Прашања/одговори

Историјат на важните чекори и остварувања кои придонесле за формирањето на денешната авијација.
A historic review of the important steps and achievements that contributed for the aviation of today.

Прашања/одговори

Postby MaKoM » 23 Nov 2006, 21:42

Тука може да се прашува за теми од историјата на авијацијата , па ако е некој компетентен да одговара.
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Postby Wild_Wolf » 24 Nov 2006, 19:51

Ај првото прашање од мене.

Дали е имало воздушни дуели помегу Американци и Руси во втората сведска војна?


Благодарим унапред
Летајќи стигнав до следниот Аеродром
Wild_Wolf
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 9
Joined: 01 Nov 2006, 16:17

Postby MaKoM » 26 Nov 2006, 13:49

Wild_Wolf wrote: Дали е имало воздушни дуели помегу Американци и Руси во втората сведска војна?



Да , имало е, моментално се секавам на еден каде Ла-7 на херојот на СССР и ас Иван Кожедуб во еден налет соборува два американски П-47 Тандерболт , несрекен случај, се помешал човекот со FW-190.
За други случки, моментално неможам да ти кажам.Ке проверам .
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Postby avijacijamk » 26 Nov 2006, 19:01

Кога сме кај воздушните битки, да прашам и ја дали имало воздушни дуели над сегашната територија на Република Македонија. Знам за во кумановско дека имало, ама незнам за други.
Премногу анализа доведува до парализа!!!
http://www.avijacija.com.mk
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
User avatar
 
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 12:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia

Postby MaKoM » 26 Nov 2006, 19:26

AvijacijaMK.Се разбира дека има , во првата светска на Македонскиот фронт има доста соборени авиони и од двете страни, се секаваш на Албатросот од Дојран.Во второта има при нападот на Германија на кралСХС,( ке се распрашам за овие дејства и ке направиме тема) После има кога МКД е под бугарска окупација има доста дуели со 15воз армија на САД, нема сега материјали под рака оти ми цркна хардот, ама се секавам дека 1944 во Скопје се дислоцирани 2 авиона Ме-109Е-4 , кои требале при влегување на бомбардери да полетаат и да ги пратат и да јавуваат во која насока се движат, при еден таков прелет се соборени 2 американски аиона П-38 лајтнинг еден е од бугарски пилот а другиот е од страна на германските авиони Ме-109Г-6. Авионите паѓаат во оклината на Скопје близу железничката станица. :wink: Има и уште други ама ке правиме тема за тоа та таму ке се дискутира.Поздрав и се надеевам дека си задоволен :wink:
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Prasanja/odgovori

Postby Canemakedonski » 07 Dec 2006, 19:25

Vozdusen duel megu amerikancite i rusite imalo bas nad dolinata na Morava. Imeno amerikancite trgnale da bombardiraat germanska kolona vo kacanicka klisura, no poradi greska vo navigacija ja napadnale ruskata kolona vo dolinata na Morava. I rusite ispratile svoi lovecki avioni da se branat, od koi, dodeka ne se resil nesporazumot, nekoi bile soboreni. Inaku, dosta amerikanski teski bombarderi (verojatno B - 24) letale od severna Afrika, bas preku Makedonija, za da gi bombardiraat rafineriite za nafta vo Ploesti, Romanija. Eden od niv padnal vo blizinata na Prilep, a ekipazot bil zaroben od Bugarite.
Canemakedonski
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 5755
Joined: 11 Nov 2006, 22:12
Location: Prilep

Postby MaKoM » 08 Dec 2006, 16:01

Cane, тоа за над Морава не го знев .фала ти. Само да те поправам американските бомбардери не летаат од Африка за да бомбат Плоешти.Италија е база на 15 воз армија на УСААФ, има случаји на прелет од Африка ама тоа е доста по рано во војната крајот на 42 или поч на 43 .Поздрав
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Prasanja/odgovori

Postby Canemakedonski » 08 Dec 2006, 19:58

Za bitkata nad Morava procitav vo Politikin zabavnik, mislam deka bese nekade od 1988 ili otprilika od toa vreme. Za da go najdam treba da prevrtam cel sifonjer so zabavnici, a za toa sto bi rekol cicko Bill It may take a few moments... :wink: Inaku Prvo bombardiranje na ploesti od severna Afrika bilo od grupa liberatori na pat od Britanija za Kina koj resile da napravat malo (i neuspesno) svrtuvanje kon Romanija. Pogolemi bombardiranja imalo vo 1943 godina od 98 i 376 bombarderska grupa na 9 amerikanska vozdusna armija i 44, 93 i 389 bombarderska grupa na 8 amerikanska vozdusna armija (vkupno 200 avioni). Tie letale preku Alnanija, jugot na Jugoslavija (toa sme nie) i Bugarija. Ironicno, najgolemata i najbombardirana rafinerija vo Ploesti se vikala Romana Amerikana. Ovie podatoci se od knigata Pakao iz vazduha, del od serijata Ilustrovana istorija vazduhoplovstva izdanie od 1987 godina.
Canemakedonski
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 5755
Joined: 11 Nov 2006, 22:12
Location: Prilep

Postby avijacijamk » 25 Dec 2006, 23:27

Која година е направен и е ставен во функција аеродромот Петровец?
Премногу анализа доведува до парализа!!!
http://www.avijacija.com.mk
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
User avatar
 
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 12:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia

Postby BORG » 26 Dec 2006, 05:08

avijacijamk wrote:Која година е направен и е ставен во функција аеродромот Петровец?


Twenty years after the Right brothers historical flight, in Skopje - 3 km from the city centre , in 1928 the first airport was built. This airport was of international classification, being used daytime only for domestic flights and international charter flights. Before the Second World War in the period 1935-36 besides Skopje, Bitola Airport had also been used for public air transport.

The first aircraft landing at Skopje Airport in 1928 was POTEG 29-2 French origin, whereas the first flight was Belgrade- Skopje -Podgorica-Mostar-Sarajevo-Belgrade. It carried 5 passengers and 290 kg load. The first route Belgrade - Skopje - Belgrade was in 1929. In 1930 the first international return destination had started from Vienna, through Graz-Zagreb-Belgrade-Skopje to Tessaloniki.

After the Second World War, in 1946 the destination Belgrade -Skopje was opened and in 1948 there were 5-6 flights every working day , with DC-3 (23 seats). In 1951 the first destination Belgrade-Skopje-Tessaliniki- Athens was opened, where as three years latter Belgrade -Skopje- Istambul.

In 1963 until the earthquake and the expanding of the city afterwards the airport exists on this location.

In 1987 new terminal building was built on the place of the old one with significantly bigger capacity. In the time period 1993-95 interior reconstruction and expanding was accomplished.

In the area of 50 km there in no other airport, whereas in the area of 100 km is the airport in Pristina and in a range of 200 km are the airports of Thesaoniki, Ohrid, Tirana, Titograd, Nis and Sofija.

КРАТКА ИСТОРИЈА НА ВОЗДУХОПЛОВСТВОТО

Браќата Wright (Orwell и Wilbur) се луѓе кои што за прв пат успеале да изведат лет со воздухоплов. Првиот лет тие го изведуваат на падините на Kitty Hawk (Северна Каролина, САД) на 17.12.1903 година. Летот траел само 12 секунди при прелетани 36,5 метри. Истиот ден, браќата извеле уште два успешни летови. Вториот лет траел 59 секунди со прелетани 250 метри растојание.

После само дваесет години од историскиот лет на браќата Right, во 1928 година изграден е првиот аеродром во Скопје. Ова леталиште било користено само во дневни услови. Неговите димензии биле: 600 м во правец север-југ, 1500 м во правец исток-запад и во правец југоисток-северозапад – 1400 м. Овој аеродром бил во употреба до 1963 година.

Аеродромот во Охрид бил изграден во 1952 година, северно од езерото, помеѓу селата Горенци и Оровник. Тој бил со тревната полетно-слетна патека, со должина од 200 метри, а се користел при поволни метеоролошки услови и главно во периодот од јуни до септември.

Првиот авион што полетал од Скопскиот аеродром во 1928 година бил од типот ПОТЕГ 29-2, од француско производство, а првиот лет бил на рутата Белград-Скопје-Подгорица-Мостар-Сараево-Белград. Носивоста на авионот била 5 патници и 250 кг товар. Во 1930 година била иницирана првата меѓународна рута, од Виена преку Грац-Загреб-Белград-Скопје-Солун, и обратно.

Првата воспоставена авионска линија после Втората светска војна била на релацијата Белград-Скопје, која што достигнала 6 летови седмично. Во 1951 година била воспоставена првата меѓународна линија на рутата Белград-Скопје-Солун-Атина, и обратно.

Во рамките на развојот на воздухопловството воопшто, подоцна е формиран Воздухопловниот сојуз на Република Македонија, во Скопје и уште во пет други центри.

info :

http://www.airports.com.mk/

Аеродром Петровец - Скопје

Полетно-слетната патека на скопскиот аеродром е со должина од 2.450 m и ширина од 45 m, со систем за таксирање и платформа со 15 паркинг места за сите типови на авиони, почнувајќи од генералната авијација, до B747 и AN 124.

Аеродромот се наоѓа на 25 km оддалеченост од градот, на надморска висина од 238 m и референтна температура на воздухот од +29 целзиусови степени (во Јули). Во текот на зимските месеци, особено во февруари, на аеродромот е зачестена појавата на смалена видливост поради сумаглица и магла.

Една од поголемите реконструкции на аеродромот датира од 1996-1997 година, кога е инсталирана целосна светлосна сигнализација за аеродром од втора категорија, како и други градежни работи и интервенции со кои се овозможи полетување, слетување и прифат на скоро сите типови на авиони

http://www.dgca.gov.mk/default-mk.asp?I ... 0E627329C3
BORG
Капетан на А380
Капетан на А380
User avatar
 
Posts: 1328
Joined: 15 Jul 2006, 22:09
Location: YYZ Toronto -Mississauga ON

Postby avijacijamk » 26 Dec 2006, 11:25

Ова го имам прочитано, но не е одговор на моето прашање. Овој прв дел се однесува главно на Стариот скопски аеродром, а не на Петровец, но во секој случај фала.
Премногу анализа доведува до парализа!!!
http://www.avijacija.com.mk
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
User avatar
 
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 12:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia

Postby MaKoM » 31 Jan 2007, 20:34

Дечки ај да ве замолам , да ми најдете некој податок за ЈГ=27 и нејзината кампања тука на Балканот.Да најдеме некој пилот ас кој летал на овие простори.


Фала однапред/
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Postby BORG » 31 Jan 2007, 20:48

Image
Image
Image

BF 109 E-7,
III. JG 27,
Bulgaria, April 41.

6. April 1941, 5,20 o'clock. With under 250 kg bombs started the BF 109 from their couch place to first attacks. On the airfield of Alexandrowo seven machines were destroyed.
Directly on the first day the III lose. Group of four machines. The captain of the 8. Relay, Olt. Becker, as well as Ofw. Faltings and Ofh. hitting a corner pool of broadcasting corporations are here please and Faber in shank guessed second lieutenant. For this the IITH JG can shoot 27 on 10 April without own losses six Blenheim bombers of the RAF. West Trikkala came it on 15 April to aerial engagement with British and Greek hunters, in whose process, without own losses, six opponents could be shot.
Olt. Roedel could defeat a P.Z.L. 24, a Hurricane and a Gladiator.
Olt. Wiesinger and as per Boerngen per a Gladiator, a further P.Z.L. went at Ofw. Schulz.

links :
http://66.218.71.231/language/translati ... =yfp-t-501

http://66.218.71.231/language/translati ... =yfp-t-501

http://members.aol.com/kaczmarek190/pichler.html
BORG
Капетан на А380
Капетан на А380
User avatar
 
Posts: 1328
Joined: 15 Jul 2006, 22:09
Location: YYZ Toronto -Mississauga ON

Postby MaKoM » 31 Jan 2007, 21:38

DANKE :lol: :lol: :lol:
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Postby MaKoM » 12 Apr 2007, 16:37

Дечки ај ако може некој да ми најде некоја информација за еден германски пилот

* Hasso von Wedel 1 (+ 5 in WWI, KIA as an Infantry Officer defending Berlin in 1945)

жална приказна....се надевам дека ке можеме да ја раскажеме.
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Postby BORG » 12 Apr 2007, 16:50

MaKoM wrote:Дечки ај ако може некој да ми најде некоја информација за еден германски пилот

* Hasso von Wedel 1 (+ 5 in WWI, KIA as an Infantry Officer defending Berlin in 1945)

жална приказна....се надевам дека ке можеме да ја раскажеме.



http://www.theaerodrome.com/aces/germany/wedel2.php

http://www.time.com/time/magazine/artic ... 37,00.html

na ovoj site mozes da najdes za povece germanski asovi od taa era

http://www.acesofww2.com/germany/Germany.htm
BORG
Капетан на А380
Капетан на А380
User avatar
 
Posts: 1328
Joined: 15 Jul 2006, 22:09
Location: YYZ Toronto -Mississauga ON

Re: Prasanja/odgovori

Postby WINGMAN » 20 Mar 2009, 00:39

Canemakedonski wrote:Vozdusen duel megu amerikancite i rusite imalo bas nad dolinata na Morava. Imeno amerikancite trgnale da bombardiraat germanska kolona vo kacanicka klisura, no poradi greska vo navigacija ja napadnale ruskata kolona vo dolinata na Morava. I rusite ispratile svoi lovecki avioni da se branat, od koi, dodeka ne se resil nesporazumot, nekoi bile soboreni. Inaku, dosta amerikanski teski bombarderi (verojatno B - 24) letale od severna Afrika, bas preku Makedonija, za da gi bombardiraat rafineriite za nafta vo Ploesti, Romanija. Eden od niv padnal vo blizinata na Prilep, a ekipazot bil zaroben od Bugarite.


Темава ја имам одамна разгледувано ама дури сега го приметив овај пост. Па добро како нема ништо од тој авион, не се знае каде е паднат, некои остатоци, очевидци, дали е оборен или паднал од друга причина, ако е оборен кој го оборил? Зошто сепак не е тоа мал авион за да изчезне така лесно или за никој да не знае ништо околу таа случка.

Како и да е најдов една приказна и мислам дека се работи за првата победа и тоа баш над Б24 на најдобриот бугарски ас со 15 победи Стојан Стојанов. Пишува дека летал скоро над цел Балкан вклучително и Македонија.

http://www.elknet.pl/acestory/stojanov/stojanov.htm

Инаку офтопик додека барав за оборен Б24 над Македонија по интернетов наидов на ова

http://www.f-16.net/news_article226.html

Нато изјавува дека AMG88 "паднал" од ф16ка најверојатно некаде околу Тетовско. И самиот се сеќавам на неколку прилично јаки детонации, ама не знаев дека Нато јавно признал дека паѓале бомби низ Македонија. Знае ли некој за ваков сличен случај каде експлодирале какви и да било оружја. Значи оружја, а не авиони зошто знам многу приказни што се вртат за паднати авиони. Една дури вклучуваше и dogfight :D некаде над западниов дел.
Цитирам:
"Еден српски Миг, знам кога бев војска такви имаше во касарната кај што служев, бркаше еден амерички со големо америчко знаме на него. Е тој не знам што авион беше, ама само пред да преминат над онај ридон америчкиот почна да испуштат црн чад и после десет секунди се слушна голема експлозија" :D.
Нема врска, значи ме интересираат информации за експлодирани, или ако знае некој и за неексплодирани може :D, проектили, бомби, ракети, што и да е посебно низ западна Македонија.
WINGMAN
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 163
Joined: 17 Jul 2007, 01:56

Postby Canemakedonski » 20 Mar 2009, 14:21

Не овај бугаринов изгледа пожестоко се борел откога Бугарија ја сменила страната. Овој авионов од втора светска војна, најверојатно Б 24, бил оштетен и паднал во близина на Прилеп. Инаку во 1999 имасе доста пробивња на звучен ѕид. Колку сто се сеќавам имаше и една неексплодирана бомба кај Липковска брана.
Canemakedonski
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 5755
Joined: 11 Nov 2006, 22:12
Location: Prilep

Re: Прашања/одговори

Postby Zajcef » 13 Jul 2010, 13:06

Пред неколку години од еден овчар во село Беровци(14 километри од прилеп)слушнав една интересна приказна,човеков рече дека за време на втора светска војна во близина на селото три авиони напаѓаат германски конвој кои се повлекувал од Грција.Наводно 3 авиони го напаѓаат возот и ги уништуваат сите вагони(само локомотивата се спасила)и на неколку километри оддалеченост од возов уништува конвој од 20сетина камиони.Првпат кога ја слушнав приказнава не ми се веруваше,но сега пред неколку дена ја слушнав од други двајца и ме замисли.Дали е можно да се случило нешто вакво или е фантазија на луѓево?
Кога неправдата ќе стане закон,отпорот станува должност!
Macedonia a place between a joke and a nightmare.
Zajcef
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 91
Joined: 17 May 2010, 19:10
Location: Прилеп

Re: Прашања/одговори

Postby Canemakedonski » 13 Jul 2010, 18:17

Може да биди. само не знаеме точна дата на настанот и чии авиони биле. Јас до сега не сум слушнал за настанов.
Canemakedonski
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 5755
Joined: 11 Nov 2006, 22:12
Location: Prilep

Next

Return to Историја на авијацијата / Aviation history

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest