Британската камила,од големата војна

Историјат на важните чекори и остварувања кои придонесле за формирањето на денешната авијација.
A historic review of the important steps and achievements that contributed for the aviation of today.
Post Reply
User avatar
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 19:07
Location: Strumica R. Makedonija
Contact:

Британската камила,од големата војна

Post by MaKoM »

машините од дрво и платно , престанаа да се само играчки за разонода и поставување рекорди, само една деценија од кога беше усовршена техниката на летање , авионот стана оружје,играчка за убивање луге, цели дивизии, па и цели градови.После употребата на авионот во Либиската кампања од страна на Италија 1912 ,сите поголеми сили почнаа да гледаат со дуги очи на тие играчки, нивните летачи се претвори преку нок од обишни шофери во асови и респектирани воини , кои се борат во стариот ков на некогашните витези.

Камилата од островот.

После крвавите неколку години на големата војна и смирувањето на линиите на западниот фронт, британците разаваат да создадат авион кои ке биде супериорен над германските фокери.

Камилата е создадена првенствено за замена на не до толку ефикасниот Шопфит Поп.Вооружен со два митралези од .303 Викерс монтирани над моторот кои стрелаат низ пропелерот , таа карактеристична црта кои изгледа како грба , му го дава и името Камила.Моторот е 110 hp Clerget 9Z или познат како големиот Поп.Првиот прототип полетува во декември 1916
Камилата влегува во вооружување во јуни 1917 , во сквадронот Бр-4 на морнаричката авијација лоциран близу францускиот драг Данкерк.Следниот месец сквадрон Бр-70 на РАФ , до февруари 1918 , цели 13 сквадрона се опремени со тој тип на авион.
За разлика на предходните произведени авиони од Шопфит , Поп и Триплане, Камилата не е позната по леснотија за управување, тоа е како разултат на натрупаноста на моторот , горувото и пилотот како и воворужувањето во предниот дел и тоа од само неколку метри, како и силниот жироскопен ефект на вртење на моторот.

Камилата брзо ке си создаде име на лош авион за почетници , моторот е премногу осетлив на мешавината на горивото, неправилно подесување и во повекето случаи се случувало да престане моторот , најмногу при плетување, што доведувало до падови и жртви.Во хоризонтален лет Камилата имала табиет да биде теша во задницата , при што пилотот требало константно да го контролира.Мегутоа на големи висини пилотите го опишуваат летањето како без раце, вистинско уживање.Но проблемот со моторот , како и губењето на брзина и доведување во стол(привлекување) .
Но мегутоа Камилата во сигурни искусни раце е убиствено оружје , големата маневарска моќ во хоризонтален лет го става во надредена позиција од сите негови врсници.Издржливоста во борба ке ја направат Камилата најдобро запамтени авони во големата војна.Нејзините пилоти во шега ке кажат, „Летајки со неа имате три избора,или дрвен крст , црвен крст или Викторијански крст“Заедно со S.E.5 камилата е одговорна за запирање на германската доминација над Западна Европа и полека зазамање на воздушниот простор.Камилата е одговорна за соборување на 1,294 наприателски авиони, најмногу од било кој друг сојузнички авион.

Еден авион се истакнал повеке од другире тоа е Камилата со серииски број (serial no. B6313 ) со кој Major William Barker има соборено 3 од неговите 46 авиони и балони од Септември до 1917 до Септември 1918 со 404 часа на налет.Авионот е размонтиран и предаден на отпар во октомври 1918 .Мај Браркер упева да земе еден часовник како спомен но му е наредено да го врати наредниот ден.

Кон средината на 1918 Камилата е веке стара и неможе да се носи со новата генерација на авиони.Слабите карактеристики на авионот над 3.500 м .Но нова улога и е дадена на Камилата, овој пат како јуришник, и авион за подршка на пешадијата.За време на германската офанзива во Март 1918 , Камилата е во првите линии , малтретирајки ја предницата на германскиот напад, јуришајки со митралези и бомби од 11кг. нанесувајки големи загуби во жива сила, но од друга страна ниските летови си го земаат данокот , многу Камили не се вракаат дома.Авионот останува на служба се до крајот на војната.

Користен од многу ВВ по светот Шопфит Камил ке се претвори во еден од најпознтите авиони на големата војна , како што е Трокрилецон на црвениот барон така е камилата на шопфит на запад.


Image
Image

Image

Image
...shoveling shits up the hill...
User avatar
Ema
Падобранец
Падобранец
Posts: 42
Joined: 28 Apr 2009, 22:01
Location: Skopje
Contact:

Post by Ema »

Аде докторе дај потстегни го текстот имаш доста пропусти, Oстанатиот дел од текстот е премногу личен за да се чита од сите. МаКоМ
avijaciska medicina....zakon
User avatar
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
Posts: 8783
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Post by kocov »

a sto motor imala kamilata i dali bila upotrebena na makedonskiot front
User avatar
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 19:07
Location: Strumica R. Makedonija
Contact:

Post by MaKoM »

So tekot na vremeto imala razlicen morot so razlicna moknost , ama privot e е 110 hp Clerget 9Z или познат како големиот Поп...A za Makedonskiot front ke prasam ..interesna tema ka padne...
...shoveling shits up the hill...
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests