Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 1941год

Историјат на важните чекори и остварувања кои придонесле за формирањето на денешната авијација.
A historic review of the important steps and achievements that contributed for the aviation of today.

Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 1941год

Postby hensam » 24 Mar 2011, 17:39

Здраво на сите!

Малку е познато, дека од 13 до 16 април 1941г, на територијата на Македонија се префрлува главнината на Германскиот VIII. воздухопловен корпус, пред се неговите едно моторни ловци од типот Месершмит БФ 109 и бомбардерите за обрушување од типот Јункерс ЈУ 87 Штика (отприлика околу 200 авиони). Затоа имам едно прашање? дали случајно некој знаае нешто повејќе за користењето на македонските аеродроми од страна на Германското воено воздухопловство во периодот од април до почетокот на јуни во 1941. Секако дека ми е познато дека германците ги користеле двата аеродроми што се наојѓаа во околината на Скопје, цивлниот и воениот, но многу помалку податоци има за користењето на аеродромот Аџи Тепе покрај Куманово и аеродромоте што се наојѓале во околината на Тетово, Прилеп и Битола?

Поздрав
hensam
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2011, 17:21

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby MaKoM » 24 Mar 2011, 21:57

За време на Операција Марита 1941 напад на Југославија и Грција, учестуваат ЈГ-27 и ЈГ 54 но ниту една од нив нема распределување на авиони на Македонска територија. Има податоци за напад над Кумоново и борби околу Крива Паланка , ама нема ништо за слетување на Македонска територија барем не на Вардарска Македонија. ЈГ27 после Букурешт , Крумово (Бугарија ) Белица (Бугарија ) Птолемас ( Грција )

http://www.ww2.dk/air/jagd/jg27.htm
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby Jak » 24 Mar 2011, 22:54

MaKoM wrote:За време на Операција Марита 1941 напад на Југославија и Грција, учестуваат ЈГ-27 и ЈГ 54 но ниту една од нив нема распределување на авиони на Македонска територија. Има податоци за напад над Кумоново и борби околу Крива Паланка , ама нема ништо за слетување на Македонска територија барем не на Вардарска Македонија. ЈГ27 после Букурешт , Крумово (Бугарија ) Белица (Бугарија ) Птолемас ( Грција )

http://www.ww2.dk/air/jagd/jg27.htm


Од погорниот линк можам да забележам барем три во Македонија.

2-ра група
13.4.41 - 17.4.41 Bitolj Bf 109E

3-та група
10.4.41 - 16.4.41 Bitolj Bf 109E

4-та група
6.12.43 - 3.2.44 Skoplje**** Bf 109G
**** detachments served at Tirana, Devoli, Mostar and Podgorica

Инаку на аеродромот во близина на Тетово (во околина на с.Жеровјане), колку што ми е познато немало базирано германски воздухоплови, освен можеби инцидентно слетување, ама сосема малку веројатно.
Jak
Капетан на B737
Капетан на B737
User avatar
 
Posts: 428
Joined: 04 Nov 2009, 23:00
Location: Tetovo

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby kocov » 24 Mar 2011, 23:42

hensam wrote:Здраво на сите!

Малку е познато, дека од 13 до 16 април 1941г, на територијата на Македонија се префрлува главнината на Германскиот VIII. воздухопловен корпус, пред се неговите едно моторни ловци од типот Месершмит БФ 109 и бомбардерите за обрушување од типот Јункерс ЈУ 87 Штика (отприлика околу 200 авиони). Затоа имам едно прашање? дали случајно некој знаае нешто повејќе за користењето на македонските аеродроми од страна на Германското воено воздухопловство во периодот од април до почетокот на јуни во 1941. Секако дека ми е познато дека германците ги користеле двата аеродроми што се наојѓаа во околината на Скопје, цивлниот и воениот, но многу помалку податоци има за користењето на аеродромот Аџи Тепе покрај Куманово и аеродромоте што се наојѓале во околината на Тетово, Прилеп и Битола?

Поздрав


bitola bil kaj sto e sega mislam stadionot tuku bilo otvoreno mestoto taka mislam deka tuku bil aerodromot
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8311
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby MaKoM » 25 Mar 2011, 10:46

Jak wrote:
MaKoM wrote:За време на Операција Марита 1941 напад на Југославија и Грција, учестуваат ЈГ-27 и ЈГ 54 но ниту една од нив нема распределување на авиони на Македонска територија. Има податоци за напад над Кумоново и борби околу Крива Паланка , ама нема ништо за слетување на Македонска територија барем не на Вардарска Македонија. ЈГ27 после Букурешт , Крумово (Бугарија ) Белица (Бугарија ) Птолемас ( Грција )

http://www.ww2.dk/air/jagd/jg27.htm


Од погорниот линк можам да забележам барем три во Македонија.

2-ра група
13.4.41 - 17.4.41 Bitolj Bf 109E

3-та група
10.4.41 - 16.4.41 Bitolj Bf 109E

4-та група
6.12.43 - 3.2.44 Skoplje**** Bf 109G
**** detachments served at Tirana, Devoli, Mostar and Podgorica

Инаку на аеродромот во близина на Тетово (во околина на с.Жеровјане), колку што ми е познато немало базирано германски воздухоплови, освен можеби инцидентно слетување, ама сосема малку веројатно.



Јак брово што ме исправи, ептен бев претепан уморен, не видов дека само за еден јагдгрупе имам видено а има 4 групи во еден гешвадер -најмалку...
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby hensam » 25 Mar 2011, 14:10

Уште еднаш ги поздравувам сите членови и гости на форумот. Да ви кажам нај искрено не мислев дека сте толку сериозни!
Сега сакам да ви испратам еден текст за дејствијата на VIII. воздухопловен корпус на територијата на Македонија измеѓу 6 и 16 април ако мислите нешто да надополните или нешто ви е нејасно слободно прашајте. Спремен сум за научна конверзација.
П.С Извинете ако има некои проблеми со фонтот, или ако можите конвертирате го.

Многу поздрав од Хенсам од Битола!

5. Germanski VIII. vozduhoploven korpus

Glavniot zbor pri realiziraweto na germanskite vozdu{ni operacii za vreme na Aprilskata vojska go ima{e Germanskiot VIII. armiski korpus, koj be{e pod komanda na generalot na vozduhoplovstvoto Volfram fon Rihthofen (Wolfram von Richthofen), eden od najdobrite operativci vo Germanskoto voeno vozduhoplovstvo (Luftwaffe), za vreme na Vtorata svetska vojna136.
Pregupiraweto na VIII. vozduhoploven korpus na Balkanskiot Polustorov zapo~na vo krajot na januari 1941g i zavr{i pred samiot po~etok na Aprilskata vojna, koga na aerodromite vo Bugarija }e pristignat poslednite zasiluvawa za korpusot.
Pred po~etokot na germanskiot napad na Kralstvoto Jugoslavija i Grcija, vo sostav na VIII. armiski korpus ima{e 414 avioni, rasporedeni vo slednite germanski vozduhoplovni edinici137:
2. eskadrila za dlabinsko izviduvawe (2/Fernaufklärer staffel), koja be{e stacionirana na aerodromot Filiporci, pokraj Sofija (12 X Dornier Do 17P).
[tabot i I. i III. grupa od 2. polk za obru{uvawe (I.III/Sturzkampfgeschwader 2 "Immelmann"), koi }e bidat stacionirani na aerodromot Belica, pokraj s. Krajnci (68 X Junkers Ju 87B i 9 X Junkers Ju 87R) .
I. grupa od 3. polk za obru{uvawe (I/Sturzkampfgeschwader 3 "Immelmann"), koja be{e stacionirana na aerodromot Belica, pokraj s. Krajnci (30 X Junkers Ju 87B i 9 X Junkers Ju 87R).
[tabot i II. i III. grupa od 27. love~ki polk (II.III/Jagdgeschwader 27), koi }e bidat stacionirani na aerodromot Belica i Vrba, pokraj Sofija. (80 X Messerschmitt Bf 109).
I. love~ka grupa od 2. polk za obuka (I./Lehr-Geschwader 2), koja be{e stacionirana na aerodromot Vra`debna, pokraj Sofija (27 X Messerschmitt Bf 109).
I. bombarderska grupa od 1. polk za obuka (I./Lehr-Geschwader 1), koja be{e stacionirana na aerodromot Krumovo (30 X Junkers Ju 88).
II. grupa za obru{uvawe od 2. polk za obuka (II./Lehr-Geschwader 2), koja be{e stacionirana na aerodromot Vra`debna, pokraj Sofija (29 X Messerschmitt Bf 110).
7. bombarderski eskadron od 2. polk za obuka (7./Lehr-Geschwader 2), koj be{e stacioniran na aerodromot Vra`debna, pokraj Sofija ( Messerschmitt Bf 110).
10. izviduva~ki eskadron od 2. polk za obuka (10./Lehr-Geschwader 2), koj be{e stacionirana na aerodromot Krajnci (20 X Henschel Hs 123)
II. grupa od 26. bombardeski polk (II./Zerstörergeschwader 26), koja be{e stacionirana na aerodromite Krajnci i Vra`debna ( 37 X Messerschmitt Bf 110).
7. eskadrila za pomorska podr{ka (Seenotstaffel 7), koj be{e stacioniran vo pristani{teto na gradot Varna.
IV. grupa od Transporten polk za posebna upotreba-broj 1 (IV /Kampfgeschwader z.b.V.1) (50 X Junkers Ju 52)137.
Osven ovie vozduhoplovni sili, komandantot na Germanskiot VIII. armiski korpus, Volfram fon Rihthofen, mo`e{e da smeta na podr{kata na Vozdu{nata komanda "Arad" (Fliegerführer Arad) za teritorijata na Srbija i Germanskiot X. vozduhoploven korpus za teritorijata na Ju`na Grcija i ostrovite vo Egejskoto i Jonskoto more.
Sopored naredbata na Germanskata 12. armija od 2. april 1941g, VIII. vozduhoploven korpus so po~etokot na voenite operacii "Marita" i "Potfat 25", }e dobie zada~a da gi podr`i kopnenite operacii na: XVIII. armiski korpus pri probivot na gr~kata odbranbena linija "Metaksas", XXXX armiski korpus pri prodorot vo Makedonija, 1. tenkovska grupa pri prodorot vo prostorot Pirot-Ni{ i istovremeno da izvr{i strategisko bombardirawe na celi vo Kralstvoto Jugoslavija i Grcija138. 2. polk za obru{uvawe (Sturzkampfgeschwader 2 "Immelmann") i delovi od 27. love~ki polk (Jagdgeschwader 27), od sostavot na VIII. vozduhoploven korpus, so po~etokot na germanskiot napad na Kralstvoto Jugoslavija, vo makedonija imaa zada~a da gi uni{tat avionite i aerodromite na Kralskata jugoslovenska vojska vo okolinata na Skopje, `elezni~kiot jazol ju`no od Skopje i kablite za vrska 2 km severno od Skopje139.
Vozduhoplovnite edinici na Germanskata 4. vozduhoplovna flota, rasporedeni na aerodromite vo Avstrija, Ungarija, Romanija, Bugarija i Italija, voenite dejstvija na 6 april 1941g, gi zapo~naa so strategisko bombardirawe na povej}e gradovi vo Kralstvoto Jugoslavija, me|u koi osobeno }e nastrada Belgrad, koj toj den, be{e bombardiran od okolu 500 germanski avioni, kako del od operacijata "Kazna" (Strafgericht). Ovaj uni{tuva~ki udar vrz glavniot grad na Kralstvoto Jugoslavija predizvika neizmerna panika kaj civilnoto naselenieto, skoro ja uni{ti infrastrukturata vo gradot, predizvika mnogubroni ~ove~ki `rtvi i prakti~ki gi prekine site vidovi na komunikacija izme|u Glavniot general{tab na Kralstvoto Jugoslavija i edinicite na teren, so {to kordinacijata i kontrolata na voenite dejstvija na Kralskata jugoslovenska vojska }e stanat skoro nevozmo`ni140.
Od koga glavniot nerven centar na kralskata jugoslovenska vojska }e bide re~isi onesposoben, VIII. vozduhoploven korpus, celosno se posveti na izvr{uvawe na postavenite zada~i: }e go popre~uva patniot i `elezni~kiot sobraj}aj vo Srbija i Makedonija, }e gi podr`i voenite dejstvija na XXXX. i XVIII. armiski korpus, uni{ti del od voenite magacini na Kralskata jugoslovenska vojska na teritorijata na Srbija, gi uni{ti aerodromite i avionite na Kralskoto jugoslovensko vozduhoplovstvo vo ju`niot del od dr`avata i gi napadni najzna~ajnite sobraj}ajni ~vorovi i pogolemi gradovi vo Makedonija, pri {to osobeno }e nastradaat Skopje, Veles i [tip,141.
Pokraj toa {to so zapo~nuvaweto na Aprilskata vojna, primarna zada~a na germanskoto vozduhoplovstvo, be{e da go podr`i prodorot na XVIII. armiski korpus vo Grcija, so uni{tuvawe na gr~kata odbranbena linija "Metaksas", VIII vozduhoploven korpus, na 6 april 1941g, izvr{i povej}e misii vo vozdu{niot prostor na Makedonija.
Taka vo 6,00 ~asot, utroto, 17 lovci od tipot "Mesar{mit BF 109" (Messerschmitt Bf 109) i 1 te`ok lovec od tipot "Mesar{mit BF 110" (Messerschmitt Bf 110) od sostavot na I. love~ka grupa na 2. polk za obuka i od II. grupa od 26. bombardeski polk, }e go napadnat aerodromot "Axi Tepe", koj se naoj|a{e vo okolinata na Kumanovo, kade bea stacionirani 111. i 112. love~ki eskadrili na 36. love~ka grupa od 5. love~ki polk, so sedi{te vo Ni{, koi }e bidat opremeni so zastarenite avioni-lovci od modelite "Hoker Fjuri" (Hawker Fury), "Avia BH 33" (Avia BH 33) i "RVD 13" (RWD 13). Dva avioni na Jugoslovenskoto kralsko voeno vozduhoplovstvo, od aerodromot "Axi Tepe" }e gi presretnat avionite na VIII vozduhoploven korpus vo vozdu{niot prostor nad Kratovo pred po~etokot na germanskiot napad, me|utoa vo slednite nekolu minuti povej}eto avioni na 111. i 112. love~ki eskadrili bea uni{teni me|u koi i dvata avioni koi bea na patrola. Dvete sprotistaveni strani iznesuvaat razli~ni podatoci za brojot na uni{teni protivni~ki avioni, iako mnogu pozna~aeno e toa {to posle ovaj germanski napad, aerodromot "Axi Tepe" kaj Re`anova~ka Kosa, nebe{e povej}e operativen, a so toa VIII. vozduhoploven korpus zagospodari so vozdu{niot prostor vo severo-isto~nite delovi na Makedonija142.
Naredbata da se napadne Skopje, voeniot aerodrom Petrovec i ostanatite strategiski celi vo okolinata na gradot, od strana na [tabot na VIII vozduhoploven korpus, be{e izdadena na 6 april vo 7,30 ~asot143. Vo bombardiraweto na Skopje i okolinata u~estvuvaa delovi od razli~ni vozduhoplovni edinici na korpusot pred se: avioni od 2. polk za obru{uvawe, {to be{e opremen so popularnite germanski avioni "{tuki", avioni od 27. love~ki polk i I. bombarderska grupa od 1. polk za obuka.
Za toa vremе na aerodromot i pokraј pristignatata radio-grama od Vrhovnata komanda na kralskoto jugoslovensko vozduhoplovstvo, so koja od pilotite i pomo{niot personal 63. bombarderska grupa se bara{e pogolema voena pripravnost na na од 3. бомбардерski polk, na 3. (me{ana) vozduhoplovna brigada, koj be{e stacioniran vo Petrovec, na aerodoromot vladee{e le`arna atmosfera, bez da se ima bilo kakva informacija, deka edinicite na XXXX. i XVIII. armiski korpus vej}e imaa dlaboko navlezeno vo Vardarskiot del na Makedonija. i bez da se prezemat bilo kakvi merki za da se obezbedat 28-te, za toa vreme moderni germanski bombarderi, od modelot "Dornier Do 17K", koi kako {to }e bidat parkirani na avionskata pista, }e stanat idealna meta za germanskite avioni.
Prvata grupa od ~etiri germanski "{tuki", nad Skopskata kotlina se pojavi okolu 8,00 ~asot, so pravec na dvi`ewe od kaj r. P~iwa kon voeniot aerodrom na Kralskata Jugoslovenska vojska-Petrovec. Vo prviot nalet, ovaa na germanski avioni }e ja uni{tat protiv-avionskata odbrana rasporedena okolu aerodromot i }e frlat bombi vrz edna pomala grupa na parkirani avioni, a potoa }e is~eznat vo horizontot.
Me|utoa vedna{ posle prvi~niot napad, slede{e vtoriot napad na aerodromot. Od pravec na planinata Karaxica se pojavi edna pogolema grupa od okolu 20 germanski avioni na I. love~ka grupa od 2. polk za obuka. Germanskite avioni od tipot "Mesar{mit 110 Bf", ponira}i nisko nad aerodromot gi frlija svoite bombi vrz avionite parkirani na aerodromot, posle {to avionite od tipot "Mesar{mit 109 Bf", koi bea vo nivna pridru`ba go prodol`uvaa napadot, otvoraj}i `estok mitroleski ogan. Ovaa taktika germanskite avioni ja povtoruvaa vo povej}e navrati, se dodeka ne ja frlija i poslednata bomba i ne go ispukaa i posleden kur{um, ili spored ka`uvawata na jugoslovenskite piloti okolu 20 minuti, se dodeka i posledniot germanski avion ne is~ezna vo pravec na granicata sprema Bugarija.
Posle ovaj napad na germanskite avioni, na aerodromot Petrovec ne ostana ni{to. Iako nema{e ~ove~ki `rtvi, okolu 15 bombarderi od modelot "Dornier Do 17K", }e bidat kompletno uni{teni, dodeka pet te{ko o{teteni. Od preostanatite bombarderi, ~etiri se osposobeni i vedna{ zaminaa kon voeniot aerodromot na jugoslovenskoto kralsko vozduhoplovstvo vo Uro{evac, kade {to spored voeniot planot na Kralskoto jugoslovensko vozduhoplovstvo, 63. bombarderska grupa, posle zapo~nuvaweto na vojnata treba{e vedna{ da se prefrli144.
Spored se}avawata na sovremenicite na tie nastani, gradot Skopje }e bide bombardiran posle bombardiraweto na voeniot aerodrom Petrovec i `elezni~kata stanica Petrovec, ili okolu 9,00 ~asot, na 6 april 1941g145. So bombardiraweto na Skopje Germanskata vrhovna komanda saka{e da go zagrozi glavniot komanden i regruten centar na Kralskata jugoslovenska vojska Makedonija (Ju`na Srbija), da go uni{ti najzna~ajniot paten i `elezni~ki jazol vo Vardarskiot del na Makedonija i edinstvenata mo`na vrska za sozdavawe na zadni~ki gr~ko-britanski-jugoslovenski front, me|utoa edna od pri~inite be{e da se predizvik panika kaj civilnoto naselenie i vojskata stacionirana vo Gradot, bidej}i od fotografijata izdadena vo voeno-propagandnoto dvonedelno spisanie "Der Adler" (vo prevod "Orel") na Germanskoto voeno vozduhoplovstvo, od 29 april 1941g, se gleda, deka prvite bombi vo Skopje padnaa vo centralnoto gradsko podra~je, okolu Kameniot most, na desniot breg na r. Vardar, kade se naoj|aa i nareprezentativnite, rezidentni i administrativni objekti, koi nemaa apsolutno nikakvo voena namena ili zna~ewe146.
Bombardiraweto na Skopje, go izvr{i I. bombarderska grupa od 1. polk za obuka, vo ~ij sostavi ima{e okolu 30 senamenski avioni od modelot "Junkers Ju 88" (Junkers Ju 88), vo pridru`ba na love~ki avioni. Germanskite avioni so zapo~nuvaweto na napadot na Skopje napravija tepih od bombi, pri {to povej}e zgradi vo gradot }e bidat celosni razru{eni, ili o{teteni. Osobeno nastradaa Diviziskata zgrada i delot od bolnicata vo koj }e le`ea bolnite. Vo isto bombardirani }e bidat: Maxar maalo, `elezniot most i glavniot `elezni~kiot jazol, koj se naoj|a{e ju`no od Skopje. Vo centarot se sozdade haoti~na atmosvera. Skoro site izlozi na glavnata ulica se ispokr{eni, a stokata }e bide rasfrlana na site strani. Celiot grad naedna{ opustel. Ima{e i golemot broj na raneti i zaginati graj|ani148. Vo 10,20 ~asot, stiot den Skopje povtorno be{e bombardiran.
Spored planot na VIII vozduhoploven korpus, sledniot den, na 7 april 1941g, I. bombarderska grupa od 1. polk za obuka, ima{e zada~a povtorno da go bombardira Skopje, me|utoa toa za srej}a na Skopjani be{e odlo`eno zaradi lo{oto vreme149.
Istot den 6 april 1941g, vo dva navrati, od lovcite i bombarderite na VIII vozduhoploven korpus be{e bombardiran i [tip, glavniot komanden centar na Bregalni~kata divizija. Spored se}avaweto na Trajko Donev napadot na gradot be{e straoten i te`ok. Ulicite vo gradot }e bidat prokopani od avionskite bombi. Nasekade niz gradot ima{e natrupano kamewa, gredi i zemja od razurnatite ku}i, du}ani od koi del }e bidat vo plamen. Mrtvi ima{e vo Isarot, Tuzlija, Gorno maalo, kaj Ko`alieva ~e{ma i biv{ata sokolana. @itelite na [tip posle ovie napadi na Germanskoto voeno vozduhoplovstvo se razbegaa na site strani. Begaa site, mesnoto naselenie koe bega{e kaj svoite rodnini na selo, kako i vojnicite od {tipskite kasarni, na ~elo so svoite pretpostaveni oficeri150.
Vo isto vreme koga VIII vozduhoploven korpus gi prezede ovie napadi na strategiski celi vo Vardarskiot del na Makedonija, 10. izviduva~ki eskadron od 2. polk za obuka i I. grupa od 3. polk za obru{uvawe "Imelman", kako vozdu{na podr{ka na 9. tenkovska divizija, gi napadnaa odbranbenite pozicii na kralskata jugoslovenska vojska kaj prevojot Stracin, a potoa go bombardiraa Kumanovo151.
So vozdu{nite napadi {to gi prezede na 6 april 1941, VIII vozduhoploven korpus, u{te vo prviot den na vojnata, stekna prevlast vo vozdu{niot prostor na Makedonija. Sega grupite so germanski love~ki avioni mo`ea nepre~eno da krstarat, da gi izvr{uvaat postavenite zada~i istovremeno da gi uni{tat i preostanatite avioni Kralskoto jugoslovensko vozduhoplovstvo, koe pokraj te{kiot udar {to go pretrpe, na 6 i 7 april, sepak se obide da go popre~i nastapuvaweto na 9. tenkovska divizija vo pravec na Skopje. Toj den, VIII vozduhoploven korpus izgubi samo tri avioni: eden lovec i dva izviduva~i152.
Sledniot den, na 7 april 1941g, primarna zada~a na VIII vozduhoploven korpus na teritorijata na Makedonija be{e da go podr`i prodorot na germanskite kopneni sili kon r. Vardar, }e go bombardira Veles, go popre~uva{e patniot i `elezni~kiot sobraj}aj izme|u Skopje i \ev|elija i }e gi napadni edinicite na kralskata jugoslovenska vojska koncentrirani vo prostorot na Kumanovo, Skopje, Veles, [tip i Gradsko.
Veles so svojata centralna mestopolo`ba vo Makedonija i gusta sobraj}ajna infrastruktura, ima{e strategisko zna~ewe za germanskata vojska za vreme na Aprilskata vojna, osobeno vo prvata faza od vojnata, koga edinicite na XXXX. armiski korpus, od Bugarija navleguvaa vo Vardarskiot del na Makedonija. Zatoa [tabot na VIII vozduhoploven korpus, u{te rano utro na 7 april 1941g, ja isprati I. bombarderska grupa od 1. polk za obuka, da gi napadne patnite i `elezni~kite pravci {to go povrzuvaa Veles, {to be{e predvesnik na ona {to se slu~i ne{to pokasno, a toa be{e `estokto bombardirawe na gradot, {to ima{e za cel da predodvrati bilo kakov otpor na Kralskata jugoslovenska vojska protiv 73. pe{adiska divizija, koja nastapuva{e vo pravec na gradot153.
Napadot na gradot zapo~na okolu 6 ~asot, koga od zad ridot Kula, od isto~en pravec, }e se pojavat nekolku grupi na "{tuki", koi prvo go nadletuvaa gradot, a potoa }e zapo~nat da gi ispu{tat svoite bombi, vo povej}e delovi na gradot. Protiv-avionskata odbrana na kralskata jugoslovenska vojska okolu Veles be{e relativno doboro organizirana, me|utoa od koga zapo~na ne{to po`estoko da dejstvuva, }e da gi ispovocira germanskite piloti, da se spu{tat u{te ponisko nad gradot i taka od niska visina u{te po`estoko da go mitreliraat gradot i negovite gra|ani, koi zapo~naa da gi napu{taat svoite domovi i begaa po okolnite ridi{ta. Po zavr{uvaweto na germanskiot napad, Veles be{e vo ~ad, pra{ina i urnatini. Povej}e delovi vo gradot }e bidat razurnati: Kojnik, Buzaana, Megdan, Saarmaale, delot kaj `elezniot most i kaj Varnaliite. Ima{e okolu 60 mrtvi i povej}e raneti `iteli, dodeka okolu 200 ku}i }e bidat razurnati154. Sekako deka bombardiraweto na Veles, izvr{i odredeno vlijanie vrz komandantot na Bregalni~kata divizija, generalot Dragutin @ivoinovi}, gradot da go predade bez borba.
Istiot den, okolu 11 ~asot, "{tukite" na VIII vozduhoploven korpus, posle prodorot na 9. tenkovska divizija do r. P~iwa, gi napadnaa poziciite na kralskata jugoslovenska vojska kaj Mlado Negori~ane, {to spored izve{tajot od Voeniot dnevnik na 9. tenkovska divizija be{e presudno za brziot prodor na prethodnicata na divizijata kon Kumanovo155. Sli~na be{e ulogata na "{tukite" na VIII vozduhoploven korpus pri germanskoto zazemawe na Skopje. 7. kowani~ki polk, koj dobi zada~a da go zatvori patniot pravec Kumanovo-Skopje, be{e `estoko napadnat od germanskite "{tuki", zaradi {to }e bide prinuden da se povle~e, dodeka za toa vreme, edna ~eta od 9. tenkovska divizija, bez nikakov otpor }e vleze vo Skopje156. Spored zapisni~arot na Voeniot dnevnik na VIII vozduhoploven korpus, Hans Vilham Dajhman (Hans-Wilhelm Deichmann), germanskite "{tuki" }e ostavat silen vpe~atok vrz vojnicite na Kralskata jugoslovenska vojska, zatoa tie, od koga }e zaprimetele nekoja {tuka vo vozduhot, vedna{ im se predavale na najbli`nata germanska edinica157.
Posle zazemaweto na Skopje i Veles vo Makedonija i brziot prodor 1. tenkovska grupa vo prostorot na Ni{, primarna zada~a na VIII. vozduhoploven korpus be{e da go podr`i prodorot na 2. tenkovska divizija vo pravec na Solun i istovremeno da go neutralizira deistvuvaweto na britanskite bombarderi, koi se obiduvaa da go popre~at dvi`eweto na germanskite edinici na patniot pravec Petri~-Strumic157.
Sledniot den na 8 april1941g, VIII. vozduhoploven korpus, izvr{i povej}e `estoki napadi na gr~kata odbranbena linija "Metaksas", od koj osobeno masoven be{e napadot na okolu 70 "{tuki" na gr~kite pozicii na ju`nata strana na planinata Belasica. Vo Makedonija, zaradi lo{oto vreme i obilnite do`dovi, germanskite kopneni edinici, od strana na od VIII. vozduhoploven korpus mo`ea da dobiat samo delimi~na podr{ka, me|utoa posle prodorot na edinicite na XXXX. armiski korpus vo Pelagonija, zapo~naa podgotovkite za pregrupirawe na korpusot vo Makedonija158. Sledniot den germanskite '{tuki" gi napadnaa poziciite na [umadiskata divizija vo prostorot [tip-Radovi{-Kavadarci-Negotino-Krivolak.
So naredbata na Germanskata 12. armija od 9 april 1941g, za prodor XXXX. armiski korpus vo pravec na Ko`ani, potrebata za pregrupirawe na VIII. vozduhoploven korpus vo Vardarskiot del na Makedonija stana neophodna. Sledniot den glavninata na VIII. vozduhoploven korpus, pred se love~kite avioni, "{tukite" i kopnenata podr{ka na korpusot, zapo~naa da se prefrlaat prostorot na Skopje i Bitola159.
Vo toa vreme, dvi`eweto na germanskite edinici vo prostorot na Prilep-Bitola, zapo~na da go popre~uvaat bombarderite na Britanskoto voeno vozduhoplovstvo, zatoa [tabot na VIII. vozduhoploven korpus na 10 april 1941g i pokraj lo{oto vreme, vo Skopje vedna{ }e gi prefrli III. grupa od 77. love~ki polk (III/Jagdgeschwader 77), koja do toga{ be{e pod komanda na Vozdu{nata komanda "Arad" i III. grupa od 27. love~ki polk (III/Jagdgeschwader 27) vo Bitola. Ovie dve vozduhoplovni grupi grupi imaa zada~a da go neutraliziraat dejstvuvaweto na britanskite bombarderi na teritorijata na Makedonija i da ima dadat vozdu{na podr{ka na edinicite na XXXX. armiski korpus, vo prodorot na teritorijata na Grcija 160.
Istiot den, na 10 april 1941g, VIII. vozduhoploven korpus go izvr{i posledniot golem napad za vreme na Aprilskata vojna vo Makedonija, koga "{tukite" vo kordinacija so 73. pe{adiska divizija, gi napadnaa poziciite na [umadiskata divizija vo prostorot na Krivolak-Kavadarci-Negotino. Posle ovaa kordinirana voena operacija na germanskite kopneni i vozdu{ni sili okolu 10.000 vojnici na Kralskata jugoslovenska vojska, ili ostatocite na [umadiskata i Bregalni~kata divizija, kako i Strumi~kiot odred, }e bidat prinudeni da se predadat161.
Na 11 i 12 april, zaradi lo{oto vreme i obilnite vrne`i na sneg, VIII. vozduhoploven korpus nemo`e{e da prezemi nekoi popse`ni dejstvija, me|utoa toa intermeco, [tabot na korpusot }e go iskoristi za gi pregupira svoite sili {to poblisku do frontot. Edinicite za kopnena podr{ka i edinicite za vrska na VIII. vozduhoploven korpus, vo Makedonija se dvi`ea zaedno so mar{ovskite koloni na edinicite od sostavot na XXXX. armiski korpus. In`eneriskite edinici na korpusot prvi }e stignaa vo Pelagonija. Tie prezedoja osnovnite aktivnosti za izgradba na privremeni objekti za smestuvawe na vojnici i naraznoviden voen matrijal i improvizirani pisti za sletuvawe i poletuvawe na avionite, me|utoa prefrluvaweto na pogolemi koli~estva na avionski bombi i kerozin vo prostorot na Bitola-Prilep, zaradi gustiot sobraj}aj i vrne`livoto vreme pretstavuva{e golema pote{kotija, zatoa del od voeniot matrijal za zadovoluvawe na potrebite na VIII. vozduhoploven korpus, od golemata logisti~ka baza na Gemanskoto voeno vozduhoplovstvo vo Plovdiva vo Makedonija be{e prefrlen po vozdu{en pat162.
Do 13 april 1941g, glavninata na VIII. vozduhoploven korpus, pred se ednomotornite lovci i bombarderi }e se prefrlat na improviziranite aerodromi vo okolinata na Bitola i Prilep, kako i vo Solun, od kade {to }e zapo~nat da operiraat, dodeka lesnite bombarderi na korpusot i ponatamu operiraa od aerodromite vo Bugarija. Vo tie denovi, koga otporot na Kralskata jugoslovenska vojska be{e skoro skr{en a ju`niot del na Kralstvoto Jugoslavija kompletno zazemen, glavan zada~a na VIII. vozduhoploven korpus be{e da go podr`i prodorot na germanskite kopneni edinici, da izvr{i napadi na strategiski celi vo Grcija, kako aerodromi, pristani{a, sobraj}ajni jazli i da go neutralizira dejstvuvaweto na britanskite vozdu{ni vo gr~kiot vozdu{en prostor. Toj den germanskite "{tuki", vo pridru`ba na avioni, koi operiraa od aerodromite vo Bitola i Prilep, }e go podr`at nastapuvaweto na 9. tenkovska divizija vo pravec na Ko`ani, so napad na gr~ko-bitanskite pozicii vo Ptolomeida, Servija i Ko`ani162.
II. grupa od 27. love~ki polk (II/Jagdgeschwader 27), na 13 april 1041g, izvojuva sepktakularna vozdu{na pobeda, koga tri nejzini avioni od tipot "Mesar{mit 109 BF" vo vozdu{niot prostor na Prilep-Bitola-Prespansko Ezero, }e uni{tat {est britanski bombarderi od tipot "Bristol Blenhajm" (Bristol Blenheim) na 84. bombarderski skvadron 163.
Avionite na VIII. vozduhoploven korpus od aerodromite vo Bitola i Prilep operiraa do 16 april. Po naredba na {tabot na korpusot, ~ie sedi{te be{e vo Bitola, zaradi povlekuvaweto na linijata na frontot kon jug, vozduhoplovnite edinici na korpusot zapo~naa da se prefrlaat vo prostorot na Ptolomeida-Ko`ani, kade }e im se pridru`i i kopnenata podr{ka na korpusot, iako i posle ovaa data nad teritorijata na Makedonija se vodea `estoki vozdu{ni bitki164.
hensam
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2011, 17:21

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby kocov » 25 Mar 2011, 20:55

како што прочитав биле соборени авиони над пелагонија ?
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8311
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby hensam » 25 Mar 2011, 23:31

Три британски лесни бомбардери од типот Бленхајм, се срушени од против-воздушната артилерија на борбената група Вит, од СС бригадата Адолф Хитлер, северно од Битола на 10 април 1941, додека на 13 април шест Бленхајми (84. бомбардерски сквадрон) беа уништени во воздушна борба која започна над Прилеп (II/Jagdgeschwader 27), меѓутоа тие паднаа во поширокиот простор на Преспанското езеро.
hensam
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2011, 17:21

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby kocov » 26 Mar 2011, 13:27

hensam wrote:Три британски лесни бомбардери од типот Бленхајм, се срушени од против-воздушната артилерија на борбената група Вит, од СС бригадата Адолф Хитлер, северно од Битола на 10 април 1941, додека на 13 април шест Бленхајми (84. бомбардерски сквадрон) беа уништени во воздушна борба која започна над Прилеп (II/Jagdgeschwader 27), меѓутоа тие паднаа во поширокиот простор на Преспанското езеро.


Значи уште ги имаа таму во езерото ?
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8311
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby hensam » 26 Mar 2011, 13:50

Неможам да потврдам, бидејќи германските документи го користат терминот простор, што е многу широк поим. Во основа, како и денес, противничката техника се собираше и нахнадно се истражуваше за да се знае до каде се со развитокот на средствата за војување. Според она што го имам истражувано еден Месаршмит 109БФ има паднато во околината на Богомила, локалното население германскиот пилот ќе го закопа со најголеми почести (гробот му бил покријан со купишта од цвејќиња и со огромен крст). Исто така еден Месаршмит 110 БФ има пднато во околината на Куманово, меѓутоа пилотот ќе успее да се спаси. Ова се податоци само за пролета 1941г.

Коцов ме интересира нешто повејќе да ми кажиш за Битолските аеродроми за време на Втората севетска војна, мислам дека тие беа доста активни, нарочито кога се повлекуваше Армиската група Е од Грција, или ако нешто знаеш за аеродромите од околината на Прилеп?
hensam
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2011, 17:21

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby kocov » 26 Mar 2011, 16:41

hensam wrote:Неможам да потврдам, бидејќи германските документи го користат терминот простор, што е многу широк поим. Во основа, како и денес, противничката техника се собираше и нахнадно се истражуваше за да се знае до каде се со развитокот на средствата за војување. Според она што го имам истражувано еден Месаршмит 109БФ има паднато во околината на Богомила, локалното население германскиот пилот ќе го закопа со најголеми почести (гробот му бил покријан со купишта од цвејќиња и со огромен крст). Исто така еден Месаршмит 110 БФ има пднато во околината на Куманово, меѓутоа пилотот ќе успее да се спаси. Ова се податоци само за пролета 1941г.

Коцов ме интересира нешто повејќе да ми кажиш за Битолските аеродроми за време на Втората севетска војна, мислам дека тие беа доста активни, нарочито кога се повлекуваше Армиската група Е од Грција, или ако нешто знаеш за аеродромите од околината на Прилеп?


за битола ми имаат кажвано луге кој биле во тој период аеродормот бил кај што е сега стадионот и тука слетвале и при слетвањето на еден транспортен нивен авион удрил со дел од крилајата во некој високи тополи .
После мислам дека имале аеродром кај што се сега гробиштата во битола и уште еден имале кај што е сега аеродормот или во село логоварди оти туку не фајка магла.Како што ми имаат кажавно имаа уште аеродром правен од гераманците но тој е од првата светска војна и кај селото маловишта тоа село е некаде над 1000 метра висина и над преминот гјавато оваа све е што ми имаат кажавно луге и за време на априлската војна во битола била таа дивизијата адолф хитлер оти герамнците сакале да го затворат и да се пробијата низ битолската празнина или на англиски како што тие ја означија monastiri gap бидејки преку лерин многу лесно можеја германците да напредуват спрема воден, солун и на југ спрема костур и кожани .Интересно за овие паднати британски авиони ако сепаднати во преспанското езеро имаа многу големи шанси да се пронајдат оти не се гибнати од луге
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8311
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby kocov » 26 Mar 2011, 16:41

hensam wrote:Неможам да потврдам, бидејќи германските документи го користат терминот простор, што е многу широк поим. Во основа, како и денес, противничката техника се собираше и нахнадно се истражуваше за да се знае до каде се со развитокот на средствата за војување. Според она што го имам истражувано еден Месаршмит 109БФ има паднато во околината на Богомила, локалното население германскиот пилот ќе го закопа со најголеми почести (гробот му бил покријан со купишта од цвејќиња и со огромен крст). Исто така еден Месаршмит 110 БФ има пднато во околината на Куманово, меѓутоа пилотот ќе успее да се спаси. Ова се податоци само за пролета 1941г.

Коцов ме интересира нешто повејќе да ми кажиш за Битолските аеродроми за време на Втората севетска војна, мислам дека тие беа доста активни, нарочито кога се повлекуваше Армиската група Е од Грција, или ако нешто знаеш за аеродромите од околината на Прилеп?


за битола ми имаат кажвано луге кој биле во тој период аеродормот бил кај што е сега стадионот и тука слетвале и при слетвањето на еден транспортен нивен авион удрил со дел од крилајата во некој високи тополи .
После мислам дека имале аеродром кај што се сега гробиштата во битола и уште еден имале кај што е сега аеродормот или во село логоварди оти туку не фајка магла.Како што ми имаат кажавно имаа уште аеродром правен од гераманците но тој е од првата светска војна и кај селото маловишта тоа село е некаде над 1000 метра висина и над преминот гјавато оваа све е што ми имаат кажавно луге и за време на априлската војна во битола била таа дивизијата адолф хитлер оти герамнците сакале да го затворат и да се пробијата низ битолската празнина или на англиски како што тие ја означија monastiri gap бидејки преку лерин многу лесно можеја германците да напредуват спрема воден, солун и на југ спрема костур и кожани .Интересно за овие паднати британски авиони ако сепаднати во преспанското езеро имаа многу големи шанси да се пронајдат оти не се гибнати од луге
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8311
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby kocov » 26 Mar 2011, 16:50

Bristol Blenheim)

Image
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8311
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby hensam » 28 Mar 2011, 18:49

Знае некој нешто да каже за ародромите во просторот на Прилеп? Еден аеродром германците го означуваат како "Prilep-West", претпоставувам дека се работи за аеродромот кај Коњари?
hensam
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2011, 17:21

Re: Импровизирани аеродроми за време на Априлската војна 194

Postby gorgija » 02 Sep 2011, 23:12

Аеродромот Чаир кој бил користен во 50 тите од ЈРВ, исто така употребуван и од Германците за време на втората светска војна.
gorgija
Падобранец
Падобранец
User avatar
 
Posts: 40
Joined: 20 Aug 2008, 09:30
Location: aleksandrija


Return to Историја на авијацијата / Aviation history

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest