Според портпаролот на полското Министерство за надворешни работи, Пјотр Пашковски, авионот на полската делегација се срушил на 1,5 километри од аеродромот во Смоленск, 225 километри оддалечен од Москва. Причината за несреќата најверојатно била густата магла.
"Сè уште не можеме да го разбереме размерот на оваа трагедија и што тоа значи за нашата иднина. Ништо слично никогаш не и се случило на Полска," изјавил Пашковски.
Ирина Андрианова од руското Министерство за вонредни состојби известила дека во авионот Туполев 154, кој од Москва летал кон Смоленск имало вкупно 132 патници.
Полската делегација во Русија патуваше по повод 70-годишнината од масакрот во Катин, каде што советските сили ликвидирале 22.000 воени заробеници од Полска.
"Подготвувајќи се за слетување, авионот на полскиот претседател не успеал да стигне до пистата," изјавил Сергеј Антуфиев, гувернерот на Смоленската област, притоа соопштувајќи дека во несреќата нема преживеани.
Причина за несреќата најверојатно е погрешната проценка на пилотот за висината на авионот и необјаснивата одлука да се промени рутата.
"Според прелиминарните извештаи, авионот ги зафатил врвовите на дрвата, по што паднал на земја и се распрачил," објаснува гувернерот.
"Пилотот беше советуван да се приземји во Минск, но одлучи наместо тоа да слета во Смоленск," ијзавил Андреј Јевсејенков, портпарол на локалната власт.
Профил: Лех Качински
Лех Качински беше контроверзна фигура на светската сцена, но неговите десничарски ставови за голем број прашања наидоа на одобрување меѓу најголемиот дел Полјаци, посебно кај традиционалистите и руралните гласачи.
Низ неговата кариера, тој немаше проблем да тежнее кон популистичкото мислење и идеи. Како градоначалник на Варшава, тој два пати ја забрани геј парадата и беше поборник за враќање на смртната казна во државата.
Тој беше избран за претседател на Полска во 2005-та, како кандидат на Партијата за Закон и Правда.
За време на кампањата, Качински инсистираше дека на Полјаците им треба претседател кој ќе се бори за нивните интереси.
Тогаш тој порача дека на пост-комунистичка Полска, често нарекувана "Третата Република," и треба радикална трансформација во "Четвртата република," која ќе се базира на социјална правда и силна држава.
Партијата за Закон и Правда, која ги подржува традиционалните вредности на Римо-Католичката црква, е основана од Лех и неговиот брат близнак, Јарослав, во 2001-ва.
Браќата близнаци станаа славни на 12-годишна возраст како ѕвезди во филмот "Двете момчиња кои ја украдоа месечината."
Лех го следеше неговиот брат во анти-владиното движење во доцните 70-ти а беше ангажиран и како советник на штрајкувачкиот комитет на бродоградилиштето во Гдањскза време на протестите организирани од Солидарност во август 1980-та.
На почетокот од 90-те, двајцата браќа излегоа од политиката по спорот со некогашниот лидер на Солидарност, Лех Валенса, кој во тоа време веќе беше претседател на Полска.
По изборите во 2005-та, Полска заврши со двајцата Качински на власт - Лех како претседател а Јарослав како премиер.
Од 2007-ма, претседателот Качински мораше да почне да работи со Доналд Таск, истиот човек кого го порази на претседателски избори две години претходно.
Качински побара од Таск да формира влада по победата на неговата партија на изборите во октомври 2007-ма.
Според полскиот устав, претседателот има помала моќ од премиерот, меѓутоа има значителна улога во надворешната политика.
Лех Качински е роден на 18-ти јуни, 1949-та.
Неговиот татко Рејмунд бил инженер а мајката Јадвига филолог.
Од братот близнак се разликувал единствено по бемката на левиот образ.
Сопругата Марија загина со него во истата авионска несреќа.
Зад нив остана ќерката Марта.
Високи функционери кои загинаа во несреќата
-Претседателот на државата Лех Качински и првата дама Марија Качински
-Шефот на кабинет на претседателот - Владислав Стасиак
-Шефот на националната безбедност - Александар Шцигло
-Гувернерот на народната банка - Славомир Скшипек
-Заменик спикерот на долниот дом - Јержи Шмајжински
-Подсекретарот во министерството за надворешни работи - Андреј Кремер
-Заменик министерот за одрана - Станислав Коморовски
-Заменик претседателот на партијата Закон и Правда - Презмислав Госиевски
Туполев-154
Типот на авион со кој леташе полски претседател, повеќе од 25 години е 'рбетот на рускиот а претходно и на советскиот авио-сообраќај.
Туполев-154 до сега има пренесено околу една половина од сите патници што летале со рускиот национален превозник Аерофлот. Во најголемиот пик, во 1990-та, со овие авиони беа пренесени 137 милиони патнци за една година.
Авионот влезе во служба во 1972-ра а беше дополнително модернизиран во 1986-та, со неколку промени на моторите и опремата кои требаа да ја подобрат потрошувачката и управувањето со авионот.
Сепак како индикација на застарениот дизајн, беше одлуката на кинеската влада од 2001-ва, да ги повлече сите Туполев-154 авиони од киниските авио линии.
Слична одлука донесе и Аерофлот, кој по 40-години користење на моделот, на 31 декември 2009-та го направи последниот лет со Туполев-154. Од таму објаснија дека ова се должи на високата потрошувачка на гориво заради која овој тип на авион е неекономичен.
Според експерите за руска авијација, до сега во авионски несреќи изгубени се 36 авиони од типот Туполев-154, што според анализите е сосема просечна бројка ако се земе во предвид бројот на произведени авиони, годините во служба и технологијата со која располага.
Од овие 36, 6 биле срушени од непријателски оган или терористички напади за време на граѓанските војни во Либан, Грузија и Авганистан. Дополнителни четири авиони се изгубени како резултат од пожар предизвикан од догорче, недостаток на бензин заради неочекувана промена на рутата, пилотска грешка и застарена опрема во контролата за летање (Мавританија, август 1980-та).
Во 2001-ва, еден Ту-154 падна во Црното море откако беше погоден од украински против авионски проектил, за време на воени вежби.
Во јули 2002-ра швајцарските контролори на летање ја прифатија комплетната одговорност за судирот во воздух меѓу Ту-154 и товарен авион.
До сега, произведени се вкупно 1015 авиони од моделот Ту-154. Продажната цена на еден ваков авион во 2008-ма изнесуваше 45 милиони долари.
On Net