Загина параглајдерист летајќи над Прилеп

За љубителите на лесните авиони,падобранството,едрилиците и ултралесните летала.
For the fans of the light aircraft, paragliders, private flying and sailplanes.
Post Reply
User avatar
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 19:07
Location: Strumica R. Makedonija
Contact:

Загина параглајдерист летајќи над Прилеп

Post by MaKoM »

33 годишниот Тони Аврамоски загина попладнево слетувајќи со параглајдер. Несреќата се случи кај селото Алданци на државниот натпревар за параглајдери кој се одржуваше во Крушево.

Засега никој не соопштува кој се причините Аврамоски на место да се приземји со параглајдерот, со целата брзина се струполил на земјата.

Со кола на службата за итна помош која била присутна на самото место бил префрлен во прилепската болница.

Два часа дежурниот хирург се обидуваше да го врати во живот.

„Донесен е во тешка состојба без знаци на живот. Покушавме реанимација, не успеавме да воспоставиме знаци на живот, виталните функции не се воспоставија“, изјави Луан Мифтароски хирург во прилепската болница.

Тони Аврамоски работеше како полицаец во прилепската полиција, бил член на Делта клубот од Прилеп и имал дозвола за летање. Со параглајдерство се занимавал над година ипол.

Во Крушево денеска се одржуваше државен натпревар за прецизно слетување на параглајдеристи, на кои учествуваа 48 натпреварувачи од Македонија, Србија и Бугарија.

Условите за летање беа идеални вели Кире Гиноски претседател на Делта клубот, кој заедно со воздухопловниот сојуз на Македонија беа организатори на првото отворено државно првенство.

Никој не знае како се случи трагедијата вели Гиноски кој смета дека ова е безбеден спорт. Пред неколку години во близина на Крушево исто така загина параглајдерист.

Полицијата ги испитува причините за денешната трагедија, а државното првенство најверојатно ќе биде прекинато.

A1 http://www.a1.com.mk/vesti/default.asp?VestID=68893
...shoveling shits up the hill...
User avatar
MaKoM
Капетан на Concorde
Капетан на Concorde
Posts: 4639
Joined: 04 Aug 2006, 19:07
Location: Strumica R. Makedonija
Contact:

Post by MaKoM »

Жална вест навистина , :cry: :cry: :cry:
...shoveling shits up the hill...
User avatar
Skopjeair
H.M. MURDOCK
H.M. MURDOCK
Posts: 3197
Joined: 12 Oct 2006, 10:23
Contact:

Post by Skopjeair »

Sto se slucuva vo nasata zemja!!! Mnogu nesreki za kratko vreme!!!!!!!
User avatar
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 13:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia
Contact:

Post by avijacijamk »

Луѓе некој малер не заредил, слава му на параглајдеристот, штета.
Премногу анализа доведува до парализа!!!
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
User avatar
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 13:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia
Contact:

Post by avijacijamk »

Во несреќа загина параглајдер - полицаец
ImageТриесет и тригодишниот параглајдер Тони Аврамоски од Прилеп, вработен во СВР Прилеп, завчера попладне околу 15 часот го загуби животот во параглајдерска несреќа што се случи во близина на селото Алданци, Крушевско, кај месноста викана Кула.
Аврамоски, како еден од учесниците на Интернационалното државно првенство во параглајдерство што денеска се одржа во Крушево, според очевидци, доживеал несреќа во момент кога леталото се затворило од едната страна, по што тој паднал веднаш до резервоарот за вода кај селото.
Екипа од прилепската полиција, истражен судија и обвинител извршија увид на местото на несреќата.
- За причините за несреќата рано е да се говори. Ќе го побараме леталото и сите учесници и очевидци на настанот. Дури по разговорите со очевидците и организаторот, и детална проверка на леталото, ќе може да се каже како дошло до несреќата, изјави дежурниот истражен судија Блаже Спирковски.
- Безуспешни беа двочасовните напори на лекарите во Хируршкото одделение. Аврамовски беше примен на одделот за реанимација, не знаеме кои се причините за смртта, рече дежурниот хирург Луан Мистароски.
Еден од организаторите од параглајдерскиот клуб "Делта" Кире Гиноски и пријателите на Аврамоски кои учествувале на првенството, тврдат дека имало идеални услови за летање.
- Со сета брзина удри во земјата. Причина за несреќата беше грешка на пилотот, изјави Гиноски.
Премногу анализа доведува до парализа!!!
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
User avatar
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 13:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia
Contact:

Post by avijacijamk »

Загина летач со параглајдер
Тони Аврамоски(33) параглајдерист од прилепскиот "Делта" клуб го загуби животот во саботата во месноста Кула во близина на селото Алданци. Наместо да се приземји, како што тврдат очевидци, тој со голема брзина паднал на земја, се отфрлил и удрил во к



Тони Аврамоски(33) параглајдерист од прилепскиот "Делта" клуб го загуби животот во саботата во месноста Кула во близина на селото Алданци. Наместо да се приземји, како што тврдат очевидци, тој со голема брзина паднал на земја, се отфрлил и удрил во карпа.
Трагичниот настан го прекина отвореното меѓународно првенство во прецизно слетување во Крушево.
"Му се затворти едната страна од параглајдерот"- тврдат очевидци кои го виделе фаталниот пад од височина на Аврамовски.
"По падот беше тешко повреден, го кренав и го однесов до возилото на итна помош што беше на патот"- раскажува Издре Губетини, учесник на натпреварот од Приштина, кој неможеше да ја скрие вознемиреноста од настанот.
"Немал резервен падобран. Му викале да отвори резервно летало, ама тој не не го носел"- вели Красниќи Шкељчима, исто така од Косово, кој заедно со полицијата на местото на трагедијата ја чекаа увидната екипа.
Безуспешни биле обидите на лекарите за реанимација на Аврамоски, кој во билницата во Прилеп бил однесен во многу тешка состојба без знаци на живот.
33-годишниот Тони Аврамоски работел како полицаец во прилепската полиција, имал дозвола за летање со параглајдер , бил член на прилепскиот "Делта" клуб и бил искусен летач. Условите за летање во саботата биле идеални, велат организаторите.
Отворена е истрага за случајот и се испитуваат причините за несреќата.
На интернационалниот државен натпревар што го организираа Прилепскито параглајдерски клуб и воздухопловниот сојуз на Македонија, покрај македонските учествуваат параглајдери од Бугарија, Србија и Косово.
А.Ц.


Вест
Премногу анализа доведува до парализа!!!
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
User avatar
Suzana
Падобранец
Падобранец
Posts: 36
Joined: 06 Oct 2006, 16:13
Location: Geneve, CH
Contact:

Post by Suzana »

Здраво на сите,

Знам дека во недостиг на информации од прва рака постирате исечоци од дневниот печат, и добро е да се знае што се се пишува за овие настани. Сепак добро е и да се обрне внимание на битните елементи на несреките.
Колку што сум запознаена,официјален увид беше направен од страна на Управата за цивилна и воздушна пловидба вчера. На нив останува да го оценат настанот, но според првичните потврдени информации од повеке лица се дознава дека-
1. пилотот немал резервен падобран
2. параглајдерот бил од постар тип, доста амортизиран
3. пилотот почнал да лета пред година и пол, но немал доволно налет нити комплетно знаење
За жал не сите учесници во овој спорт имаат претходно воздухопловно искуство и со тоа респект кон воздухопловните правила и прописи. Со ова не мислам на овој пилот туку и на сите посикусни пилоти на параглајдер кои имаат пред се морална обврска да бидат запознаени со сите битни фактори за безбедноста и да ги обучат своите (ако ги имаат) ученици за истите.
Од друга страна, иако има недостиг на доволно нови кандидати за обука, би требало да се обрне повеке внимание на психофизичката состојба и на дисциплината/послушноста на почетниците, и да се направи селекција кој може - а кој не.

Сепак на крајот мора да се нагласи дека генерално во овој параглајдерството во Македонија просечната возраст е 35 години што е показател дека проблемот е повеке во индивидуалната едукација и одговорноста на самите пилоти, без разлика на другите фактори. Нема таков закон кој ке спречи некој на купи Фиќо на старо и да помине на црвено...

И за крај (а можеби требаше да биде на почеток), морам да нагласам дека се работеше за натпревар во прецизно слетување.
Значи дисциплина во која пилотот ,,тежнее да го превлече,, параглајдерот кој не е падобран туку летало со своја минимална брзина. Но поради фактот што за оваа дисциплина е потребно да знаеш само да полеташ и слеташ-како што некои ја промовираат, во неа учествуваат многу почетници.

Во продолжение можете да видите една преписка од пред две недели на нашата параглајдинг група (одговорот е од МК учесник во ваа дисциплина а првиот пост е препратен од српската пг група). Само како информација - повекето пилоти од дисциплината прелети (Cross Country) имаат малку поинакво мислење, односно дека параглајдерот е измислен да се лета и прелета што повеќе а не целта да биде веднаш под стартот...

QUOTE
Dobro e sto go pusti ova sase toa dokazuva deka i na ovaa discpilina ne mozat da ucestvuvaat pocetnici, i ovaa disciplina si ima svoja tezina a so toa i svoja Vaznost (preciznost i tehnika na pilotirajne)

kiko...
----- Original Message -----
From: Aleksandar Gacevski
To: paragliding_in_mkd@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, October 03, 2006 9:33 AM
Subject: [paragliding_in_mkd] preciznovo e strasno




OVA GO PROCITAV DENES NA SRPSKIOT FORUM,Zeljko pisuva:


Nazalost trend povreda na takmicenjima uz preciznom sletanju paraglajderom ne jenjava - vec naprotiv, povecava se.
Ova popularna disciplina u zadnje vreme privlaci sve veci broj takmicara jer omogucava svakome ko zna da poleti i sleti da se takmici, ali istovremeno takmicarima koji u prevelikoj zelji da postignu sto bolji rezultat, zna da priredi iznenadjenja.
Naime, slabo ko bi ocekivao da se u ovakvoj disciplini ljudi mogu povrediti, ali to se desava cesto iskljucivo iz dva razloga:
1. prilikom sletanja - nakon lose procene u prilazu kada je pilot "visok", u zelji da se pogodi sto blize centru, prevlaci se glajder i dolazi do negative
2. u toku leta, prilikom izvodjenja nedovoljno uvezbanih spirala, wing overa, i ostalih figura, zarad divljenja publike i ostalih ucesnika ili licnog uvezbavanja

Kao posledica ova dva uzroka, u Raskoj je bilo 5 slucajeva pg-nezgoda gde su se tri zavrsila povredama, ali i 7-8 negativa koje su prosle bez posledica (na svu srecu).

Jankovic Vladimir, i Djordjevic Nemanja su prosli bez povreda nakon problema u izvodjenju wing overa, zbog cega je ovaj prvi zavrsio na sumi, a drugi nakon negative iz koje nije bilo vadjenja (kako on kaze) baca rezervu i uspesno prizemljuje na livadu.

Denis (Pavlovic Severin) je imao problem kada je usao u negativu na nekih 15 metara visine, ali na svu srecu krilo je ostalo "puno" pa je sa manjom brzinom udario o zemlju. Posledica - lom ruke.

Rodjena braca Perovic Milan i Milos iz Raske su polomili po jednu nogu prilikom loseg sletanja.

U svakom slucaju komisija ce morati da aktivira neke nove mehanizme radi zastite sigurnosti na takmicenjima u preciznom sletanju, pocev od izvodjenja figura (iskusniji piloti) do nebezbednih sletanja (svi piloti), jer na ovakvim takmicenjima gde ima publike, to je svojevrsna antireklama sportu...

Prilog - slika pilota koji pada na ledja u negativi koja se manifestuje na nekih 1,5m visine (Raska Open)

Pozdrav,
Zeljko
UNQUOTE

Време е сериозно да се размисли како понатаму.

Поздрав,
С
TEMPUS FUGIT
User avatar
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 13:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia
Contact:

Post by avijacijamk »

Се слагам со вас, ова е типична пилотска грешка која се случи во Прилеп. Малце се распрашав што се десило и дознав дека пилотот бил приучен за акробатско летање со параглајдер, а сепак се обидел да направи по некоја акробација, која завршила трагично. Исто така вчера дознав дека параглајдеристите не подложат под воздухопловни лиценци, малце ми е чудно ова, како иде добивање на дозвола за параглајдер??? Од УЦВП викаат дека они се должни да ја проверат техничката исправност на параглајдерот и да го регистрираат доколку е се во ред, но што е со пилотските дозволи?
Премногу анализа доведува до парализа!!!
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
User avatar
Suzana
Падобранец
Падобранец
Posts: 36
Joined: 06 Oct 2006, 16:13
Location: Geneve, CH
Contact:

Post by Suzana »

Nakratko:
Za pilotski dozvoli se polaga vo UCVP i veruvajte deka dosegasnata programa za polaganje ne bese bas lesna ili kratka - tuku opfakase poveke predmeti koi se polagaa kaj potvrdeni vozduhoplovni poznavaci, barem sto se odnesuva do teoretskiot del.
Edisnstveniot problem sto jas go gledam e vo toa sto golem del od materijalot bese baziran na generalno poznavanje a ne na specificno za paraglajderstvo, od prosta pricina sto direkcijata nemase strucni lica koi imaat navistina poznavanje od paraglajderstvo kaj koi bi polagale na primer "konstrukcija i tehnologija na paraglajder" ili drugi specificni tehnicki vozduhoplovni predmeti. A stvarno ne e isto da polagas za edrilica i za paraglajder.
I kako sto toa obicno biva kaj nas, vo nedostatok na dovolno vistinski strucni kadri za nekoi pozicii vo drzavata voopsto, mestata se popolnuvaat so priuceni - nekogas i nema drugi.

A prakticniot del e posebna prikazna - zavisi od toa kakva sreka imas i so kogo se obucuvas. Bidejki samoto prakticno polaganje nemoze da ja oceni reakcijata na pilotot vo vonrendni situacii, no instruktorot koj potpisuva deka navistina toj pilot e spremen za samostojno letanje treba da stoi zad svojot potpis i da odgovara!

Najstrasno od se e koga nema sporedba i obmislena razmena na znaenja so razvienite zemji, pa se stvaraat lokalni zvezdi koi i ne se svesni kolku vsusnost ne znaat...
TEMPUS FUGIT
User avatar
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 13:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia
Contact:

Post by avijacijamk »

ИСТРАГА ЗА ТРАГЕДИЈАТА НА ДРЖАВНОТО ПРВЕНСТВО ВО КРУШЕВСКО

Параглајдеристот морал да има падобран

Резервен падобран бил задолжителна опрема за параглајдеристите и тој можел да му го спаси животот на полицаецот Тони Аврамовски од Прилеп


Резервен падобран бил задолжителна опрема за параглајдеристите и тој можел да му го спаси животот на полицаецот Тони Аврамовски (33) од Прилеп, кој трагично загина во саботата на Државното првенство на параглајдеристи, велат извори во истрагата.

Истрагата, која заврши вчера, треба да утврди кој е виновен зошто Аврамовски полетал без резервен падобран. Се испитува и евентуална одговорност на организаторот на државниот натпревар, на кој учествуваше и Аврамовски во дисциплината прецизно слетување. Нашите извори велат дека полицаецот пред несреќата на височина од околу 70 метри извел недозволена фигура наречена спирала, поради која се случил инцидентот. Параглајдеристи велат дека трагедијата можела да се избегне ако тој носел падобран и ако го активирал на височина од 70 метри.

Според Управата за цивилна и воздушна пловидба, правилникот за ултралесни летала предвидува задолжително носење резервен падобран за летови на височина од над 100 метри, а Аврамовски полетал на височина од над 300 метри.

- Носењето резервен падобран е задолжително како што е носењето резервна гума во автомобил. Пилотот сам одговора дали ќе носи резервен падобран или ќе лета без него. Во никој случај виновник не може да биде организаторот на натпреварот оти никој не може да го присили пилотот да носи падобран - тврдат во Фалкон-клуб од Битола.

Според клубот, доказ дека одговорноста е на пилотот е потпишувањето писмена изјава пред летање со параглајдер. Параглајдеристи објаснуваат дека често се случува летачите по кратко искуство со параглајдер да бидат понесени од таканаречениот Икаров синдром, кој може да биде кобен.

- Станува збор за опасно чувство, кое ве прави да се чувствувате способни за чуда. Икаровиот синдром е причина за инцидентите со параглајдер оти и помалку искусни летачи се обидуваат да направат невозможни егзибиции - објаснува долгогодишен параглајдерист.

Аврамовски работел како полицаец во СВР Прилеп, бил член на клубот „Делта“ од Прилеп и имал дозвола за летање. Со параглајдерство се занимавал година и пол. Параглајдеристи објаснуваат дека дисциплината прецизно слетување во која учествувал Аврамовски била една од најбезбедните и многу ретко се случувале инциденти.

Испрашан очевидец на несреќата

Истражниот судија Благоја Спиркоски од Основниот суд во Прилеп, кој на денот на несреќата бил дежурен, вели дека истрагата за случајот е завршена и оти предметот наскоро ќе биде доставен до обвинителството.

Во истрага бил испрашан и очевидец од Приштина, а во саботата вечерта биле пронајдени параглајдерот и заштитниот шлем на Аврамовски, кои се предадени на вештачење. Судијата Спиркоски вели дека целиот доказен материјал за случајот бил собран, а била завршена и обдукцијата.

Александар Манасиев
Дневник
Премногу анализа доведува до парализа!!!
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
User avatar
avijacijamk
Капетан на А380
Капетан на А380
Posts: 2476
Joined: 18 Jul 2006, 13:23
Location: Skopje, Republic of Macedonia
Contact:

Post by avijacijamk »

ИСТРАГА ЗА ТРАГЕДИЈАТА ВО КРУШЕВСКО

Ќе има реконструкција на смртоносниот скок со параглајдер
Истражните органи ќе го реконструираат смртоносниот скок со параглајдер на

полицаецот Тони Аврамовски од Прилеп, кој трагично загина во саботата на Државното првенство на параглајдеристи, велат извори во истрагата. Реконструкцијата, најверојатно, ќе се изврши оваа недела и таа треба да покаже на која висина летал младиот Аврамовски. Нашите извори тврдат дека тој летал на височина од над 300 метри, а инцидентот се случил на висина од под 100 метри. Според правилникот за ултралесни летала, предвидено е задолжително носење резервен падобран за летови на височина од над 100 метри. Истрагата треба да покаже зошто Аврамовски не носел резервен падобран, кој можел да му го спаси животот. Искусни параглајдеристи објаснуваат дека тој не смеел да полета без падобранот, но оти не постои ефикасен механизам за контрола.

- Никој не ги проверува параглајдерите пред пилотот да полета со него. Никој не контролира дали некој носи падобран. Истото се случува и на државните првенства - вели долгогодишен параглајдерист.

Извори во истрагата велат дека мозаикот ќе се комплетира откако ќе се измери височината на која летал Аврамовски во дисциплината прецизно слетување.

(А.М.)

Дневник
Премногу анализа доведува до парализа!!!
[url]http://www.avijacija.com.mk[/url]
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests