Ovaa godina (potocno na 25. juli) se navrsuvaat 100 godini od istoriskoto preletuvanje na kanalot La Manche (English Channel). Letot go izvede francuskiot pilot Louis Bleriot so svojot monoplan "Bleriot XI" opremen so motor Anzani od samo 25 hp, od Kale (Les Barraques) vo Francija do Dover vo Anglija, i taka ja osvoi nagradata na angliskiot vesnik Dejli mejl vo iznos od 1000 funti.
Letot trael samo samo 37 minuti sto duri i za ona za ona vreme ne bese nekoj impresiven rezultat. Sepak za istorijata ovoj let ke bide zapameten po dve raboti:
1. Ova e prv let nad more (pa makar toa bil i "kanal") Site rekordni letovi do togas bea realizirani nad kopno; vo slucaj na otkaz na motorot (a niv vo toa vreme gi imase mnogu) sekogas mozese da se smeta na pomos.
2. Vekovnata prirodna brana na Anglija - Angliskiot Kanal odednas stana ne tolku sigurna. Se pokaza deka vo idnina Anglija moze da bide zagrozena od neprijateli ne samo od more no i od vozduh.
Najposle i edna anegdota od ovoj istoriski let. Na mestoto na sletuvanjeto na Blerio se naogaa i angliskite carinici koi maka macele kako da go registriraat dojdenecot i napravata so koja stignal vo Anglija. Bidejki vo nivnite formulari ne postoela rubrika "po vozduh" i " so avion" Blerio bese zapisan kako kapetan na brod a negoviot avion kako jahta.
Историја на авијацијата - година на Louis Bleriot
- Andonovic Vladimir
- Падобранец
- Posts: 20
- Joined: 06 Feb 2009, 08:21
- Contact:
- MaKoM
- Капетан на Concorde
- Posts: 4639
- Joined: 04 Aug 2006, 19:07
- Location: Strumica R. Makedonija
- Contact:
- MaKoM
- Капетан на Concorde
- Posts: 4639
- Joined: 04 Aug 2006, 19:07
- Location: Strumica R. Makedonija
- Contact:
- Andonovic Vladimir
- Падобранец
- Posts: 20
- Joined: 06 Feb 2009, 08:21
- Contact:
Za zal i edna Encyclopedioa Britanica moze da prikaze netocna informacija. Crno-belata fotografija navistina go prikazuva Louis Bleriot pokraj negoviot poznat monoplan "Bleriot XI". Sepak toa ne e bas istiot avion so koj ke bide preletan kanalot Lamans.
Imeno, na kraj na 1908 i pocetok na 1909 g. Blerio go dizajnira i izrabotuva svojot najuspesen model na monoplan "Bleriot XI" so koj vo Issy-les-Moulineax poleta na 23.01.1909. Slednite nekolku meseci toj postojano gi usovrsuvase performansite na avionot; pomegu drugoto prvobitniot motor od 30 KS i metalna elisa so 4 kraka (prikazani na crno-belata fotografija) gi zamenil so poslab !!!no posiguren 3-cilindarski motor Anzani od 25 konjski sili i dvokraka drvena elisa Chauviere so fiksen cekor (27.maj.1909.). Za zal i ovoj motor ne se pokaza sosema imun na pregrevanje, no uspeal da go odnese pilotot preku kanalot Lamans vo slava i vo istorija.
Za ovoj let postojat dosta crno beli fotografii od site fazi na letot:poletuvanje, let preku Kanalot, sletuvanje vo Dover, Anglija. Samoto sletuvanje bese grubo i pri toa dojde do unistuvanje na stajniot trap i elisata. Za sreka, Bleriot izleze od avionot ziv i zdrav, ako se izzeme izgorenica na nogata - posledica od eden prethoden udes, zaradi sto morase da koristi paterica.
Slikata vo boja krie edna sustinska greska koja bi mozela da bide nagradno prasanje na nekoj kviz! Imeno, prikazaniot motor so raspored na cilindrite vo trikraka zvezda ne odgovara na oblikot na Anzani kojsto go koristese Bleriot, a koj najlesno bi se opisal so raspored na prstite na rakata; pokazalecot, sredniot prst i domaliot, ako tie se rasirat kolku sto moze poveke vo ista ramnina.
Imeno, na kraj na 1908 i pocetok na 1909 g. Blerio go dizajnira i izrabotuva svojot najuspesen model na monoplan "Bleriot XI" so koj vo Issy-les-Moulineax poleta na 23.01.1909. Slednite nekolku meseci toj postojano gi usovrsuvase performansite na avionot; pomegu drugoto prvobitniot motor od 30 KS i metalna elisa so 4 kraka (prikazani na crno-belata fotografija) gi zamenil so poslab !!!no posiguren 3-cilindarski motor Anzani od 25 konjski sili i dvokraka drvena elisa Chauviere so fiksen cekor (27.maj.1909.). Za zal i ovoj motor ne se pokaza sosema imun na pregrevanje, no uspeal da go odnese pilotot preku kanalot Lamans vo slava i vo istorija.
Za ovoj let postojat dosta crno beli fotografii od site fazi na letot:poletuvanje, let preku Kanalot, sletuvanje vo Dover, Anglija. Samoto sletuvanje bese grubo i pri toa dojde do unistuvanje na stajniot trap i elisata. Za sreka, Bleriot izleze od avionot ziv i zdrav, ako se izzeme izgorenica na nogata - posledica od eden prethoden udes, zaradi sto morase da koristi paterica.
Slikata vo boja krie edna sustinska greska koja bi mozela da bide nagradno prasanje na nekoj kviz! Imeno, prikazaniot motor so raspored na cilindrite vo trikraka zvezda ne odgovara na oblikot na Anzani kojsto go koristese Bleriot, a koj najlesno bi se opisal so raspored na prstite na rakata; pokazalecot, sredniot prst i domaliot, ako tie se rasirat kolku sto moze poveke vo ista ramnina.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests