F-86 vs MiG-15

Историјат на важните чекори и остварувања кои придонесле за формирањето на денешната авијација.
A historic review of the important steps and achievements that contributed for the aviation of today.
Post Reply
User avatar
fly_macedonia
Спортски пилот
Спортски пилот
Posts: 373
Joined: 04 Aug 2006, 19:09
Location: Скопје, Р. Македонија
Contact:

F-86 vs MiG-15

Post by fly_macedonia »

http://www.acepilots.com/planes/f86_sabre.html

Интересни интервјуа со американски пилоти кои летале на f-86 sabre во корејската војна.
Зачленете се на VATSIM
User avatar
Airbus
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5909
Joined: 02 Dec 2006, 18:07
Location: Boston, Maassachusetts
Contact:

Re: F-86 vs MiG-15

Post by Airbus »

fly_macedonia wrote:http://www.acepilots.com/planes/f86_sabre.html

Интересни интервјуа со американски пилоти кои летале на f-86 sabre во корејската војна.

Да типично американски
. The MiG-15 wasn’t as good as the F-86, but all in all it was a pretty good airplane.....
Image المجد للسرب ٩٦ اعتراضية
User avatar
Scylla
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4913
Joined: 12 Jul 2006, 03:21
Location: Лозана
Contact:

Post by Scylla »

Излишни се вакви дискусии кога имаме про-руски "вжештени глави" кои не ги согледуваат фактите.

А тие се:

Мигот е подобар во искачувањето и одржувањето на поголема висина бидејќи е значително полесен.

Маневрирањето кај f-86 било подобро изведено, командите и авиониката биле типично "руски".

Крајниот епилог од оваа пресметка завршува со победа од 10 према 1 за f-86, иако после многу години оваа бројка е преправена во 4 према 1. Како и да е, f-86 си ја заврши работата и тоа доста добро.

Гледав еден документарец каде пилоти од двете страни се среќаваат и разговараат за двата авиони, разменуваат мислења па дури и седат во кокпитот на двете птици. Она што корејците го увидоа, беше огромната разлика помеѓу кокпитот на двата авиони и супериорноста на f-86 во тој поглед.
Airplanes usually kill you quickly - a woman takes her time.
User avatar
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 19:07
Location: Strumica R. Makedonija
Contact:

Post by MaKoM »

Треба да се има предвид и фактот дека во почетокот на воздушната кампања, со МиГ-15 летаат пилоти од ВВ на Совецкиот сојуз,под команда на Иван Кожедуб( сите знаеке кој е тој) И нормално има значајни резултата.Ако се земат сите ограничувања што ги имаат руските пилоти, да не зборуваат на руски во воздух,да не летаат на југ после 38 та паралела и во никој случај да не се катапултираат над море.Од друга страна пак Ф-86 се со ротирачки персонал и да не зборам за квантитативното предимство.Друго предимство на Ф-86 е гравитационит комбилизон или сегакако се вика Г-сут.За соодносто на зоборени со загубени авиони имав еден цитат од еден автор (американец) тој е бил дете за време на војната во Кореа, и како и секое друго дете се палел на големите бројки кои се вртеле по весниците “ 38 соборени Миг и 2 Ф-86 . многу години тој прави теза за војната со детална анализа и се секава како се има прашувано како може русите да прават толку лоши авиони за да можат толку лесно да ги соборат УС пилотити.И како успеваат да направат толку многу толку брзо....Епилогот е јасен....ПРОПАГАНДА.
...shoveling shits up the hill...
User avatar
Airbus
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5909
Joined: 02 Dec 2006, 18:07
Location: Boston, Maassachusetts
Contact:

Post by Airbus »

Scylla wrote:Излишни се вакви дискусии кога имаме про-руски "вжештени глави" кои не ги согледуваат фактите.

А тие се:

Мигот е подобар во искачувањето и одржувањето на поголема висина бидејќи е значително полесен.

Маневрирањето кај f-86 било подобро изведено, командите и авиониката биле типично "руски".

Крајниот епилог од оваа пресметка завршува со победа од 10 према 1 за f-86, иако после многу години оваа бројка е преправена во 4 према 1. Како и да е, f-86 си ја заврши работата и тоа доста добро.

Гледав еден документарец каде пилоти од двете страни се среќаваат и разговараат за двата авиони, разменуваат мислења па дури и седат во кокпитот на двете птици. Она што корејците го увидоа, беше огромната разлика помеѓу кокпитот на двата авиони и супериорноста на f-86 во тој поглед.


ооо сега и почнавме да се правиме паметни ...Инаку за твоја информација го прочитав текстот ...Ама тоа е интервју само со амерички пилоти .Инаку да те корегирам , не про руски , туку руски :D
Image المجد للسرب ٩٦ اعتراضية
User avatar
Airbus
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5909
Joined: 02 Dec 2006, 18:07
Location: Boston, Maassachusetts
Contact:

Post by Airbus »

filipv wrote:
Кој авион во реалноста ќе изведе поостри маневри - поспосебен авион со пилот без анти-џи-сут, или помалку способен авион со пилот со анти-џи-сут?
Лол така и пилот на Ф-4 со anti G suit ке обори Су-27 8)
Image المجد للسرب ٩٦ اعتراضية
User avatar
Airbus
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5909
Joined: 02 Dec 2006, 18:07
Location: Boston, Maassachusetts
Contact:

Post by Airbus »

filipv wrote:
Airbus wrote:
filipv wrote:
Кој авион во реалноста ќе изведе поостри маневри - поспосебен авион со пилот без анти-џи-сут, или помалку способен авион со пилот со анти-џи-сут?
Лол така и пилот на Ф-4 со anti G suit ке обори Су-27 8)
Баш така! Еве, размисли, догфајт со топови, пилотот на Су-27 наместо анти-џи одело - трнерки...

Пилотот ке изгледа слично на типов
http://youtube.com/watch?v=aaDTk0ArbBE :P
Image المجد للسرب ٩٦ اعتراضية
User avatar
KVARK
Политички комесар
Политички комесар
Posts: 3753
Joined: 06 Aug 2006, 23:39
Location: New Foxсиче!
Contact:

Post by KVARK »

Според сите извори, објективни и необјективни, Сабјата има подобар скор. Всушност мојата средна вредност, до која имам дојдено со компарација на разни текстови би била 2,5/3 спрема 1 во полза на F-86.

Но, американските пилоти потврдуваат, дека во рацете на искусен Руски пилот (платеник), мигот бил достоен и опасен противник.

Освен брзината на искачување, американските пилоти го истакнуваат и фактот дека топовите на мигот биле далеку поефикасни од нивните 6 митралези Browning и всушност иако нишанот бил доста едноставен, одлично функционирал во спрега со истите.
Останете желни за знаење! Останете несериозни!

Стив Џобс
User avatar
KVARK
Политички комесар
Политички комесар
Posts: 3753
Joined: 06 Aug 2006, 23:39
Location: New Foxсиче!
Contact:

Post by KVARK »

filipv wrote:F-86 Block 5 и 10 имале 4 топа (20мм) наместо митралезите.
Да,знам дека е извршена таква модификација, која всушност произлегла од барањата на пилотите.

Истиот случај е и со вградувањето на топот кај F-4, за време на Виетнамската кампања.
Останете желни за знаење! Останете несериозни!

Стив Џобс
User avatar
Коло
Падобранец
Падобранец
Posts: 53
Joined: 22 May 2007, 16:23
Location: Београд
Contact:

Post by Коло »

Проучавање рата у ваздуху изнад Кореје био је пола века забран само једне зараћене стране. Прагматични Американци, вешти у пеглању историје, увек су предност давали имиџу своје војске и авијације, него историјској истини. Манипулација статистиком је један од омиљених начина да се добију наручени резултати. Првобитно избачени подаци били су потпуно надувани. Годинама су преписивали и редовно цитирани као доказ надмоћи западне технологије над комунистичком. Притом је максимално коришћена чињеница да супротна страна несме да се хвали својим резултатима јер би онда могли да испливају шкакљиви политички докази о директном учествовању совјетских и кинеских ваздушних снага. Тако је деценијама једна страна ћутала, а друга се хвалила.

Након доласка Горбачова на власт и прокламоване Гласности у СССР-у се све отвореније почело писати о том сукобу. Изашло је неколико фељтона у стручним часописима, а тај тренд се само појачао после доласка Јељцина. Нови подаци који су испливали доста су се разликовало од оних који су могли деценијама преписивани по америчким књигама и часописима. У новије време озбиљнији западни истраживачи одговорније приступају овој теми. Све више се узимају у обзир источни извори.

Ново објављене књиге још увек говоре о супериорности пилота који су летели на Сејбровима. Однос победа је још увек у корист Ф-86, али ипак треба да се узму у обзир и руски извори. По њима када се узму у обзир победе и губици Мигови су имали у најгорем случају однос 1:1. Како је то могуће? Па просто. А за пилоте који су летели на Миговима главни циљеви су били стратегијски бомбардери Б-50 и други ловци-бомбардери типа Ф-80 и Ф-84. Управо су тешки губици ударне авијације натерали Американце да у борбу уведу Сејброве. Миговима су и касније приоритет били авиони који су угрожавали трупе на земљи, а Сејброви су имали само један задатак да лове Мигове. Пилоти Мигова су очигледно имали много тежи задатак, али су га са успехом извршили. Најновији спискови совјетских, кинеских и северно корејских асова говоре у прилог ових тврдњи. Американци су анализирали (и надувавали) само резултате дуела између два главна ловачка такмаца, што класичан пример селективног и ненаучног приступа.
http://www.aeroart-srbija.com/
User avatar
KVARK
Политички комесар
Политички комесар
Posts: 3753
Joined: 06 Aug 2006, 23:39
Location: New Foxсиче!
Contact:

Post by KVARK »

Коло wrote:По њима када се узму у обзир победе и губици Мигови су имали у најгорем случају однос 1:1. Како је то могуће? Па просто. А за пилоте који су летели на Миговима главни циљеви су били стратегијски бомбардери Б-50 и други ловци-бомбардери типа Ф-80 и Ф-84.
Ова е навистина добар аргумент. Но сепак резултатите премногу варираат, од некој 12:1 за Сејброт, до некои си 1:1 или 2:1 за истиот, за да од нив може да се сведе некој прецизен логички заклучок.

Мене, искрено ми се чини, дека нешто и Рускиве извори почнаа заводливо да се рекламираат. Читав пред едно две години текст во Аеромагазин (кој беше всушност преземен од руски автор) во кој пишуваше за симулација на борба помеѓу два F-15C и два Su-27 (од кои едниот UB) над некоја американска воздушна база во Алјаска. Резултатот ни помалце, ни повеќе, во сите режими на воздушна борба беше 49:0 за Сухоите.
Мислам дека мааааалце имаат претерано.

Ама, како и да е, пазарот е се помал, а конкуренцијата се поголема, па секој гледа да си направи подобра реклама.
Останете желни за знаење! Останете несериозни!

Стив Џобс
User avatar
Airbus
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5909
Joined: 02 Dec 2006, 18:07
Location: Boston, Maassachusetts
Contact:

Post by Airbus »

KVARK wrote: Мене, искрено ми се чини, дека нешто и Рускиве извори почнаа заводливо да се рекламираат. Читав пред едно две години текст во Аеромагазин (кој беше всушност преземен од руски автор) во кој пишуваше за симулација на борба помеѓу два F-15C и два Su-27 (од кои едниот UB) над некоја американска воздушна база во Алјаска. Резултатот ни помалце, ни повеќе, во сите режими на воздушна борба беше 49:0 за Сухоите.
Мислам дека мааааалце имаат претерано.

Ама, како и да е, пазарот е се помал, а конкуренцијата се поголема, па секој гледа да си направи подобра реклама.

:shock:
Image المجد للسرب ٩٦ اعتراضية
User avatar
Коло
Падобранец
Падобранец
Posts: 53
Joined: 22 May 2007, 16:23
Location: Београд
Contact:

Post by Коло »

Резултати варирају, али како време пролази све су повољнији за Мигове. Американци у последње време и сами објављују све реалније податке. Са Руске стране сам читао веома добре радове, који су анализирали конкретне борбе. У тим конкретним ситуацијама када су са америчке стране уписали сигурну победу, са комунистичке су забележили само оштећења на авиону, али и сретан повратак у базу. Руски пилоти у својим сећањима истичу да је америчка муниција била преслаба и да су МиГ-ови доста добро подносили поготке калибра 12,7 мм. Са друге стране МиГ-15 је имао тешко топовско наоружање, јер је оно било пројектовано за много отпорније и жилавије циљеве какви су били тешки бомбардери. О учинку оваквог оружја на лакше ваздухоплове није потребан коментар.

Невидим чему сумња у супериорност Сухоја над Ф-15. Размишљајмо логички. Ако су ти подаци објављени после симулираних ваздушних борби над америчком базом просто је невероватно да би Руси смели да објављују неки лажни податак. У условима потпуне отворености према јавности лако би било да се све демантује. Ако Американци на објављивање ових резултата нису реговали онда је вероватно све истина. Осим тога чуо сам да су на некој сличној вежби (ако не истој) учествовали и индијски пилоти и да су и они убедљиво „одрали“ Американце. Недавно је сличан резултат постигнут и на неком азијском сајму ваздухопловне технике.

Нема ту шта да се претерује. Концепција последњих совјетских ловаца је напреднија у аеродинамичком смислу од ловаца исте категорије западног порекла. Руси су заостатак на пољу врхунске технологије и примене нових материјала увек компензирали модерним и једноставним решењима.

Интелигентна решења се увек препознају по својој једноставности.

Слично је било и у случају дуела МиГ-15 и Ф-86 Сејбр. Често се истиче супериорна авионика на америчким машинама. Притом се заборавља чињеница да су совјетски авиони управо зато били много јефтинији, поузданији и лакши за одржавање.
http://www.aeroart-srbija.com/
User avatar
KVARK
Политички комесар
Политички комесар
Posts: 3753
Joined: 06 Aug 2006, 23:39
Location: New Foxсиче!
Contact:

Post by KVARK »

Коло wrote:Осим тога чуо сам да су на некој сличној вежби (ако не истој) учествовали и индијски пилоти и да су и они убедљиво „одрали“ Американце. Недавно је сличан резултат постигнут и на неком азијском сајму ваздухопловне технике.
Не се работи за истата вежба.
Симулирани борби помеѓу USAF и Индиското воено воздухпловство имаше на вежбата Cope India 2005. Тука има уште пошокантни резултати, каде што се наведуваат победи во воздушни дуели на Mig-21 Bison извојувани на F-15 C и тоа дури и во BVR модови на битка. :shock:
Останете желни за знаење! Останете несериозни!

Стив Џобс
User avatar
Airbus
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5909
Joined: 02 Dec 2006, 18:07
Location: Boston, Maassachusetts
Contact:

Post by Airbus »

KVARK wrote: Тука има уште пошокантни резултати, каде што се наведуваат победи во воздушни дуели на Mig-21 Bison извојувани на F-15 C и тоа дури и во BVR модови на битка. :shock:
Aко е ова точно ... греота американците



Малце утнав во цитирањето ... :D
Image المجد للسرب ٩٦ اعتراضية
User avatar
Коло
Падобранец
Падобранец
Posts: 53
Joined: 22 May 2007, 16:23
Location: Београд
Contact:

Post by Коло »

Доста лутамо од основне теме.
Мислим да је занимљиво да овде прикажемо податке из руских извора, који су објављени у београдском часопису Aeromagazin број 49 од јуна 2003. године. Дата је следећа спецификација победа постигнутих на ловцима типа МиГ-15.

Типови авиона, Совјет. корпус, Кинези и Кореjанци, Укупно

F-86 Sabre 651 181 832
F-84 Thunderjet186 27 213
F-80 Sooting Star 117 30 147
F-51 Mustang 28 12 40
B-29 Superfortres 69 - 69
Gloster Meteor G.8 28 7 35
Други авиони 27 14 41
Укупно 1106 271 1377

Са своје стране Руси су признали укупан губитак од 538 Мигова, од чега отпада 224 са кинеским и корејанским пилотима .
Ови подаци бацају потпуно нову слику на резултате ваздушног рата над Корејом. Из њих пристиче апсолутно нов однос укупних победа и губитака у корист Мигова који износи - 2,56:1. По овој статистици губици између Ф-86 и МиГ-15 се своди на однос 1,5:1.
Још драстичнија разлика се добија ако третирамо само совјетски корпус. Одмах запажамо да су амерички пилоти на Сејбровима били много мање успешни од својих противника. Однос оборених Ф-86 у односу на број изгубљених Мигова са пилотима совјетске ВВС износи – 2:1. Притом не треба заборавити да овде приказани губици МиГ-15 нису систематизовани према врсти противника од којих су оборени. Ако реално претпоставимо да су неки Мигови изгубљени у борбама са другим типовима западних авиона или од ПВО, онда је резултат директних дуела између два главна ривала још неповољнији за Ф-86.

Која је мањкавост ове анализе? Проблем је у томе што победе неможемо да узмено здраво за готово. Најбоље би било када би обе стране избациле листинге свих својих борбених губитака. Имамо разлога да верујем да је број изгубљених Мигова у великој мери близак истини. Према књизи озбиљног иторичара Роберта Дора амерички пилоти на Сејбровима су пријавили око 360 оборених ловаца МиГ-15. У руским фељтонима писаним на бази совјетских архива у директним дуелима са Ф-86 изгубљено је 345 МиГ-ова. Као што видимо поред малих одступања у подацима ипак смо добили доста веродостојну потврду да су пилоти на МиГ-овима имали много већи број победа у односу на Сејброве.

Основни проблем код оваквих истраживања лежи у већ тадиционалном лажирању губитака. Ови подаци америчког ваздухопловства се сигурно и дан данас чувају као најстрожија тајна. Примера ради недавно је један амерички историчар објавио детаљну књигу о свим борбеним и неборбеним губицима ваздухопловства САД у Вијетнаму. Књига је врло кратко време могла да се купи пре него је у тишини повучена из продаје, а аутор позван на информативни разговор у Пентагон. Не знам како се све завршило, али колико знам књига је тренутно библиотечка вредност.

Нова отварања ахива и истраживања у будућности вероватно ће довести до нових статистичких резултата везаних за први сукоб млазних авиона у историји ваздухопловства. Међутим, она сигурно неће драстично да измене овде изнете закључке. Пре свега важно је да се прекине са папагајским понављањем бајатих података из Хладног рата, када су све информације биле дебело оптерећене бременом пропаганде и идеологије.
Закључак гласи: МиГ-15 је био најуспелији ловачки авион Корејског рата. 8)
http://www.aeroart-srbija.com/
User avatar
Airbus
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5909
Joined: 02 Dec 2006, 18:07
Location: Boston, Maassachusetts
Contact:

Post by Airbus »

Коло wrote: МиГ-15 је био најуспелији ловачки авион Корејског рата. 8)
:?
Image المجد للسرب ٩٦ اعتراضية
User avatar
Коло
Падобранец
Падобранец
Posts: 53
Joined: 22 May 2007, 16:23
Location: Београд
Contact:

Post by Коло »

Airbus wrote:
Коло wrote: МиГ-15 је био најуспелији ловачки авион Корејског рата. 8)
:?
Ако већ немате коментара, можда би сте могли уместо тог "смајлија" да напишете неку просто проширену реченицу? За почетак препоручујем да пажљивије прочитајте комплетан мој текст, па онда да дискутујемо о конкретним стварима.
http://www.aeroart-srbija.com/
User avatar
Airbus
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 5909
Joined: 02 Dec 2006, 18:07
Location: Boston, Maassachusetts
Contact:

Post by Airbus »

Коло wrote:
Airbus wrote:
Коло wrote: МиГ-15 је био најуспелији ловачки авион Корејског рата. 8)
:?
Ако већ немате коментара, можда би сте могли уместо тог "смајлија" да напишете неку просто проширену реченицу? За почетак препоручујем да пажљивије прочитајте комплетан мој текст, па онда да дискутујемо о конкретним стварима.

Јас истото го тврдев дека МиГ-15 е подобар , но многу од останатите членови (скоро сите) го тврдеа спротивното ...Затоа и се чудам ...И веќе не знам на кој да му верувам :D
Image المجد للسرب ٩٦ اعتراضية
User avatar
firefox
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 1335
Joined: 04 Aug 2006, 16:44
Location: Skopje
Contact:

Post by firefox »

Pa mozat da se podobrat, na primer arhivite na SSSR se se podostapni za obisnite smrtnici osobeno od periodot pred 50-setina godini koga i se slucila Korejskata vojna. Se povekje od tie arhivi zavrsuvaat vo racete na kvalitetni i strucni lica koi se pomalku se zanimavaat so propaganda, a se povekje so nejzina neutralizacija zatoa sto iskrenosta sepak povekje se ceni od napumpani izvestai nameneti za togasnata javnost, a i publikata e se postrucna i sposobna da gi selektira izvorite koi nudat vistina. Istoto poleka poleka i kaj amerikancite se slucuva samo sto se mnogu potvrdoglavi - ego si e ego!
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests