Прашања/одговори

Историјат на важните чекори и остварувања кои придонесле за формирањето на денешната авијација.
A historic review of the important steps and achievements that contributed for the aviation of today.

Re: Прашања/одговори

Postby Zajcef » 13 Jul 2010, 19:54

Не се знае,претпоставувам набрзо по почетокот на повлекувањето од грција :D За авионите еден од луѓето ги нарече Јак заначи Јаковлев Јак-9 најверојатно.Чии биле ни јас не знам.
Кога неправдата ќе стане закон,отпорот станува должност!
Macedonia a place between a joke and a nightmare.
Zajcef
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 89
Joined: 17 May 2010, 19:10
Location: Прилеп

Re: Прашања/одговори

Postby Canemakedonski » 13 Jul 2010, 20:48

Ако е Јак 9, тогаш тоа ќе биде после 9-ти септември 1944 година, кога советската армија дошла на бугарска граница, а Бугарија решила да ја смени страната, вклучувајќи ги и бугарските единици во Македонија. Па предпоставувам дека нападот се случил некаде меѓу 9-ти септември и 19-ти ноември 1944 година, кога Македонија е конечно ослободена.
Canemakedonski
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 5535
Joined: 11 Nov 2006, 22:12
Location: Prilep

Re: Прашања/одговори

Postby MaKoM » 14 Jul 2010, 12:00

Edno dopolnuvanje Stojan Stojanov od VV na Carska bugarija site soboruvanje mu se protiv USAF ZNACI 15 voz armija t.e pred 9 ti IX 1944.
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Re: Прашања/одговори

Postby Canemakedonski » 14 Jul 2010, 13:09

Добро, овдека зборуваме на напад на германски воз извршен од советски авион, најверојатно Јак 9 кој полетал од Бугарија. Целиот настан бил најверојатно по 9-ти септември 1944 година кога Бугарија преминала на сојузничка страна.
Canemakedonski
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 5535
Joined: 11 Nov 2006, 22:12
Location: Prilep

Re: Прашања/одговори

Postby MaKoM » 14 Jul 2010, 16:41

Canemakedonski wrote:Добро, овдека зборуваме на напад на германски воз извршен од советски авион, најверојатно Јак 9 кој полетал од Бугарија. Целиот настан бил најверојатно по 9-ти септември 1944 година кога Бугарија преминала на сојузничка страна.


Imate nekoja greska .Samo ke vi kazam deka do krajot na vojnata osnoven lovec na bugarskoto VV e Me-109g .....Jak 9 se dobieni posle zavrsetokot na vojnata taka da nemoze da e Bugarski ....zatoa vi vikam da si proverete da ne e nekoja greskal
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Re: Прашања/одговори

Postby Canemakedonski » 14 Jul 2010, 17:57

MaKoM wrote:
Canemakedonski wrote:Добро, овдека зборуваме на напад на германски воз извршен од советски авион, најверојатно Јак 9 кој полетал од Бугарија. Целиот настан бил најверојатно по 9-ти септември 1944 година кога Бугарија преминала на сојузничка страна.


Imate nekoja greska .Samo ke vi kazam deka do krajot na vojnata osnoven lovec na bugarskoto VV e Me-109g .....Jak 9 se dobieni posle zavrsetokot na vojnata taka da nemoze da e Bugarski ....zatoa vi vikam da si proverete da ne e nekoja greskal


Макоком друже, тоа и велам, советски, не бугарски Јак 9 стациониран во Бугарија го бомбардирал возот со кој се повлекувале Германците од Грција кај селото Беровци крај Прилеп. Бугарите како добри сојузници само му овозможиле на советите да ги користат нивните аеродроми и/или воздушен простор. Само како што реков целиов настан не е потврден.

А може да биди и дека е ова:

A large formation of the Yak-9DD version was transferred to Bari Puglia, Italy from Ukraina to help Yugoslav partisans in the Balkans.

One of the top-scoring Yak-9 pilots was First Lieutenant A.I. Vybornov. Flying an ordinary type –T equipped with a cannon in the nose he achieved 19 air victories, plus nine shared. He was awarded the Gold Star Medal of the Hero of the Soviet Union, in June 1945.
извор:
http://www.servinghistory.com/topics/Ya ... al_History
Canemakedonski
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 5535
Joined: 11 Nov 2006, 22:12
Location: Prilep

Re: Прашања/одговори

Postby ninost » 30 Aug 2010, 02:20

Vo bitolskiot aero klub omalo porano citabria?....i kade e sega?
ninost
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 24
Joined: 10 Apr 2010, 00:17

Re: Прашања/одговори

Postby Pelivan » 21 Sep 2010, 15:46

Пред многу години од стари Прилепчани сум слушнал за еден случај во WWI во Мариовско поточно во близина на село Градешница еден германски авион враќајки се од Грција бил пресретнат од два француски авиони и по кратка битка германскиот авион бил погоден највероватно во моторот и вонтеренски успеал на слета на некоја нива блиску до селото.Селаните го гледале целиот настан и кога виделе дека пилотот е жив само што излегол од авионот го убиле избодувајќи го со вилите.Авионот речиси неоштетен го истуркале во некој голем амбар и го покриле со сено.Се претпоставува дека сеуште авионот лежи во некој амбар во Мариовско. Пред 5-6 години на спортскиот аеродром во Прилеп заедно со Небојша дојде еден негов пријател заборавив како се вика човекот (има продавница односно антикварница во Скопје ) и тој случајно ме потсети за истиот настан.Па ако некој од вас знае за кој човек зборувам нека го праша.
Би ве замолувам ако има некој било каква информација за овој случај , што тип на авион бил? , каде е и што се случило со тој авион потоа?, име германскиот пилот итн нека пиши .

Поздрав
Pelivan
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 35
Joined: 26 Feb 2008, 13:38
Location: Prilep,Macedonia

Re: Прашања/одговори

Postby Valter » 21 Sep 2010, 20:02

Pelivan wrote:Селаните го гледале целиот настан и кога виделе дека пилотот е жив само што излегол од авионот го убиле избодувајќи го со вилите.Авионот речиси неоштетен го истуркале во некој голем амбар и го покриле со сено.

Ццц балканска работа ни пет ни шест вилите.Како беше ,,Виљушка кољи ту ку*ву,, ...
And on the 8th day, God created the Infantry-and Hell stood at attention!
Valter
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 3356
Joined: 18 Dec 2008, 19:03

Re: Прашања/одговори

Postby Iko » 22 Sep 2010, 13:07

Iko
Тест пилот
Тест пилот
User avatar
 
Posts: 35439
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA

Re: Прашања/одговори

Postby avijacijamk » 22 Sep 2010, 21:07

ninost wrote:Vo bitolskiot aero klub omalo porano citabria?....i kade e sega?



Во сопственост на АК Скопје!!!
Премногу анализа доведува до парализа!!!
http://www.avijacija.com.mk
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
User avatar
 
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 12:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia

Re: Прашања/одговори

Postby radmila » 26 Sep 2010, 09:22

sakam da ve prasam za makedonski prevod na "fly by wire" i "side-stick"
blagodaram odnapred!
radmila
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 4
Joined: 26 Sep 2010, 09:12

Re: Прашања/одговори

Postby Iko » 26 Sep 2010, 09:46

FBW odnosno "Fly-by-Wire" spored Makedonskata vozduhoplovna terminologija (koja za zhal e dosta necelosno oformena) bi mozhelo da se prevede kako "Digitalen sistem na elektronski komandi na let" (namerno go naglasiv segmentot digitalen bidejkji postoi i analogen sistem na hidraulichni komandi na let)...

Malo pojasnuvanje...deneshnite vozduhoplovi (osobeno voenite) od start se pravat kako aero-dinamichki nestabilni platformi so shto im se ovozmozhuva daleku pogolema manevristika i pogolem napaden agol pa zaradi toa mora da postoi sistem koj da se izrazam na najplastichen nachin za da mozhe lesno da me razberete, preku digitalni sistemi na upravuvanje kje sozdava svoevidna "veshtachka" stabilnost na samiot aero-profil na vozduhoplovot (bidejkji ako toj ja nema istiot kje padne se razbira)...vo pochetokot koga se pojavija prvite FBW sistemi vo sredinata na 70-tite godini istite bea dvokanalni odnosno imaa eden digitalen i eden (kako back-up) analogen kanal koj za sekoj sluchaj kako rezerva go zadrzhuvashe dotogashnoto hidraulichno upravuvanje so letnite komandi...so napredokot na digitalnata tehnologija (osobebno mikro-procesorskata tehnologija) se dojde leka poleka do tro-kanalni digitalni FBW sistemi koi zgora imaat i trokraten stepen na redundiranje (povratliva presmetnost na podatocite)....deneska vekje se premina kon chetvoro-kanalni digitalni FBW sistemi koi se narodski kazhano "okosnica" na skoro sekoj novo-proizveden sovremen vozduhoplov (osobeno ako e voen)...

Voenata avijacija (se razbira od prostata prichina shto voenite vozduhoplovi voobichaeno zahtevaat daleku poobemen dijapazon na manevarski sposobnosti odoshto civilnite) odsekogash imala primat vo razvoj na ovie sistemi (iako se razbira toa ne znachi deka i civilnata avijacija deneska daleku pozadi "kaska" vo ovoj pogled)...shto se odnesuva do samite FBW sistemi...deneska vekje se pojavi najnovata generacija na fiber-optichki sistemi na elektronski komandi na let koja e edna cela generacija pred obichnite digitalni i vekje se preimenuva vo FBL tehnologija (bukvalno Fly-by-Light)...prvi dva vakvi vozduhoplova koi se pojavija a koi go imaat ovoj sistem koj po se izgleda kje stane okosnica vo idnina se Amerikanskiot povekjenamenski lovec F-16E Block 60 (i negovata dvosedna verzija F-16F Block 60) kako i Ruskiot povekjenamenski lovec Su-35S....

Shto se odnesuva do vtoroto prashanje..."Side-stick" bi mozhelo da se prevede so nashata oskudna vozduhoplovna terminologija kako "Stranichno postavena pilotska palka"...najchesto glavnata pilotska palka (onaa koja sluzhi vo borbenite avioni za upravuvanje so samiot vozduhoplov i osobeno za dejstvuvanje so vooruzhuvanjeto) e postavena centralno za da pilotot mozhe naizmenichno po potreba (radi odmor i podobra cirkulacija) da gi menuva racete so koi upravuva so avionot (ova samo vo pogled na samoto upravuvanje bidejkji po nekoe nepishano pravilo skoro sekojpat vtorata pilotska palka odnosno onaa so koja se regulira brzinata i ushte red drugi raboti e postavena od levata strana)....kaj par borbeni avioni (prv vakov beshe F-16A Block 1 a potoa kaj site verzii i blokovi na celata F-16 familija, pa potoa istiot sistem mozheshe da se zabelezhi i kaj Su-37MKR, F-22A Block 10 i site negovi podocnezhni blokovi a deneska i kaj celata familija Rafale) ovaa centralno postavena upravuvachka palka beshe postavena od desnata strana na pilotot i toj mozheshe da ja upravuva samo so desnata raka....iskustvata govorat deka so primena na deneshnite HOTAS sistemi ("Hands on Throttle and Stick" - sistem preku koj pilotot upravuva so celokupniot avion a osobeno so negovite integrirani napadno-navigaciski sistemi i vooruzhuvanje iskluchivo operirajkji na par kopchinja na samite palki so shto toj nema potreba da gi diga racete od niv i da pristapuva kon kontrolnite paneli na informacionite sistemi vo samata kabina) kako i so se pogolemata upotreba na VC odnosno glasovna kontrola ("Voice Control" - audioloshki se usnimuva na digitalna matrica audio signalot odnosno glasot na pilotot i potoa istiot kompjuterski se vnesuva i so toa programira vo softverskite algoritmi na elektronikata i avionikata na samiot vozduhoplov pri shto toj pilot potoa mozhe samo so glasovna komanda da aktivira nekoj sistem) samata potreba za stranichno razmestuvanje na palkata stana poprilichno...kako da se izrazam...bezpredmetna...zaradi toa...i se pomal e brojot na vakvi slichni razmestuvanja na palkite...ona shto beshe revolucionerno tokmu vo ovaa tehnologija beshe shto na primer kaj F-16A Block 1 (prviot vo familijata) pri vakvoto razmestuvanje na palkata se upotrebi nov senzorski sistem pri shto samata desno postavena glavna upravuvachka palka beshe bukvalno "zaglavena" odnosno ne mozeshe da se pomrdnuva a upravuvanjeto so samiot vozduhoplov se izveduvashe na nachin shto na samata palka imashe postaveno senzori koi go detektiraa pritisokot koj go nanesuva rakata na pilotot na samata palka i so toa ramnomerko odgovaraa kako istata da se pomrdnuva (iako taa celo vreme stoeshe cvrsto vo isto mesto)...no iskustvoto pokazha deka ovakviot sistem dosta gi zbunuvashe voenite piloti (koi i pokraj toa shto se visoko-obrazuvani i iskluchitelno obucheni lugje sepak se lugje a ne mashini) i nivnite lichni vpechatoci i iskustva bea dosta negativni (ednostavno...nekojpat i pri cela obuka i trening i sevkupno iskustvo chovekot sepak dejstvuva, razmisluva i se odnesuva kako chovek a ne robot)....pa zatoa i ne se prodolzhi so ovakva praksa....



Se nadevam deka odgovorov kje ja zadovoli vashata zainteresiranost...

Srdechen pozdrav,
Iko
Iko
Тест пилот
Тест пилот
User avatar
 
Posts: 35439
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA

Re: Прашања/одговори

Postby radmila » 26 Sep 2010, 13:32

blagodaram mnogu na iscrpniot odgovor :)
vo vrska so side-stick Vie ovde objasnuvate za voeni avioni, a vo mojot slucaj se raboti za a320.
dali vazi istiot prevod i vo dvata slucai?
i uste nekolku zbora za koi mi e potreben makedonski verodostoen prevod, za nekoi od niv znam sto znacat, megutoa potrebno mi da mi se objasnat kako se koristat vo makedonskiot jazik.
"Airfoil" "control surface" "exhaust nozzle" i samo "nozzle" "flaps" "panel"
blagodaram !!!
radmila
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 4
Joined: 26 Sep 2010, 09:12

Re: Прашања/одговори

Postby dragan_mig31 » 26 Sep 2010, 14:24

па сајд стик и на ербас е исто што и сајд стик у ф-16.не мислам на буквално истата палица и систем него на поимот.
♥Мuammar Muhammad Abu Minyar al-Gaddafi♥
dragan_mig31
Тест пилот
Тест пилот
User avatar
Online
 
Posts: 21441
Joined: 04 Aug 2006, 13:01
Location: Југославија

Re: Прашања/одговори

Postby Iko » 26 Sep 2010, 14:38

Da, za side-stick istiot prevod bi mozhel da se primeni kako termin i vo civilna avijacija...

Shto se odnesuva do drugite termini dokolku sakate mozhe da vi gi objasnam site a shto se odnesuva samo do prevodot:

1. "Airfoil"

- profil, aero-dinamichki profil pa duri i krilo (vo zavisnost od semantichkata upotreba na terminot vo rechenicata);

2. "Control surface"

- kontrolna povrshina (se misli na site podvizhni delovi na vozduhoplovot);

3. "Exhaust nozzle"

- izduvnik na pogonskata grupa (motorite);

4. "Nozzle"

- mlaznik

5. "Flaps"

- flapsovi ako ne se lazham oficijalno na Makedonski se preveduvaat kako klapi (inaku toa se onie pomoshni lopatki na krajot od strelestata povrshina odnosno kriloto i istite se koristat pri poletuvanje i sletuvanje na samiot voduhoplov)....

6. "Panel"

- go ima istoto znachenje - panel - odnosno vo zavisnost od upotrebata mozhe da oznachuva plocha, podloga, poklopec, instrumentalna tabla i/ili informacionen displej odnosno prikazhuvach (kontrolen panel) i slichno....
Iko
Тест пилот
Тест пилот
User avatar
 
Posts: 35439
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA

Re: Прашања/одговори

Postby radmila » 06 Oct 2010, 21:37

uste edno prasanje....
kabinta vo koja se patnicite kako se narekuva na makedonski.....kabina ili poinaku??
radmila
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 4
Joined: 26 Sep 2010, 09:12

Re: Прашања/одговори

Postby Iko » 06 Oct 2010, 21:43

Ako ne se lazham (veruvajte od prosta prichina shto mene lichno po profesionalna deformacija predmet na interesot mi bila odsekogash voenata a ne civilnata avijacija) mi se chini (iako ne sum sosema siguren) deka vo nashata oficijalna terminologija se koristi terminot "patnichki kapacitet"....iako da povtoram, ne sum potpolno siguren bidejkji vo sekojdnevnata konverzacija najchesto se upotrebuva terminot "patnichka kabina" - no smetam deka sepak istiot tovaren segment oficijalno se narekuva "patnichki kapacitet"...istiot kako termin e odvoen od ostanatiot kargo prostor na patnichkite avioni za koj se upotrebuva ako ne se lazham oficijalno terminot "dolen tovaren prostor"....
Iko
Тест пилот
Тест пилот
User avatar
 
Posts: 35439
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA

Re: Прашања/одговори

Postby radmila » 06 Oct 2010, 22:07

blgodaram.
jas se dvoumev poradi pilotskata kavbina i kabinata za patnicite.....se konsultirav i mi kazaa deka pod kabina se podrazbira pilotskata a kabinata za patnicite ima drug naziv.
ke go imam predvid vasiot odgovor !
radmila
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 4
Joined: 26 Sep 2010, 09:12

Re: Прашања/одговори

Postby Iko » 06 Oct 2010, 22:23

Nema na shto, povelete i drugpat...se izvinuvam shto vo ovoj sluchaj ne bev vo mozhnost da vi dadam poprecizen odgovor....
Iko
Тест пилот
Тест пилот
User avatar
 
Posts: 35439
Joined: 06 Dec 2008, 22:55
Location: Cape Town, RSA

PreviousNext

Return to Историја на авијацијата / Aviation history

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests