Наука

Научни трудови и литературни дела од професионалната авијација.
Science and literature materials from professional aviation.
Post Reply
User avatar
Tanja
Едриличар
Едриличар
Posts: 221
Joined: 21 Nov 2007, 16:13
Contact:

Наука

Post by Tanja »

Zosto na forumot nema nitu edna tema posvetena na naucnite istrazuvanja i ispituvanja vo modernata avijacija? ako samo se otvori stranata na eurocontrol, ke se zabelezat tolku mnogu proekti koi se vo tek ili ke zapocnat vo idnina. edna mnogu interesna tema za mene e wake vortex. se pravat obidi da se namalat dosegasnite ICAO standardni separacii pomegu vozduhoplovite po kategorii, so sto bi se namalilo vremeto na cekanje, a so toa i zadocnuvanjeto. no, toa nesto bi mozelo da se primeni samo ako ima dovolno dobri vremenski uslovi - zgolemena brzina na veter koj bi pomognal vo pobrzo rascistuvanje na ovie vrtlozi. sto mislite vie za toa? dali e bezbedno da se namali rastojanieto pomegu 2 vozduhoplovi na poletuvanje ili sletuvanje?
User avatar
Falcon
Капетан на B747
Капетан на  B747
Posts: 827
Joined: 06 Mar 2008, 19:59
Location: Macedonia
Contact:

Post by Falcon »

Se slozuvam, vakva tema treba da postoi. E sega, kolkav kje bide interesot e nesto drugo...

Samo, mislam deka mestoto na ovaa tema ne i' e vo delot "Avijacija" i toa vo grupata temi narecena "Civilna Avijacija", tuku vo delot "Profesii". Ubavo bi bilo tamu da se otvori nova grupa temi, pa pokraj profesiite "Piloti", "Kontrola na letanje", "Mehanika", bi mozelo da se vmetne nesto kako "Vozduhoplovno inzenerstvo" so podnaslov "Za teoreticari i onie koi se zaljubeni vo istrazuvanja i naucen razvoj"...

Samo predlog... :D
User avatar
barbi
Падобранец
Падобранец
Posts: 28
Joined: 25 Mar 2007, 20:22
Location: skopje
Contact:

Post by barbi »

Sobrav hrabrost da dadam edna ideja koja bi mozela da se iskoristi kaj novite vozduhoplovi i da se modificiraat onie koi se sega vo eksplatacija. Molam za komentar, kolku uspesen bi se pokazal nekoj sistem so koj bi se vizuelizirala turbolencijata generirana od vozduhoplovite pri poletuvanje i sletuvanje (mislam na oboen gas ili prasak sto bi go ispustal vozduhoplovot pozadi sebe) ako navistina e takva tendencijata da se namalat intervalite za poletuvanje i sletuvanje. Me interesira kakvi bi bile nedostatocite na takvoto resenie.
User avatar
Tanja
Едриличар
Едриличар
Posts: 221
Joined: 21 Nov 2007, 16:13
Contact:

Post by Tanja »

Pa nema potreba od takvo nesto, zatoa sto se znae kolkav e wake vortex za B747 a kolkav e za ARJ 42. Duri i vozduhoplovite se podeleni po wake vortex kaetgorii. E sega glavna ideja e da se iskoristat bocnite vetrovi (dokazano e deka so niv pobrzo se otstarnuva wake vortexot od pista govorejki pri poletuvanja) i da ima namaleno rastojanie od voobicaenoto ICAO. Se planira da se vovedat vo sustina time based separations. Od iskustvo - vo golem del rizicno i neprifatlivo za pilotite i kontrolorite.
User avatar
Mad Scientist
On the mike at 120.3
On the mike at 120.3
Posts: 773
Joined: 05 Oct 2006, 18:42
Contact:

Post by Mad Scientist »

Според мое мислење, намалувањето на сепарација може да се изврши само за авиони во приод затоа што авионите во приод се по дефиниција во секвенца еден над друг или во најмала рака на иста висина респективно, при што влијанието на турбуленцијата е речиси безначително поради фактот што таа под влијание на земјината гравитација паѓа надолу. Просечна брзина на распаѓање на вортексот е околу 80 сек (60 сек во услови на ветер до 150 сек во мирни услови) и веројатно тука се базира идејата за тајмирана сепарација. Фактот дека овие закони и прописи ги донесуваат неуспешни контролори или луѓе кои никогаш не ни седнале на жешкото столче доведува до зголемување на ворклоудот контролорите. Замислете да мора еден контролор во TRACON или во Франкфурт approach да гледа на саат секои 5 секунди!!!
Апропо, да се чачкаат прописите за авионите на полетување е чиста лудост. Еден авион на полетување генерира максимум lift а со тоа и максимум турбуленции и поради фактот дека секој нареден авион е пониско од претходниот укажува дека ќе влета директно во неговите турбуленции. Да не го заборавиме American 587 (A300-600 кој се сруши поради турбуленција од 744); heavy позади heavy, контролор не е обврзан да направи никаква сепарација но загинаа луѓе.
Првиот проблем кој треба да се адресира е огромната растегливост на категориите(1). Како што можете да видите, heavy е и авион со 200т MTOW (maximum take-off weight) како и авион со 400т MTOW, иако се работи за двојна разлика. Откога тука ќе се направи подобра дистинкција, тогаш може да се зборува за редукција на сепарацијата.
Од мене толку за сега, повеќе во наредното јавување.

Мед Сајентист, C17 телевизија.



(1)
  • * Light - до 7000 кг
    * Medium - од 7001 кг до 135999 кг
    * Heavy - 136000 и повеќе кг
[color=blue]No good deed remains unpunished.[/color]

Нормален текст - Пишува љубител на авијација
[b][i][color=red]Здебелен црвен и искосен текст - Пишува модератор[/b][/i][/color]
User avatar
Tanja
Едриличар
Едриличар
Posts: 221
Joined: 21 Nov 2007, 16:13
Contact:

Post by Tanja »

Znam, zatoa i rekov deka e problem i za pilotite i za kontrolorite. Bese jasno kazano - no way. A inace se raboti prvenstveno na take off.
User avatar
Mad Scientist
On the mike at 120.3
On the mike at 120.3
Posts: 773
Joined: 05 Oct 2006, 18:42
Contact:

Post by Mad Scientist »

Tanja wrote:Znam, zatoa i rekov deka e problem i za pilotite i za kontrolorite. Bese jasno kazano - no way. A inace se raboti prvenstveno na take off.
Најголемата борба е да се намали Runway occupancy time. Еден од начините е да се намали сепарација на полетување. се надевам нема да го направат тоа, иако се под притисок од компаниите и огромните пари.
[color=blue]No good deed remains unpunished.[/color]

Нормален текст - Пишува љубител на авијација
[b][i][color=red]Здебелен црвен и искосен текст - Пишува модератор[/b][/i][/color]
User avatar
Falcon
Капетан на B747
Капетан на  B747
Posts: 827
Joined: 06 Mar 2008, 19:59
Location: Macedonia
Contact:

Post by Falcon »

Mad Scientist wrote: .
.
.
Да не го заборавиме American 587 (A300-600 кој се сруши поради турбуленција од 744); heavy позади heavy, контролор не е обврзан да направи никаква сепарација но загинаа луѓе.
Се сложувам со Mad Scientist и Тања, само една мала забелешка до Mad Scientist - American 587 не се сруши заради влегување во вртлозите од џамбо-џетот пред него! Тоа е најпопуларно и најшироко раширено објаснување, но не е точно! Главната причина е несоодветната рекација на копилотот кој во тој момент бил "pilot flying".

Извадоци од официјалниот извештај на NTSB во врска со несреќата на Американ Ерлајнс:

- Flight 587 did encounter wake vortex turbulence;

- The circulation of the wake vortex at the time of encounter would have been between 63% and 80% of the vortex’s initial strength;

- Wake-vortex was not a factor although atmospheric conditions were favorable for a slow rate of vortex decay;

- In testimony at the public hearing, the expert from NASA stated: “the wake was nothing extraordinary”.

:wink:
brynner

Re: Наука

Post by brynner »

Огроммммна база на книги - претежно машинство, електротехника, хемиско инженерство... Али, брате, суво злато!
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest