податоци.

„Мора да ги провериме сите наоди бидејќи има луѓе кои се сомневаат дека авионот бил урнат или дека претседателот загинал во терористички напад. Ние нема да донесеме никаков заклучок, ниту пак го можеме тоа. Нашата анализа прв ќе ја прими јавниот обвинител на Македонија. Потоа сè е до него. Ние нашиот извештај ќе го објавиме и на Интернет“, објасни Кулиќ.

Според него, веќе биле нотирани и системските грешки во процедурите за користење на воздушниот простор над Босна и Херцеговина во 2004 година. Истражителот Кулиќ рече дека преку СФОР се обидуваат да стапат во контакт со генералите на меѓународните трупи кои во тоа време го одредиле начинот на користење на воздушниот простор. И во тие процедури дефинирани од СФОР имало нелогичности, рече Кулиќ.

„Процедурата по која слетувал кингерот кога падна кај Мостар била укината еден и пол месец по несреќата“, вели Кулиќ.

Во однос на тоа дека „кингерот“ бил најден многу порано отколку што официјално се соопштува, Кулиќ вели дека засега за тоа има само индиции, и дека во наредниот период во Мостар ќе се фокусираат и на ова прашање, по што ќе дадат и официјално објаснување.

Кингерот падна на 26 февруари 2004 година. Покрај претседателот Борис Трајковски, загинаа и осум члена на владината делегација и екипажот. Првата истрага заврши со извештај според кој „кингерот“ паднал во авионска несреќа предизвикана од пилотска грешка. Интересно е и тоа што многумина истакнати гости што тогаш требаше да присуствуваат на конференцијата во Мостар го откажале летот за Мостар поради лоши временски услови. Според Кулиќ, одлуката да полета авионот со претседателот Борис Трајковски, била исклучиво во надлежност на капетанот на авионот, пилотот Бранко Ивановски.
http://www.mkd.mk/makedonija/politika/i ... trajkovski" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
alvarhanso
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 33349
Joined: 21 Jul 2007, 13:34
Location: Skopje
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by alvarhanso »

Трајко Кикерковски: Болан Омере, водите тотално погрешна ревизија на падот на кингерот!

Трајко Кикерковски, пилот во пензија и поранешен раководител во македонскиот авио оддел во владината Служба за општи и заеднички работи му порачува на неговиот колега од Босна Омер Кулиќ ревизијата на истрагата за падот на кингерот на 26 февруари 2004 година во кој загина претседателот Борис Трајковски и осумчлената делегација и екипажот да ја насочи во вистински правец, а не да ја замајува македонската јавност.

Зошто екипажот на кингерот приодот го започнал 4,7 наутички милји порано, е клучното прашање според Кикерковски на кое треба да одговорат тие што се зафатија со ревизијата.

„Ако ова го откриете се другото ќе ви се разјасни за секунда", пишува Кикерковски кој беше во тимот кој работеше на стручиот дел од извештајот во периодот кога македонската влада побара да се повтори истрагата за авионската несреќа кај босанско Ротимље.

Овој искусен македонски пилот се сомнева дека Омер Кулиќ, претседател на Комисијата за истражување на авионската несреќа сака вината за падот на кингерот сега да ја префрли на македонската страна.

„Па, болан Омере, кингерот не се урна на скопскиот, туку на мостарскиот аеродром. Потсети се малку. Македонија не ја назначи Комисијата на чело со Салко Бегиќ, туку твојата Босна“, реагира Кикерковски кој истакнува дека во случајов не треба да се заборави дека не се прави нова истрага (тоа е невозможно после десет изминати години). Сега, станува збор за ревизија на претходниот извештај откако македонската страна дојде до нови наоди и сознанија кои им биле презентирани на босанците кои, како што потсетува Кикерковски, се согласиле да се испитаат, а кои евентуално би можеле да го отворат патот до вистината за несреќата.

„Сакам да ви укажам дека тотално погрешно почнавте да ја спроведувате ревизијата. Состојбите во СОЗР (Службата за општи и заеднички работи) и АЦВ (Агенцијата за цивилно воздухопловство) претходната Комисија ги констатира, но под притисок на поединци од овие државни установи се изоставени со правење корекции на точката 6 од нацртот на извештајот. Тоа ќе си го најдете во Босна, а јас како последен раководител на тој сектор Ви кажувам дека не чинеше ситуацијата во овие две установи ни тогаш ни сега, а авионите не паѓаат секој ден“, вели Кикерковски, кој многу пати во изминативе години додека трае потрагата по нова светлина во истрагата на падот на кингерот предупердуваше на алармантната состојба во македонската авио служба.

Кикерковски смета дека во сегашната ревизија на падот на кинегрот многу е поевтино и многу посоодветно ако се оди исклучиво на симулација на летот, која може да се реализира во кој било светски летечки центар. Тоа, како што вели во разговорот со МКД.мк ќе даде многу попрецизни и поверодостојни резултати, а и од финасиска гледна точка е многу поразумно да се направи тоа.

„Омере, Вие сте пилот и би требало да знаете дека симулација на летот најверодостојно се прави на симулатор каде ќе се постават сите параметри кои биле во тоа време. Може да се симулира дури и ударот на авионот. Се надевам дека тоа нема да го правите со жив авион, а вие да го посматрате тоа од земја. Немојте да тврдите работи кои не се точни со што си ја загрозувате титулата експерт која ја стекнавте од нашите новинарии и очигледно ви годи. Бидете внимателни при изјавите, на пример за работата на ФДР. И ние во Македонија по нешто знаеме за воздухопловството иако од вашите јавни настапи испаѓа вие Босанците сте измислиле се во воздухопловството. Факт е дека кингерот безбедно го извршил летот од Скопје до приодот на аеродромот Ортијеш, па ви предлагам да се сконцетрирате и ги дознаете причините зошто екипашот приодот го започнал за 4,7 наутички милји прано. Ако ова го откриете се другото ќе ви се разјасни за секунда. После тоа детектирајте ги другите фактори кои можеле да влијаат врз случувањата и во која мера, со единствена цел - нивно елименирање“, за да не се повторат“, предлага Кикерковски.

Тој се осврнува и на долгогодишното несоодветното чување на деловите од кингерот, прво во хангарот на аеродромот во Мостар ( Јасенице ), а потоа во Скопје и во Петровец.

„Не можам да поверувам дека барате составување на авионот после сите овие пропусти и изминати години. Знаете ли кој може тоа да го направи, колку време ќе треба тоа да се заврши и колку тоа ќе чини. Ако Босна го плаќа целиот процес, нека ви биде, но ако ние треба да ги плаќаме вашите играрии ви гарантирам таква подршка немате во Република Македонија, меѓудругото и затоа што тоа ништо не докажува. Јас овој ваш став го разбирам како можност да си најдете оправдување за јаловата досегашна работа на Комисијата и оправдување за не можноста да дадете валиден и стручно издржлив извештај кој вие и го ветивте на македонската јавност пред осум месеци, а очигледно не сте во состојба да го исполните. Босна во оваа несреќа не загуби ништо, само Македонија беше губитник. Зарем уште треба да губиме?“, прашува Кикерковски.

Овој македонски пилот, долгогодишен колега на загинатите пилоти Марко Марковски и Бранко Ивановски е меѓу првите воздухопловни стручњаци кој се залагаше уште во истрагата на првата комисија за уривањето на претседателскиот кингер да бидат вклучени повеќе експерти кои ќе трагаат по одговор на најважното прашање за летот на релација Скопје – Мостар во кобното утро на 26 февруари 2004 година, а на кое и по девт години нема одговор – Зошто кингерот го почнал приодот кон мостарскиот аеродром порано – и тоа за 4,7 наутички милји?
http://www.mkd.mk/makedonija/politika/t ... a-padot-na" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
IgorMKD
Астронаут
Астронаут
Posts: 15402
Joined: 23 Nov 2006, 14:06
Location: Автокоманда, Скопје
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by IgorMKD »

Конечно ќе ја дознаеме вистината за падот на Кингерот - Ал Џезеира и National Geografic снимаат документарци

... За несреќата во моментот се снимаат и два документарни филмови. Реконструкција на несреќата базирана на извештајот на Омер Кулиќ прави глобалната мрежа National Geografic...

http://sitel.com.mk/konechno-kje-ja-doz ... ic-snimaat" onclick="window.open(this.href);return false;
"Dodju tako ponekad vremena, kada pamet zacuti, budala progovori, a fukara se obogati" - Ivo Andrić
User avatar
dragan_mig31
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 35462
Joined: 04 Aug 2006, 14:01
Location: Југославија
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by dragan_mig31 »

Опа да не е ер креш инвестигејшн?
♥Мuammar Muhammad Abu Minyar al-Gaddafi♥
User avatar
IgorMKD
Астронаут
Астронаут
Posts: 15402
Joined: 23 Nov 2006, 14:06
Location: Автокоманда, Скопје
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by IgorMKD »

dragan_mig31 wrote:Опа да не е ер креш инвестигејшн?
Јас навивам за тоа :twisted:
"Dodju tako ponekad vremena, kada pamet zacuti, budala progovori, a fukara se obogati" - Ivo Andrić
User avatar
alvarhanso
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 33349
Joined: 21 Jul 2007, 13:34
Location: Skopje
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by alvarhanso »

Završena istraga o pogibiji makedonskog predsjednika
Kulić: Znamo zašto je pao avion Borisa Trajkovskog

Omer Kulić, šef istražnog tima za utvrđivanje uzroka pada aviona sa makedonskim zvaničnicima 2004. godine kod Mostara, kada je nastradao i predsjednik te države Boris Trajkovski, rekao je da je ovaj tim uspio da u potpunosti utvrdi uzrok pada aviona i pogibije makedonskog predsjednika.

"Tačno smo utvrdili šta se desilo. U istrazi su obuhvaćeni svi akteri tog događaja, ne smijem da kažem ko je odgovoran, naš zadatak je da ispitamo kako se desio pad aviona, to ćemo ispričati i našem i makedonskom tužiocu, a njihova je odluka šta će dalje s tim raditi, jer to su svjetski standardi u ovakvim aktivnostima", rekao je Kulić Srni.

Prema njegovim riječima, istražni tim je locirao komletan događaj koji se desio i locirao sve učesnike u lancu tih događaja.

"Do kraja septembra izvještaj o istrazi predaćemo Tužilaštvu BiH i domaćim vlastima, a nakon toga makedonskom tužiocu i makedonskim vlastima", rekao je Kulić.

Istraga o padu aviona "kinger" ponovo je otvorena na zahtjev Makedonije, a nakon prikupljenih dopunskih dokaza makedonskog Ministarstva unutrašnjih poslova.

Komisija za ispitivanje uzroka nesreće, koju je ranije formirao Savjet ministara BiH, zaključila je da je uzrok pada aviona bila "proceduralna greška pilotske ekipe u fazi slijetanja na mostarski aerodrom, koja je dovela do toga da avion udari u brdo".

U prvobitnoj istrazi, Tužilaštvo BiH za avionsku nesreću kod Mostara, u kojoj su poginuli Trajkovski, šest članova delegacije i dva pilota, nikoga nije optužilo, jer je istraga pokazala da nema elemenata za pokretanje krivičnog postupka.

Osim predsjednika Makedonije Borisa Trajkovskog, poginuli su i savjetnici iz njegovog kabineta Dimka Ilkova-Bošković, Risto Blaževski i Anita Lozanovska, radnik makedonskog MIP-a Mile Krstevski, članovi obezbjeđenja Boris Velinov i Ace Velinovski, kao i piloti Marko Markovski i Branko Ivanovski
http://www.avaz.ba/clanak/133809/kulic- ... rajkovskog" onclick="window.open(this.href);return false;
Марко СВ.Н.
Капетан на B747
Капетан на  B747
Posts: 1030
Joined: 24 May 2013, 20:32
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by Марко СВ.Н. »

http://www.youtube.com/watch?v=MloL-HZPPdE" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AlexGreat
Пилот на Су-25
Пилот на Су-25
Posts: 13296
Joined: 05 Mar 2009, 22:18
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by AlexGreat »

Морбидни се последните моменти... :(
Svi ruski ratni ciljevi biće ostvareni, ali postepeno. Pošto se postepeno i menjaju.
User avatar
Vlatko654
Падобранец
Падобранец
Posts: 13
Joined: 19 Feb 2011, 01:31
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by Vlatko654 »

Ne mi e jasno od snimkata, neli pilotov mu veli na kopilotot drzi visina na 2.000 ft i togas ne bi se slucila ovaa nesrekja odnosno bi bile nekoi 50-100 metri nad mestoto kade sto e nesrekjata. Pilotot prvin veli "drzi ja ovaa visina", a skoro pri samiot kraj kopilotot veli "e taka ke namalime na 2000" Ama ovoj prodolzuva da ide nadole, zosto?
User avatar
zoransk
Капетан на B737
Капетан на B737
Posts: 407
Joined: 21 Nov 2012, 19:49
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by zoransk »

MANPADS ?
на856ј021ов010ам321ер498пс621ес
User avatar
Iko
Тест пилот
Тест пилот
Posts: 45754
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by Iko »

Nachul nekoj neshto povekje okolu ova??

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... viona.html" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
apo_bullseye
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 1695
Joined: 26 Feb 2010, 13:53
Location: Скопје
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by apo_bullseye »

Iko wrote:Nachul nekoj neshto povekje okolu ova??

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... viona.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Дап, деновиве е и кај нас актуелно по медиумиве дека NG ќе снимаат Air crash investigation серија за падот на Z3-BAB.

Меѓутоа не верувам дека ќе откријат нешто "повеќе", ќе идат со официјалниот извештај за несреќата.
User avatar
Miksi
Едриличар
Едриличар
Posts: 254
Joined: 13 Jul 2007, 08:22
Location: Skopje
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by Miksi »

apo_bullseye wrote:
Iko wrote:Nachul nekoj neshto povekje okolu ova??

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... viona.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Дап, деновиве е и кај нас актуелно по медиумиве дека NG ќе снимаат Air crash investigation серија за падот на Z3-BAB.

Меѓутоа не верувам дека ќе откријат нешто "повеќе", ќе идат со официјалниот извештај за несреќата.
На што мислиш повеќе? За несреќата, за после несреќата или за друго нешто?
User avatar
apo_bullseye
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 1695
Joined: 26 Feb 2010, 13:53
Location: Скопје
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by apo_bullseye »

Miksi wrote:
apo_bullseye wrote:
Iko wrote:Nachul nekoj neshto povekje okolu ova??

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... viona.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Дап, деновиве е и кај нас актуелно по медиумиве дека NG ќе снимаат Air crash investigation серија за падот на Z3-BAB.

Меѓутоа не верувам дека ќе откријат нешто "повеќе", ќе идат со официјалниот извештај за несреќата.
На што мислиш повеќе? За несреќата, за после несреќата или за друго нешто?
Дали ќе ги извадат како отворени прашања шпекулациите кои се вртат околу можните причини за несреќата, или пак зашто им требаа 25 часа да го најдат авионот, такви муабети.
User avatar
Miksi
Едриличар
Едриличар
Posts: 254
Joined: 13 Jul 2007, 08:22
Location: Skopje
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by Miksi »

За делот после несреќата може да биде отворено прашање, меѓутоа во однос на несреќата според мене е сосема јасно... И мислам дека главната тема во емисија од типот на air crash investigation би била самата несреќа а не потрагата.
User avatar
IgorMKD
Астронаут
Астронаут
Posts: 15402
Joined: 23 Nov 2006, 14:06
Location: Автокоманда, Скопје
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by IgorMKD »

NG нема да ги рипне контраверзите, тоа со сигурност! Особено што контраверзите по падот на авионот ги подгреаја теориите на заговор, а тие се секогаш заебана ставка при истражување на пад на воздухоплов со VVIP патници. Иако, се согласувам, фокусот на NG ќе бидат фактите и директните и индиректните причини кои доведоа до падот на Z3-BAB.
"Dodju tako ponekad vremena, kada pamet zacuti, budala progovori, a fukara se obogati" - Ivo Andrić
User avatar
cyber2smile
Капетан на B737
Капетан на B737
Posts: 412
Joined: 26 Dec 2008, 10:57
Location: Скопје
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by cyber2smile »

http://www.avaz.ba/clanak/159032/bhdca- ... g-plagijat" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Scylla
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4913
Joined: 12 Jul 2006, 03:21
Location: Лозана
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by Scylla »

http://kinsiv.mk/king-air-b200/" onclick="window.open(this.href);return false;

Нацрт завршен извештај од повторената истрага во 2014 година (Македонски Јазик)

http://kinsiv.mk/wp-content/uploads/201 ... j_2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Реален приказ на летот

http://www.youtube.com/watch?v=-WAhsG2iY20" onclick="window.open(this.href);return false;
Airplanes usually kill you quickly - a woman takes her time.
User avatar
IgorMKD
Астронаут
Астронаут
Posts: 15402
Joined: 23 Nov 2006, 14:06
Location: Автокоманда, Скопје
Contact:

Re: Падот на Z3-BAB

Post by IgorMKD »

Во недела, 27 сеп 2015 г., на Al Jazeera во 17.00 часот иде документарец за падот на Z3-BAB...
nedjelja, 27.09.2015 17:00

Kobna kota 524
dokumentarac
Dvadesetšestog februara 2004. godine predsjednik Makedonije Boris Trajkovski je sa državnom delegacijom putovao na međunarodnu donatorsku konferenciju koja se održavala u Bosni i Hercegovini. U tragičnoj avionskoj nesreći u blizini Mostara život je izgubilo svih devet putnika, uključujući i predsjednika Trajkovskog. Nakon više od deset godina od tragične nesreće još se ne zna pravi uzrok pada aviona. S kojim ciljem je prikrivana istina sve ove godine? Hoće li novi dokazi pomoći da se ta nesreća rasvijetli, pokazat će vrijeme.
"Dodju tako ponekad vremena, kada pamet zacuti, budala progovori, a fukara se obogati" - Ivo Andrić
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests