Поликарпов и-16

Историјат на важните чекори и остварувања кои придонесле за формирањето на денешната авијација.
A historic review of the important steps and achievements that contributed for the aviation of today.

Поликарпов и-16

Postby kocov » 13 Jul 2011, 21:36

оваа тема ке почнам за ил-16 незнам многу многу за овој авион само онаа дека е мал имаа мотор од 800 кс мислам и дека достигал брзини до кај 500 км што за услови од средината од 30 тите го правело да биде еден од најдобрите авиони од тоа време, потоа во однос на вооружувањето мислам дека бил вистински тешкаш во смисла на тоа што го носел од неколку митролези, и еден топ. Па ако сакате нека пиши некој повеке за овој авион, и нормално да развиме поголема дискусија за овој авион. Мене лично да ме прашате ме бендисва како авион мал му треба мала писта за летање, е сега знам кога летава на стимулаторот за овој авион знам дека ми снема гориво што е голема негативност а не поминав 20 км до 30 но онаа што ме изнеади овој авион, е тоа што кога почнав да пајгам не пајгав како сите авиони со клунот напред туку пајгав пополека и секогаш клунот беше кренат на горе и само ги отворив тркалата или опремата за слетување, и слетва како да имаше авионот падобранец можи оваа се должи на големите крилја што ги имаа.



Image

Image
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8256
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Поликарпов и-16

Postby Jak » 14 Jul 2011, 12:32

Мене еден од омилените авиони и серии. И-16 е крај на развојот на предвоените ловци на Поликарпов, од И-15, преку И-15бис и И-153. Сите се базираат горе-доле на иста платформа, си личат, ама се сосема други авиони. Од И-16 има неколку верзии, различни мотори, вооружување... Моторите се сите со воздушно ладење, што во борбени услови (шпанската граѓанска војна и Халхин Гол) се покажало добро решение. Подоцна со развојот на моторите, станало застарено, но дури и во втората светска војна се советите направиле низа авиони со такви мотори (особено успешен Лавочкин Ла-5ФН). Предноста кај овие мотори на швецов, била што целиот авион е полесен, помал, нема комплицирани системи и сл. Во Шпанија републиканците го викале „мува“ поради неговаата агилност и мали димензии (за разлика од БФ-109). Во почетокот можеле да се носат со сите противнички авиони, но подоцна со воведување на Бф-109 Е или Емил, И-16-ките станале инфериорни. Вооружувањето се разликува од верзија до верзија, Има со митралези 7.62 и/или 12.7 и со 2 топа од 20 мм. Вторите, вооружени со два топа биле малубројни, и мислам дека само беа четири од верзиите. Двата топа биле монтирани на крилата, а митралезите низ капотажот на моторот.
Како и да е, авиончето си има и маани. Како што кажа кочов малиот долет, малата носивост на муниција, немање радио уреди (освен сериите од обновеното производство во `41-ва) и секако стоен трап со уникатен механизам на спуштање и подигање. Имено во пилотската кабина имало чекрк со кој пилотот го спуштал трапот. Значи без хидраулика, без дополнителни системи... само човечка сила :)
Jak
Капетан на B737
Капетан на B737
User avatar
 
Posts: 428
Joined: 04 Nov 2009, 23:00
Location: Tetovo

Re: Поликарпов и-16

Postby kocov » 14 Jul 2011, 14:43

Jak wrote:Мене еден од омилените авиони и серии. И-16 е крај на развојот на предвоените ловци на Поликарпов, од И-15, преку И-15бис и И-153. Сите се базираат горе-доле на иста платформа, си личат, ама се сосема други авиони. Од И-16 има неколку верзии, различни мотори, вооружување... Моторите се сите со воздушно ладење, што во борбени услови (шпанската граѓанска војна и Халхин Гол) се покажало добро решение. Подоцна со развојот на моторите, станало застарено, но дури и во втората светска војна се советите направиле низа авиони со такви мотори (особено успешен Лавочкин Ла-5ФН). Предноста кај овие мотори на швецов, била што целиот авион е полесен, помал, нема комплицирани системи и сл. Во Шпанија републиканците го викале „мува“ поради неговаата агилност и мали димензии (за разлика од БФ-109). Во почетокот можеле да се носат со сите противнички авиони, но подоцна со воведување на Бф-109 Е или Емил, И-16-ките станале инфериорни. Вооружувањето се разликува од верзија до верзија, Има со митралези 7.62 и/или 12.7 и со 2 топа од 20 мм. Вторите, вооружени со два топа биле малубројни, и мислам дека само беа четири од верзиите. Двата топа биле монтирани на крилата, а митралезите низ капотажот на моторот.
Како и да е, авиончето си има и маани. Како што кажа кочов малиот долет, малата носивост на муниција, немање радио уреди (освен сериите од обновеното производство во `41-ва) и секако стоен трап со уникатен механизам на спуштање и подигање. Имено во пилотската кабина имало чекрк со кој пилотот го спуштал трапот. Значи без хидраулика, без дополнителни системи... само човечка сила :)


Да мислам со рака и како со макар мислам му е системот за подигање. А дали и-16 имаше "пластичен" оклоп на задниот дел на кабината од 7.62мм. И мислам дека овој авион во шпанската граганска војна бил доста подобар од ловците на hencel и од овие некој италјански двокрилни ловци.
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8256
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Поликарпов и-16

Postby Jak » 14 Jul 2011, 17:47

Авионот во тоа време и за тоа време си бил супер. Технолошки и по квалитет заостанувал зад германските и италијанските авиони, ама оваа и втората светска војна ќе покажат дека не е се во технологијата на изработка. Како што пишав, И-16 бил подобар во секој случај од Хе-51 и Фиат Цр.32, дури и рамноправен во дуел со месершмит 109Б. Иако месершмитот имал далеку посилно вооружување (2 топа и 2 митралеза), И-16 можел да се носи со него во летни својства (помал радиус на вртење). После појавата на Емил варијантата на Бф-109, сликата е сосема поинаква. Тој авион и пресудува на 16-ката. Затоа и во ВВС на СССР донеле заклучок дека нема да се модернизира И-16, туку распишале нов конкурс за ловец, кој до почеткот на ВСВ, за жал бил примен во мали бројки, па пилотите на И-16 и И-153 го ваделе максимумот од своите машини во првите месеци на војната, а во `41 повторно биле произведувани нови и-16(чинам дека во `39 било прекинато производството), но само во мал број. И во шпанската граѓанска војна, и Халхин Гол, дури и во ВСВ има многу пилоти кои станале асеви со овие машини.

А за пластичен оклоп не знам... различни верзии имаат различни подобрувања во „оклопот“, челична плоча позади главата на пилотот, додека конструкцијата воглавно била дрвена и делови од платно.
Jak
Капетан на B737
Капетан на B737
User avatar
 
Posts: 428
Joined: 04 Nov 2009, 23:00
Location: Tetovo

Re: Поликарпов и-16

Postby MaKoM » 14 Jul 2011, 19:33

Конструкторот на И-16 (истребител 16ти ) бил добар комуниста и пријател на Сталин, па затоа во времето пред војната Поликарпов е именуван со називот -таткото на ловците :D :D
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4640
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Re: Поликарпов и-16

Postby kocov » 14 Jul 2011, 22:24

Па незнам тој оклоп бил правен од некој полимерни материјали нешто како бакелит онаа пласитка што ја имаа на штекерите за струја и наводно штитела од 7.62мм. Сепак не лош авион за 30 тите ако се земи што поседуваја другите околу ссср еве за пример ке ја земиме јапонија која гледано до 1937 не поседуваше соодветен авион за и-16, и при тоа ако се земи ако Сталин барем да го послушаше Горги Жуков и ги кренеше сите авиони на тој 22 јуни особено илјади и нешто на И-16 незнам како ке поминеја Германците барем јас така мислам, но како што напиша јак немањето на радио врски до некаде и си го направи своето. А незнаев дека и-16 значи ловец-16 до вчера мешав и-16 со илушин :D. Друго што сакам да прашам тоа е дали и-16 е употребуван како ударен авион сепак некој веризии имаат 20 мм топови и како авион е прилично добар и на ниски висини. А дали некој знае нешто за онаа верзија на аутожир на камов koja e слична на и-16
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8256
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Поликарпов и-16

Postby Jak » 15 Jul 2011, 00:02

Јас мислам дека би било исто и да летнеле сите и вака... Можеби советите би спасиле повеќе авиони, односно би уништиле повеќе германски, ама да не заборавиме дека 41 Германците се тип-топ, модерни авиони за тоа време, бф-109, хе-111, ју-87 со сите нивни карактеристики, предности и маани, се употребуваат до крајот на војната (се разбира со модификации), потоа германците биле спремни, а Советите изненадени, во тек на погубната реорганизација на армијата... така да... црно им се пишувало во секој случај.

А И-16 имал и ударни можности, можел да носи и бомби (2х50 или 2х100) или ракети РС-82 (6 парчиња). Инаку во СССР (до 41) стандардно леталата се именувале според намената; И за „истребител“ (ловец), Р за „разведчик“ (извидувач) Р-5 на пример, ТБ - „тажелеи бомбардировшик“ (тежок бомбардер) итн..., но и други работи на пример РС-82 од погоре е „реактивниј снарјад“ (реактивна муниција, куршум - 82мм), многу практично но и збунувачки некогаш :D Подоцна, од 41 натаму, авионите почнале да се номенклатурираат според конструкторите, а предзнакот И останал и понатами но сега со значење „испитателни“.

А за ова со полимерниве материјали, навистина не знам...

ПС, се извинувам за руските зборови, ги напишав како што се изговараат а не како што се пишуваат :)
Jak
Капетан на B737
Капетан на B737
User avatar
 
Posts: 428
Joined: 04 Nov 2009, 23:00
Location: Tetovo

Re: Поликарпов и-16

Postby kocov » 15 Jul 2011, 12:10

Да за тоа имаш право во 1941 германците беа топ во авијацијата но сепак, русите можеја да спасат многу повеке и да нанесат големи удари врз германскиот лутфафе и можи германските загуби да стигнеја до 30 процентиж, но како што напиша нивната реорганизација потоа неверувањето на Сталин иако беше предупреден дека СССР ке биде нападнат кон крајот на јули, не се презеде ништо но сепак ако не нешто друго можи ке успеја да спасат дел од авицијата во тие кобни часови на 22 јуни. Па мислам дека за време на воздушната битка за Москва само не сум сигурен, И-16 зема голем удел во одбраната на Москва додека да се групират трупите од Далечниот Исток, и можиме да го сметаме како заслужен за добивањето на битката на Москва која ако се земи по количните на авиони употребени од двете страни е скоро на исто рамниште со битката за Англија, и мислам за време на битката на Москава имаше една единица со име "Гаврани" кој летаја со И-16 и нивните главните напади ги концетрираја стрикно на удари врз ју-87 или ју-88 и при тоа соборија доста од нив. Додека за овие ракетните зрна како што читав вчера тие прво бил направени како воздух- воздух ракети, и прва употреба на овие 82 мм зрна имало во 1939 од страна на И-16 против јапонски бомбандери и придружни ловци, при тоа овие зрна се покажала страшно ефективни против јапонските бомбандери и ловци во тој ден кога се сретнале со И-16 некаде над реката АМУР.
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8256
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Поликарпов и-16

Postby Jak » 15 Jul 2011, 12:47

Воздушната одбрана на Москва е прича за себе... И во организациски и во технички поглед, а од сегашна дистанца и во историски. За разлика од западните руски единици и аеродроми и нивна ПВО заштита, Московската е на мнООгу повисоко ниво. Ловечките ескадрили им се поделени, па Јак-3 доминираат на ниски и средни висини (заедно со ЛаГГ-3 кој подоцна се покажал како понеперспективен авион), а МиГ-3 на поголеми височини (но поради неговото скромно вооружување од два 7.62 и два 12.7 митралези, подоцна добива и напаѓачка улога, вооружен со бомби или РС-82 / 132) . Секако ова не треба да се гледа како црно-бело, па ловците се надополнувале, земале и други улоги итн. А ПВ одбраната била сосем друга приказна, добро опремена со ПВО топови, митралези од голем калибар и рефлектори. Затоа и воздушните напади на Германците врз Москва траат толку кратко (и зимата си има удел, но... :) ). Сепак, Москва добро се држела пред се копнено, а воздушната одбрана во оваа битка е само тест за наредните години. Па така Германија ја базирала својата ПВО одбрана по примерот на московската во текот на сојузничките бомбардирања 44 и 45 -та. Сакале да признаеме или не, но последните години германците се испраксирале толку добро, па загубите на сојузнички авиони од ПВО се огромни.

А РС-82 е истата ракета од познатиот систем каќуша односно БМ-3, само преработена во в-з варијанта. Лудница! Инаку навистина не знам зошто толку се заборава војната во Халхин Гол и на Амур како што кажа. Никаде не беше спомената во ниту една книга кога јас бев ученик (со новите бесплатни учебници не знам како е :) ). Исто како што Германците научија од (својот полигон) Шпанија, така и советите од Јапонците и Монголија. Разликата е што германците побргу ги совладуваа лекциите, па од двокрилци ловци како Хе-51 стигнаа до БФ-109Е-3, а СССР побавно го спроведувал наученото на дело (Пред се поради Сталин и неговите чистки, бавната индустријализација, но и ОГРОМНАТА армија во споредба со германскиот вермархт и луфтвафе)
Jak
Капетан на B737
Капетан на B737
User avatar
 
Posts: 428
Joined: 04 Nov 2009, 23:00
Location: Tetovo

Re: Поликарпов и-16

Postby kocov » 15 Jul 2011, 15:58

Имено за време на тие денови од 22 јуни, И-16 се покажал како добар ловец таков пример е пилот Борис Сафонов кој со својот И-16 успејал да собори 16 германски ловци најголем дел ме-109.
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8256
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Поликарпов и-16

Postby MaKoM » 16 Jul 2011, 15:46

kocov wrote:Имено за време на тие денови од 22 јуни, И-16 се покажал како добар ловец таков пример е пилот Борис Сафонов кој со својот И-16 успејал да собори 16 германски ловци најголем дел ме-109.


Да голем дел во челно напаѓање и во маневрирање , иначе во качување , понирање и брзина Ме-109 Е-4, Е-7 и Ме-109 Ф-2 и Ф-4 , се даааалеку по супериорни од И-16 серија 16 или покасно серија 24 (онаа со топовите) .Големата бројка на соборени Ме-109 е и од фактото дека германските пилоти се лакоми за соборување па не го преценат моментот на понирање и по натфрлаат противникот (секој респект и на Сафонов за неговите летечки способности ) кој е после лесен плен во маневрирање, бидејки радиусот на вртење на И-16 е далеку подобар од Ме-109 ...
...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4640
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Re: Поликарпов и-16

Postby kocov » 16 Jul 2011, 18:59

Утре ке ставам слика од Сарафов, сега нешто ме боли главата
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8256
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Поликарпов и-16

Postby MaKoM » 17 Jul 2011, 11:59

...shoveling shits up the hill...
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
User avatar
 
Posts: 4640
Joined: 04 Aug 2006, 18:07
Location: Strumica R. Makedonija

Re: Поликарпов и-16

Postby kocov » 23 Jul 2011, 20:03

Image

Борбените напајгачки верзи на и-16

Image
Се ке направам како што треба и на крајот пак ништо..лоша срејка или што и јас самиот незнам
kocov
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 8256
Joined: 12 Jan 2008, 18:59
Location: Republika Bitola

Re: Поликарпов и-16

Postby Canemakedonski » 09 Aug 2011, 14:59

Еве една архивирана веб страна за Поликарпов И 16. Ама реченицава:
The prototype fighter plane that emerged from State Aircraft Factory No. 39 one morning in 1933 bore a curious designation on its fuselage: the letters VT boldly inscribed inside a red star. The red star was of course familiar as the symbol of the Bolshevik Revolution. But the VT stood for Vnutrennaya Tyur'ma, literally "internal prison," and indicated that the fighter had been built under strange circumstances indeed.

http://web.archive.org/web/200302141419 ... ft/I16.htm
Canemakedonski
Капетан на SR-71 Blackbird
Капетан на SR-71 Blackbird
User avatar
 
Posts: 5155
Joined: 11 Nov 2006, 22:12
Location: Prilep


Return to Историја на авијацијата / Aviation history

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests