Каде е најдобро да се стажира за авиомеханичар?
- barbi
- Падобранец
- Posts: 28
- Joined: 25 Mar 2007, 20:22
- Location: skopje
- Contact:
pocituvani kolegi, soglasno pravilnikot za vozduhoplovno tehnicki personal sto e sega vo sila, osnoven uslov za da se zapisete vo nekoj registar za staziranje za aviomehanicar e da imate zavrseno sredno tehnicko uciliste (elektro ili masinsko) i od vozduhoplovna lekarska komisija da dobiete uverenie so soodveten kriterium. Za vreme na tie dve godini se raboti na opredelen tip na vozduhoplov, se ima dovolno vreme da se izuci istiot pa i tie 12 ispita sto treba da se polozat za steknuvanje licenca. Ako komisijata sto ke se sostavi zakljuci deka nekoj od tie 12 ispita ste gi ucele dovolno vo sredno skolo za istite ke ve oslobodi od polaganje (masinski elementi, elektrotehnika itn). Koga ke ispopolozite se, ke vi dadat mehanicarska licenca AMS ili IRE so upisan tip na vozduhoplov (na onoj sto ste stazirale). Toa e toa.
- ***DAVID***
- Падобранец
- Posts: 129
- Joined: 24 Jan 2009, 01:09
- Contact:
Се надевам дека avijacijamk доволно ти објасни во што е разликата помеѓу Машински и Електро средно или факултет.
Тоа покажува дали ќе работиш како AMS или IRE механичар.
Авиомеханичарите се делат на:
1. АМS - Кои ги одржуваат моторите, системите и целата конструкцијата од воздухопловот;
2. IRE - Кои ги одржуваат инструменти, радио-комуникациските уреди и целата електроника во воздухопловот.
Тоа покажува дали ќе работиш како AMS или IRE механичар.
Авиомеханичарите се делат на:
1. АМS - Кои ги одржуваат моторите, системите и целата конструкцијата од воздухопловот;
2. IRE - Кои ги одржуваат инструменти, радио-комуникациските уреди и целата електроника во воздухопловот.
- barbi
- Падобранец
- Posts: 28
- Joined: 25 Mar 2007, 20:22
- Location: skopje
- Contact:
- Falcon
- Капетан на B747
- Posts: 826
- Joined: 06 Mar 2008, 19:59
- Location: Macedonia
- Contact:
Ако дозволувате, и јас би се вмешал:
Давид, ако прашањето е каде е најповолно да се стажира, тогаш одговорот зависи најмногу од тебе самиот – колку си спремен да инвестираш во стажирањето (во смисла на труд, но и материјално), а и од тоа што сакаш да правиш понатаму, бидејќи в текот на стажирањето ке се остручиш за одреден тип на воздухоплови (на тој тип на воздухоплов ќе го полагаш практичниот дел од стручниот испит и потоа за тој тип на авион(и) ќе бидеш овластен да работиш). Со други зборови, треба да се распрашаш и да видиш каде ти е згодно за одење, каде има луѓе кои несебично ќе ти го покажат занаетот и каде има авиони кои тебе те интересираат.
Барби убаво објасни – ако имате завршено средно техничко училиште тогаш можете да стажирате и потоа да поднесете барање до АЦВ за полагање на стручен испит. Со завршена општа гимназија, малку тешко... Од колку делови ќе ви се состои испитот зависи од вашето образование. Што се однесува до оние кои имаат завршено машински или електро факултет, и тие без проблем можат да стажираат и потоа да полагаат стручен испит за авио механичар, но треба да размислат и дали се заинтересирани да полагаат стручен испит за авио инженери (т.е. за инж. за техничко одржување/тех. подготовка).
Е сега, треба да се нагласи дека македонските дозволи воопшто не важат „низ цела Европа“ како што кажа Давид. Кај нас се‘ уште не е усвоен JAR-66 односно EASA Part 66 и нашите дозволи се издаваат според правлник од 1989 година, според Анекс 1 на ICAO.
А за тоа дали постои побарувачка на авиомеханичари - постои, но јас не би рекол дека во Македонија таа е огромна! Јас знам ред авиомеханичари кои ја нашпуштија земјава и или заминаа на работа во земји каде дозволите според ICAO се признаени, или се зафатија со друга работа (и дома, и во странство).
Што се однесува до Star Ailrines Macedonia (или Star Air Cargo, како ли се викаат), тие бараат да не најдат... Каде во Македоија ќе најдат механичар со впишан тип В747? Значи, треба да си најдат саглам луѓе и да инвестираат во нив – да ги обучат во странство...
Давид, ако прашањето е каде е најповолно да се стажира, тогаш одговорот зависи најмногу од тебе самиот – колку си спремен да инвестираш во стажирањето (во смисла на труд, но и материјално), а и од тоа што сакаш да правиш понатаму, бидејќи в текот на стажирањето ке се остручиш за одреден тип на воздухоплови (на тој тип на воздухоплов ќе го полагаш практичниот дел од стручниот испит и потоа за тој тип на авион(и) ќе бидеш овластен да работиш). Со други зборови, треба да се распрашаш и да видиш каде ти е згодно за одење, каде има луѓе кои несебично ќе ти го покажат занаетот и каде има авиони кои тебе те интересираат.
Барби убаво објасни – ако имате завршено средно техничко училиште тогаш можете да стажирате и потоа да поднесете барање до АЦВ за полагање на стручен испит. Со завршена општа гимназија, малку тешко... Од колку делови ќе ви се состои испитот зависи од вашето образование. Што се однесува до оние кои имаат завршено машински или електро факултет, и тие без проблем можат да стажираат и потоа да полагаат стручен испит за авио механичар, но треба да размислат и дали се заинтересирани да полагаат стручен испит за авио инженери (т.е. за инж. за техничко одржување/тех. подготовка).
Е сега, треба да се нагласи дека македонските дозволи воопшто не важат „низ цела Европа“ како што кажа Давид. Кај нас се‘ уште не е усвоен JAR-66 односно EASA Part 66 и нашите дозволи се издаваат според правлник од 1989 година, според Анекс 1 на ICAO.
А за тоа дали постои побарувачка на авиомеханичари - постои, но јас не би рекол дека во Македонија таа е огромна! Јас знам ред авиомеханичари кои ја нашпуштија земјава и или заминаа на работа во земји каде дозволите според ICAO се признаени, или се зафатија со друга работа (и дома, и во странство).
Што се однесува до Star Ailrines Macedonia (или Star Air Cargo, како ли се викаат), тие бараат да не најдат... Каде во Македоија ќе најдат механичар со впишан тип В747? Значи, треба да си најдат саглам луѓе и да инвестираат во нив – да ги обучат во странство...
- zlatko83
- Капетан на А380
- Posts: 1644
- Joined: 10 Sep 2006, 16:47
- Location: Skopje
- Contact:
- zlatko83
- Капетан на А380
- Posts: 1644
- Joined: 10 Sep 2006, 16:47
- Location: Skopje
- Contact:
- gocem
- Падобранец
- Posts: 68
- Joined: 30 Mar 2009, 05:59
- Location: Skopje,R.Makedonija
Aviator wrote:Што доколку имам завршено средно гимназија? Постои некој курс, некакво школо каде ќе можам да станам механичар?
Всушност, која е побарувачката на механичари во моментов и во иднина? Дали со македонска дозвола (диплома) има перспектива за работа во странство?
ZOSTO DA POLAGAS ZA MEHANICAR AKO SAKAS DA BEGAS VO TUGJINA
- gocem
- Падобранец
- Posts: 68
- Joined: 30 Mar 2009, 05:59
- Location: Skopje,R.Makedonija
barbi wrote:pocituvani kolegi, soglasno pravilnikot za vozduhoplovno tehnicki personal sto e sega vo sila, osnoven uslov za da se zapisete vo nekoj registar za staziranje za aviomehanicar e da imate zavrseno sredno tehnicko uciliste (elektro ili masinsko) i od vozduhoplovna lekarska komisija da dobiete uverenie so soodveten kriterium. Za vreme na tie dve godini se raboti na opredelen tip na vozduhoplov, se ima dovolno vreme da se izuci istiot pa i tie 12 ispita sto treba da se polozat za steknuvanje licenca. Ako komisijata sto ke se sostavi zakljuci deka nekoj od tie 12 ispita ste gi ucele dovolno vo sredno skolo za istite ke ve oslobodi od polaganje (masinski elementi, elektrotehnika itn). Koga ke ispopolozite se, ke vi dadat mehanicarska licenca AMS ili IRE so upisan tip na vozduhoplov (na onoj sto ste stazirale). Toa e toa.
KAKO OVA UBAVO I LESNO ZVUCI
- barbi
- Падобранец
- Posts: 28
- Joined: 25 Mar 2007, 20:22
- Location: skopje
- Contact:
- Falcon
- Капетан на B747
- Posts: 826
- Joined: 06 Mar 2008, 19:59
- Location: Macedonia
- Contact:
- Falcon
- Капетан на B747
- Posts: 826
- Joined: 06 Mar 2008, 19:59
- Location: Macedonia
- Contact:
Ова што го напишала barbi е многу важно! Во тој службен весник е објавен правилникот кој не е ништо друго туку македонска верзија на JAR 66, односно на EASA Part 66! Правилникот (Правилник за оспособување, проверка, дозволи и овластувања на воздухопловно-техничкиот персонал) стапува на сила на 31. септември 2009 година и со тоа ќе се исфрли од употреба застарениот југословенски правилник од 1989 година.
До тогаш техничкиот персонал ќе се обучува, испитува и овластува по веќе неколку пати овде опишаната методологија. Важно е да се нагласи дека стажирањата и обуката ќе останат по старо до 2012 година! Замената на стари со нови дозволи ќе трае 5 години. Тоа значи дека - Давид и Златко, ова за вас можеби ќе е интересно - со стапувањето на сила на овој правилник и со оглед на влезот на Македонија во ЈАА, македонските дозволи најверојатно ќе почнат да важат во Европа.
До тогаш техничкиот персонал ќе се обучува, испитува и овластува по веќе неколку пати овде опишаната методологија. Важно е да се нагласи дека стажирањата и обуката ќе останат по старо до 2012 година! Замената на стари со нови дозволи ќе трае 5 години. Тоа значи дека - Давид и Златко, ова за вас можеби ќе е интересно - со стапувањето на сила на овој правилник и со оглед на влезот на Македонија во ЈАА, македонските дозволи најверојатно ќе почнат да важат во Европа.
- barbi
- Падобранец
- Posts: 28
- Joined: 25 Mar 2007, 20:22
- Location: skopje
- Contact:
uste edna rabota , da se nadovrzam na falcon. na toj sto mu se stanuva mehanicar podobro da pobrza da se zapise vo nekoj registar za staziranje zasto sto ke se desi? od oktomvri ovaa godina veke nema da se stanuva mehanicar na onoj nacin kako sto opisav pogore tuki ke bide pet pati poslozeno i uste peeset pati poskapo. zatoa bi gi sovetuval idnite kolegi da pobrzaat
- gocem
- Падобранец
- Posts: 68
- Joined: 30 Mar 2009, 05:59
- Location: Skopje,R.Makedonija
Aviator wrote:Не разбирам...каква врска има електро факултет со авиомеханичар? Машински - и така и така, ама електро? Ај некој нека потврди...***DAVID*** wrote:Машински или електро факултет.......
Моменталната побарувачка на АВИОМЕХАНИЧАРИ е огромна ги нема никаде, и нашата дозвла важи низ цела европа, а и во европа има побарувачка колку што знам......
Или најдобро, што би ми требало мене, со завршена гимназија да станам авиомеханичар?
оди во Битола и заврши средно за машински авиотехничар.
Додека завршиш ке се имплементира и JAR од страна на АЦВ можеби
- zlatko83
- Капетан на А380
- Posts: 1644
- Joined: 10 Sep 2006, 16:47
- Location: Skopje
- Contact:
drustov za aviomehanicar neti treba gimnazija vece ako sakas da stanes avioinzinjer togas mozebi.
mnogumina izgleda ne ja poznavat rabotata na mehanicarot. ti treba nekoie masinsko skolo nemora da e gimnazija vazna e obukata posle.
najdobro se stanuva ako najdes rabota vo toj sekotr pa oni da te skoluvat sto toa vo makedonija ne e mozno.
posto obicen mehanicar vo hangar moze sekoj da raboti. dodeka mehanicar na line treba da ima barem malce nesto vo glavata posto vo delovi od sekunda donesuva odluka za zivotot od stotici ludje.
mnogumina izgleda ne ja poznavat rabotata na mehanicarot. ti treba nekoie masinsko skolo nemora da e gimnazija vazna e obukata posle.
najdobro se stanuva ako najdes rabota vo toj sekotr pa oni da te skoluvat sto toa vo makedonija ne e mozno.
posto obicen mehanicar vo hangar moze sekoj da raboti. dodeka mehanicar na line treba da ima barem malce nesto vo glavata posto vo delovi od sekunda donesuva odluka za zivotot od stotici ludje.
- Falcon
- Капетан на B747
- Posts: 826
- Joined: 06 Mar 2008, 19:59
- Location: Macedonia
- Contact:
- ***DAVID***
- Падобранец
- Posts: 129
- Joined: 24 Jan 2009, 01:09
- Contact:
- zafiro301
- Капетан на B747
- Posts: 1170
- Joined: 13 Mar 2007, 20:50
- Contact:
Obukata na mehanicarite sto rabotat vo Lufthansa Sofia se proveduva vo Shannon vo Irska i vo Budimpesta. Pred taa obuka imaat osnovni kursovi vo Institutot po Vozdushen Transport IVT vo Sofia.Tanja wrote:Mozete da probate vo Lufthansa Technik vo Sofija i vo Budimpesta. Znam sigurno deka vo Budimpesta nemaa dovolno aviomehanicari, pa doagaa od Belgrad sekoj vikend i rabotea po cel den. Eve i linkovi:
http://www.lht-budapest.com/
http://www.lht-sofia.com/
Obukata (kolku sto jas znam, ne sum bas najsigurna) se vrsi vo nivnite centri vo Germanija, vo najgolem del vo Hamburg, kade sto e i sedisteto.
- zafiro301
- Капетан на B747
- Posts: 1170
- Joined: 13 Mar 2007, 20:50
- Contact:
Desetina Makedonci stanaa mehanicari vo Lufthansa Sofia minatata godina. Obukata im ja plati Lufthansa, no podpisaa dogovor so koj se obvrzani da rabotat za niv nekolku godini. Nekoi od niv bea avioinzineri koi diplomiraa tocno koga izleze objavata na Lufthansa. Mislam deka i vo momentot baraat lugje za najrazlicni pozicii, proverete na www.jobs.bg , obicno tamu gi pustaat objavite.zlatko83 wrote:drustov za aviomehanicar neti treba gimnazija vece ako sakas da stanes avioinzinjer togas mozebi.
mnogumina izgleda ne ja poznavat rabotata na mehanicarot. ti treba nekoie masinsko skolo nemora da e gimnazija vazna e obukata posle.
najdobro se stanuva ako najdes rabota vo toj sekotr pa oni da te skoluvat sto toa vo makedonija ne e mozno.
posto obicen mehanicar vo hangar moze sekoj da raboti. dodeka mehanicar na line treba da ima barem malce nesto vo glavata posto vo delovi od sekunda donesuva odluka za zivotot od stotici ludje.
P.S. Ne e zadolzitelno da bidat so BG pasos, dovolna e licna karta za privremen ili postojan prestoj.
- zafiro301
- Капетан на B747
- Posts: 1170
- Joined: 13 Mar 2007, 20:50
- Contact:
Taka e, no pogolemite kompanii sto se zanimavaat so odrzuvanje na avioni si obucuvaat i svoi kadri, im ja placaat obukata i podpisuvaat dogovor na nekolku godini so niv (im davaat pomali plati normalno).zlatko83 wrote:najverojatno ce donesat od stranstvo ludje pod dogovor za plata izmedju 7000 do 10 000 eu.
posto oni sto brat ne e samo da imas licenca po moe mislenje im e i potrebno da ima toj sto ce raboti i iskustvo na toj avijon.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest