Тупољев 144 (Конкордски)
- Scylla
- Капетан на Concorde
- Posts: 4913
- Joined: 12 Jul 2006, 03:21
- Location: Лозана
- Contact:
Тупољев 144 (Конкордски)
Тупољев 144 (наречен инаку Конкордски) е првиот патнички авион кој го пробил звучниот зид и летал со брзина поголема од 2 маха на 5 Јуни 1969. Голема контроверзност стекна со сличниот (скоро ист) дизајн на Конкорд, кој излезе кратко подоцна. Во 1973 на Париското шоу се сруши пред илјадниците гледачи убивајќи 6 од екипажот и 8 на земја.
Сличностите на надворешниот дизајн се огромни, но уредите за навигација управување и останатите битни елементи се потполно различни. Потполно исто како Буран вселенската програма, која била лансирана "само за инает" на американската Спејс Шатл програма. Сергеј Павлов - официјален претставник на Аерофлот (компанијата која главно го користела Тупољев 144) бил уапсен во Париз, 1965 година бидејќи ги поседувал деталните планови на системот за кочење, тркалата и целосната рамка на Конкорд. Друг руски агент бил уапсен во 1977 бидејќи ги поседувал сите планови на прототипот на Конкорд од 1960 година.
Прототипот прв пат полета на 31 декември 1968 близу Москва, 2 месеци пред Конкордот. Тупољев 144 прв пат ја проби звучната бариера на 5 јуни 1969, а на 15 јули 1969 стана првиот патнички авион кој ја преминал границата од 2 маха.
Тупољев 144 на многу начини бил понапреден и различен, но очигледно е дека некој крадел од дизајнот на другиот. Тупољев започна со патничко летање на 26 Декември, 1975, пренесувајќи пошта и карго од Москва до Алма-ата во подготовки на пренос на патници, и во Ноември 1977 започна полу-закажано летање се додека првиот Tu-144D претрпе несреќа додека леташе тест лет, и се урна на 23 Мај 1978 со загуба на екипажот. Летот на Аерофлот на 1 Јуни, 1978 е 55-тиот и последен лет на Тупољев 144.
Закажан карго превоз со Tu-144D повторно започнал на 23 Јуни 1979. Денес е познато дека Аерофлот продолжил да го лета Ту-144D во 1980тите исклучиво за тестирање и превоз на карго.
На париското шоу во 1973, додека полетувал пилотот незнаејќи дека над него лета француски Мираж (летал во непосредна близина со цел да ги слика револуционерните крилца кај Тупољев 144, воедно непочитувајќи го правилото на оддалеченост од 5 милји на секој аеро митинг), што го натерало пилотот да направи нагло вртење а од ова откажале моторите. За да ги рестарира, се нурнал кон земјата меѓутоа од огромната брзина и наглото вртење авионот се скршил во воздух и се урнал.
Има три главни теории на неговиот пат. Првата е дека се срушил пробувајќи да го избегне францускиот Мираж кој го сликал за да ги опфати сите напредни и различни делови од Француско-Англискиот Конкорд. Другата е дека русите намерно заменале одредени подесувања во компјутерот на автоматската стабилизација со што би го надиграле Конкордот, меѓутоа не отишло се како што треба па Тупољев 144 се срушил. И уште една теорија, која вели дека луѓето на Конкорд намерно направиле многу документи и нацрти со вградени грешки кои би ги излажале русите па би следела несреќата.
Исходот на оваа несреќа очигледно е направен да се избегне одговорноста на обете страни, француската влада се спогодила со владата на тогашниот Советски Сојуз дека немало шпионски Мираж во воздухот, а Русите како надомест добиле јавен исказ од французите дека немало технички проблем со Тупољев 144 туку дека грешката била од човечки фактор - пилотска. Црната кутија од летот е уништена.
Сличностите на надворешниот дизајн се огромни, но уредите за навигација управување и останатите битни елементи се потполно различни. Потполно исто како Буран вселенската програма, која била лансирана "само за инает" на американската Спејс Шатл програма. Сергеј Павлов - официјален претставник на Аерофлот (компанијата која главно го користела Тупољев 144) бил уапсен во Париз, 1965 година бидејќи ги поседувал деталните планови на системот за кочење, тркалата и целосната рамка на Конкорд. Друг руски агент бил уапсен во 1977 бидејќи ги поседувал сите планови на прототипот на Конкорд од 1960 година.
Прототипот прв пат полета на 31 декември 1968 близу Москва, 2 месеци пред Конкордот. Тупољев 144 прв пат ја проби звучната бариера на 5 јуни 1969, а на 15 јули 1969 стана првиот патнички авион кој ја преминал границата од 2 маха.
Тупољев 144 на многу начини бил понапреден и различен, но очигледно е дека некој крадел од дизајнот на другиот. Тупољев започна со патничко летање на 26 Декември, 1975, пренесувајќи пошта и карго од Москва до Алма-ата во подготовки на пренос на патници, и во Ноември 1977 започна полу-закажано летање се додека првиот Tu-144D претрпе несреќа додека леташе тест лет, и се урна на 23 Мај 1978 со загуба на екипажот. Летот на Аерофлот на 1 Јуни, 1978 е 55-тиот и последен лет на Тупољев 144.
Закажан карго превоз со Tu-144D повторно започнал на 23 Јуни 1979. Денес е познато дека Аерофлот продолжил да го лета Ту-144D во 1980тите исклучиво за тестирање и превоз на карго.
На париското шоу во 1973, додека полетувал пилотот незнаејќи дека над него лета француски Мираж (летал во непосредна близина со цел да ги слика револуционерните крилца кај Тупољев 144, воедно непочитувајќи го правилото на оддалеченост од 5 милји на секој аеро митинг), што го натерало пилотот да направи нагло вртење а од ова откажале моторите. За да ги рестарира, се нурнал кон земјата меѓутоа од огромната брзина и наглото вртење авионот се скршил во воздух и се урнал.
Има три главни теории на неговиот пат. Првата е дека се срушил пробувајќи да го избегне францускиот Мираж кој го сликал за да ги опфати сите напредни и различни делови од Француско-Англискиот Конкорд. Другата е дека русите намерно заменале одредени подесувања во компјутерот на автоматската стабилизација со што би го надиграле Конкордот, меѓутоа не отишло се како што треба па Тупољев 144 се срушил. И уште една теорија, која вели дека луѓето на Конкорд намерно направиле многу документи и нацрти со вградени грешки кои би ги излажале русите па би следела несреќата.
Исходот на оваа несреќа очигледно е направен да се избегне одговорноста на обете страни, француската влада се спогодила со владата на тогашниот Советски Сојуз дека немало шпионски Мираж во воздухот, а Русите како надомест добиле јавен исказ од французите дека немало технички проблем со Тупољев 144 туку дека грешката била од човечки фактор - пилотска. Црната кутија од летот е уништена.
- fly_macedonia
- Спортски пилот
- Posts: 373
- Joined: 04 Aug 2006, 19:09
- Location: Скопје, Р. Македонија
- Contact:
- avijacijamk
- Капетан на А380
- Posts: 2476
- Joined: 18 Jul 2006, 13:23
- Location: Skopje, Republic of Macedonia
- Contact:
- Tane
- Падобранец
- Posts: 141
- Joined: 22 Nov 2006, 09:04
- Location: Кичево, Македонија
- Contact:
Пред неколку месеци, гледав една емисија на „Национална географија„ или „Дискавери“ (точно не се сеќавам) каде се зборуваше дека американците и русите ќе го рестартираат ТУ 144, ми се чини со руски мотори и америчка електроника.
Тоа како „И по Конкорд - Конкорд“, односно ТУ 144.
Целата емисија беше само за ТУ 144, за моторите, електрониката, дизајнот и опремата.
Поздрав!
Тоа како „И по Конкорд - Конкорд“, односно ТУ 144.
Целата емисија беше само за ТУ 144, за моторите, електрониката, дизајнот и опремата.
Поздрав!
Не сум пилот, ама го сакам небото
- avijacijamk
- Капетан на А380
- Posts: 2476
- Joined: 18 Jul 2006, 13:23
- Location: Skopje, Republic of Macedonia
- Contact:
- Scylla
- Капетан на Concorde
- Posts: 4913
- Joined: 12 Jul 2006, 03:21
- Location: Лозана
- Contact:
- MaKoM
- Капетан на Concorde
- Posts: 4639
- Joined: 04 Aug 2006, 19:07
- Location: Strumica R. Makedonija
- Contact:
-
- Mодератор
- Posts: 14550
- Joined: 31 Jan 2008, 19:20
Tu-144
http://www.youtube.com/watch?v=XbNh-Gu634k" onclick="window.open(this.href);return false;
- Canemakedonski
- Капетан на SR-71 Blackbird
- Posts: 5835
- Joined: 11 Nov 2006, 22:12
- Location: Prilep
- Contact:
Re: Тупољев 144 (Конкордски)
Наса го има изнајмено Ту 144 за аеродинамички тестови меѓу 1996 и 1999:
http://www.nasa.gov/centers/dryden/news ... -DFRC.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nasa.gov/centers/langley/new ... U-144.html" onclick="window.open(this.href);return false;
А сега еден примерок е изложен заедно со Конкорд во Германија во музејот во Зинсхајм:
http://sinsheim.technik-museum.de/en" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nasa.gov/centers/dryden/news ... -DFRC.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nasa.gov/centers/langley/new ... U-144.html" onclick="window.open(this.href);return false;
А сега еден примерок е изложен заедно со Конкорд во Германија во музејот во Зинсхајм:
http://sinsheim.technik-museum.de/en" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mодератор
- Posts: 14550
- Joined: 31 Jan 2008, 19:20
Re: Тупољев 144 (Конкордски)
Suva lepota.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests