
Edna, vo istoriski pogled mošne interesna i nesekojdnevna fotografija...
Slikava - e od posledniot sostanok na Hitler so Germanskite vozduhoplovni "asovi" vo Vtorata Svetska Vojna - održan na 17-ti April, 1944-ta godina vo "Berghof" - Hitler-ovata letna rezidencija vo blizina na planinskiot rezort Obersalcberg, pokraj gradčeto Berhtesgaden na Bavarskite Alpi - vo neposredna blizina na Germansko-Avstrijskata granica...
Možebi deluva nerealno - no megju ostanatite na ovaa slika, 8-sum voeno-vozduhoplovni oficeri - voeni piloti-lovci - se odgovorni za potvrdeno soboruvanje na ramno 1538-sum sojuznički voeni vozduhoplovi (od sekakov tip) - na site frontovi za vreme na samata vojna...
Odime redosledno...
Prviot od levo - e "Oberst"-ot (star Pruski visok oficerski čin koj korespondira so sovremeniot čin Polkovnik) Verner Štrejb - "nokjen" pilot-lovec (na vremeto - lovečkite voeni piloti i samite borbeni avioni - se delea na voobičaenite dnevni, i na onie koi dopolnitelno bea obučeni ko lugje i osposobeni ko mašini - i za nokjni dejstvija) na Germanskoto Voeno Vozduhoplovstvo ("Luftwaffe") - so potvrdeni 68-sum neprijatelski soboruvanja (od koi 67-dum nokje i 1-no dnevno, rano izutrina) vo 150-set letački borbeni misii;
Vednaš do nego, vtoriot od levo - e Majorot Gerhard Barkhorn (so prekar "Gerd") - "dneven" pilot-lovec na Germanskoto VV - so vkupno 301-no potvrdeno neprijatelsko soboruvanje (pri vkupno 1 104-ri letački borbeni misii);
Do nego vednaš e General-Major Erik Valter - eden od najistaknatite i najodlikuvani Germanski komandanti na vozdušno-desantnite trupi - odnosno na padobranskite edinici ("Fallschirmjägger"-ite) - pozadi koj, kako četvrti od levo se naogja Podpolkovnikot Kurt Bjoligen, "dneven" pilot-lovec so potvrdeni 112-set neprijatelski soboruvanja vo vkupno nešto nad 700-tini letački borbeni misii;
Potoa, kako vkupno 5-ti od levo se naogja - Podpolkovnikot Hans-Joakim Jabs - eden od retkite "kombinirani" asovi (vo smisla deka bil obučen za, i letal podednakvo vo - i dnevni i nokjni misii) - so vkupno 50-set potvrdeni neprijatelski soboruvanja (31-no nokjno i 19-set dnevni) - vo vkupno 510-set letački borbeni misii;
Vednaš do nego se naogja Podpolkovnikot Bernhard Jop - eden od najodlikuvanite Germanski bombarderski piloti - a odma do nego kako sedmi od levo se naogja Majorot Rajnhard Zajler - "dneven" pilot-lovec na Germanskoto Voeno Vozduhoplovstvo so vkupno 159-et potvrdeni neprijatelski soboruvanja vo ramno 504-ri letački borbeni misii (vo ovoj broj, ne se opfateni i negovite ostanati 9-et potvrdeni vozdušni pobedi koi toj gi izvojuva pred Vtorata Svetska Vojna - kako dobrovolec vo Legijata "Kondor" - nacističksta voena formacija ispratena kako ispomoš na Franko i negovite nacionalisti vo prethodnata Španska Gragjanska Vojna);
Vednaš do nego, kako 8-mi od levo (liceto ne mu se gleda bidejkji e profilno zadskrieno od Hitleroviot til) - se naogja Majorot Erik Hartman (popoznat pod svojot prekar "Bubi") - apsolutniot "as nad site asovi" i najsmrtonosniot i najuspešen voen pilot-lovec ne samo vo Vtorata Svetska Vojna - tuku i na site vreminja (vo sevkupnata dosegašna istorija na voenata avijacija)...vo vkupno 1404-ri letački borbeni misii vo koi vkupno ima stapeno duri 825-et pati vo vozdušni borbeni dueli - ima soboreno vkupno 352-va sojuznički voeni vozduhoplovi...duri 16-set pati i samiot beše ili soboruvan ili nateran da sleta teško ošteten pred srušuvanje...so vkupno 38-sum polesni i poteški rani zdobieni - nemaše del od negovoto telo koj ne beše "išaran" so luzni (interesno i paradoksalno - samo ne na negovoto lice)...so navršeni samo 22-ve godini i četiri meseci, na 25-ti Avgust 1944-ta - stana samo eden od vkupno 27-dum Germanci (od preku 13.6 milioni koi služea vo Vtorata Svetska Vojna vo vooruženite sili - ne smetajkji gi ostanatite paravoeni formacii) - koj beše odlikuvan so Ricarskiot Krst vrz Železniot Krst - dopolnet so tri lovoriki na Dabovi Listovi (od srebro), Vkrsteni Mečovi (isto od srebro) i Dijamantska Podvrska (od 14-set karati) - praktično, najvisokoto Germansko odlikuvanje za vreme na vojnata (formalno, najvisokoto - ona so 4-te lovoriki, vklučuvajkji ja i poslednata Zlatna Obvivka - beše formalno dodeleno samo ednaška - pa zatoa istoto ne se zema vo predvid)...po vojnata, odleža devet ipol godini vo Sovetsko voeno zarobeništvo, a po puštanjeto (vo početokot na 1955-ta) - ne možejkji da "sedi na zemja" se prijavi i aktivira povtorno kako voen-pilot lovec, togaš vekje na sovremeni mlazni lovečki borbeni avioni vo togašnoto novo Zapadno-Germansko Voeno Vozduhoplovstvo...i po voenoto penzioniranje vo 1970-ta (togaš vekje kako Polkovnik) - ostana povtorno vrzan so avijacijata, iako sega vekje civilna...mirno počina vo 1993-ta na vozrast od 71-na godina...pozadi nego, ostana i interesniot istoriski podatok deka toa e edinstveniot čovek kogo Hitler lično go ima odlikuvano - a da pritoa istiot bide vooružen (prviot pat koga Hitler trebalo da go odlikuva - on odbil da go predade na Hitlerovoto neposredno obezbeduvanje svojot oficerski pištol i oficerska kama so energičnoto objasnuvanje deka "Dokolku Firerot ne mu veruva nemu dovolno deka toj e lojalen Germanski oficer sprema svojot Vrhoven Komandant - togaš i so seta dolžna počit, možebi e podobro da ne go odlikuva voopšto!" - što interesno pak, dosta mu se dopadnalo na samiot Hitler kako komentar i on ne samo što dozvolil da mladiot Major ostane vooružen pri ceremonijata na dodeluvanjeto na visokoto odlikuvanje, tuku i samiot jadosano iskomentiral deka "posakuval da ima pogolem broj na mladi oficeri - tolku hrabri kako nego"...i slednite dva pati koga, pokraj ostanatite visoki odlikuvanja, e odlikuvan povtorno od Hitler lično - situacijata bila ista, bil vo polna paradna uniforma so site širiti, medali i slično - i so kožen remen na koj od leva strana stoela vovlečena uredno vo malata korica ostrata oficerska kama, a od desno, napolnet i repetiran oficerski pištol, uredno položen vo futrolata)...
Do nego, kako 9-ti od levo - se naogja Majorot Horst Ademajt - "dneven" pilot-lovec so vkupno 166-st potvrdeni neprijatelski soboruvanja vo vkupno 602-ve letački borbeni misii;
Do nego, kako 10-ti od levo - se naogja Majorot Johan Vize - "dneven" pilot-lovec so potvrdeni 133-ri neprijatelski soboruvanja vo ramno 480-set letački borbeni misii - ne smetajkji gi ostanatite 75-set vozdušni pobedi koi toj dopolnitelno gi tvrdeše, a koi ne bea nikogaš nezavisno potvrdeni i verifikuvani;
Do nego vednaš se naogja "Vahtmajster"-ot (star Bavarski i Avstrijski podoficerski čin, pred i se vo artileriskite edinici - a koj korespondira so sovremeniot čin na Narednik) - Fric Petersen - eden od najuspešnite Germanski strelci so protiv-avionski top (skrateno FLAK - ili "FLug-Abwehr-Kanone") vo Germanskata Protiv-Vozdušna Odbrana - a do nego se naogja Majorot Prof. D-r. Maksimilijan Ote - ugleden Germanski pravnik, Doktor na Pravni Nauki i Univerzitetski Profesor po Krivično Pravo - istovremeno kako mobiliziran vozduhoploven oficer-rezervist - i eden od najuspešnite Germanski jurišni piloti...pred svoeto zaginuvanje nabrgu po slikanjeto na ovaa slika - so svojata "Štuka" za vreme na vojnata ima uništeno ramno 1179-et sojuznički tenkovi, borbeno-oklopni vozila, samohodni haubici i voeni kamioni...
Završno, do niv - kako posleden i 13-ti od levo (se razbira, ne smetajkji go Hitler svrten so grb), ili ako vi e polesno - kako prv od desno - se naogja Kapetanot Valter Krupinski (popoznat megju svoite soborci kako "Graf Punskie" odnosno "Grofot Punski" - so koj prekar tie go zezaa radi negovoto poteklo od bogato Prusko semejstvo - koe doduše nemaše aristokratski koreni) - "dneven" pilot-lovec so potvrdeni 197-dum neprijatelski soboruvanja vo vkupno 1109-et letački borbeni misii za vreme na koi, 4-ri pati beše soboruvan i 5-et pati ranet...beše eden od prvite Germanski voeni piloti-lovci koi pri samiot kraj na vojnata izvedoa uspešna trenažna tranzicija od dotogašnite klipni lovečki borbeni avioni - na togašnite najnovi mlazni lovci, konkretno - na modelot Messerschmitt Me-262A-1 "Schwalbe" ("Lastovica") koj beše isklučivo lovečka podverzija (ostanatata, Me-262A-2 "Sturmvogel" - odnosno "Zovoj" - beše lovečko-bombarderska podverzija)...so istiot mlazen lovec - toj gi postigna svoite dve posledni verifikuvani vozdušni pobedi (respektivno, na 16-ti i 26-ti April 1945-ta - vo obata slučai protiv elitnite Amerikanski klipni lovečki borbeni avioni - P-51D "Mustang") - pa nabrgu potoa, beše zaroben od samite Amerikanci vo početokot na Maj '45-ta, na samo par dena pred Germanskata bezuslovna kapitulacija...bidejkji nitu edna sojuznička strana ne go obvini za prekršuvanje na voenite zakoni, propisi i pravila za vreme na negovata oficerska i pilotska kariera vo vojnata - po soslušuvanjeto na voenata komisija vo zarobeništvo koja go izzema od bilo kakva "neprofesionalna vina ili nehuman prestap" - toj mirno beše odpušten od Amerikansko voeno zarobeništvo samo nešto nakaj četiri meseci po Germanskoto predavanje, vo početokot na Septemvri 1945-ta...kako vrven vozduhoploven oficer i von-serijski vozdušen "as" - Amerikanskoto voeno razuznavanje vednaš mu ponudi da sorabotuva so niv i izgotvuva taktički priračnici za Amerikanskite voeni-piloti lovci vo koi sumirajkji go svoeto isklučitelno iskustvo, toj kje ja spodeli svojata veština za nivnata idna obuka- što on i go prifati (kako dosta lukrativna rabota - prvite povoeni godini vo razrušena i seušte opustošena Germanija, edna polna inženjerska ili doktorska plata iznesuvaše prosečno okolu 530-set Germanski Marki - dodeka on za istoto od Amerikancite primaše mesečna "ekspertska apanaža" vo Amerikanski Dolari vo komparativna visina od 2840-set Germanski Marki) i sorabotuvaše so Amerikancite se do početokot na 1953-ta kako "nadvorešen stručen ekspert"...ušte pred toa, na 15-ti Dekjemvri 1952-ra - tokmu na Amerikanski usilbi ("sovetuvanja") - novoto, tukušto-formirano Zapadno-Germansko Ministerstvo za Odbrana go angažira kako vozduhoploven ekspert i konečno vo 1957-ta, beše unapreden vo čin Major (so što, kako na eden od retkite - avtomatski mu se priznaa site dotogašni činovi steknati za vreme na vojnata - preku što mu sleduvaše vednaš i pogolema plata) i beše naznačen za komandant na noviot 33-ti Lovečko-Bombarderski Avijaciski Polk, na togaš novoto Zapadno-Germansko Voeno Vozduhoplovstvo - a koja beše negova prva edinica kompletno opremena so sovremeni, mlazni borbeni avioni...postojano napreduvaše vo karierata (i činovite) vo slednite godini i konečno, vo Oktomvri 1974-ta beše postaven za Komandant na celoto Zapadno-Germansko Voeno Vozduhoplovstvo - togašnata 4-ta najgolema i najmokjna voeno-vozduhoplovna sila vo sevkupniot NATO pakt...se penzionira od taa pozicija na 8-mi Noemvri 1976-ta so čin General-Lajtnant (General-Podpolkovnik) i mirno gi proživea svoite penzionerski denovi, počinuvajkji vo 2000-ta godina, vo dlaboka starost od nakaj 80-settina godini...