Можеби некои од вас веќе знаат - за нецели 4 месеци, поточно на 27 октомври 2009, во САД на сила стапува пропис на FAA со кој сите патнички воздухоплови кои влегле во употреба во 1988 и подоцна, како и сите нови воздухоплови кои се‘ уште се произведуваат како модели хомологирани (Type Certified) пред таа година, мора да бидат опремени со нов тип на седишта.
Разликата е во тоа што овие седишта мора да издржат структурно оптоварување од 16 гравитациски забрзувања (16g) и да имаат појаси со воздушни перничиња!
Факт е дека Боинг веќе извесно време испорачува нови авиони во кои седиштата кои можат да издржат 16-кратно (наместо до сега стандардното 9-кратно) гравитациско оптоварување, а исто така факт е и дека воздушнните перничиња и до сега беа користени од страна на некои авиокомпании (Singapore Airlines, Japan Airlines, Cathay Pacific, Virgin). Но, тоа најчесто беше само кај седиштата во прва класа, а сега со новата директива ова станува задолжително за сите седишта кај сите воздухоплови на американските авиокомпании и странските авиокомпании кои летаат во САД.
EASA веќе размислува за вовдеување на слична регулатива во Европа во 2010 или 2011 година.
Еве неколку интернет линкови за оние кои сакаат да знаат повеќе:
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... seats.html
http://www.nytimes.com/2009/06/30/busin ... lanes.html
За мене особено интересни се воздушните перничиња. Еве како изгледаат:
А, еве како функционираат:
http://video.popularmechanics.com/servi ... 6391930001
Воздушни перничиња во авионите
- Falcon
- Капетан на B747
- Posts: 826
- Joined: 06 Mar 2008, 19:59
- Location: Macedonia
- Contact:
- Scylla
- Капетан на Concorde
- Posts: 4913
- Joined: 12 Jul 2006, 03:21
- Location: Лозана
- Contact:
- Airbus
- Капетан на SR-71 Blackbird
- Posts: 5918
- Joined: 02 Dec 2006, 18:07
- Location: Boston, Maassachusetts
- Contact:
Еј, браво - ме потсети на една студија од пред 10-тина години. Не се сеќавам како, ама резимето ми имаше паднато в раце...Scylla wrote:Доста интересно, јас ова прв пат го гледам...
Можеби во блиска иднина ќе видиме и патнички авиони опремени со падобран?
Студијата предвидуваше реконфигурирање на патничките кабини во комерцијалните воздухоплови така што би се извел систем од шини кои водат од секое седиште до emergency-излезот, за во случај на крајна нужда да можат да се исфрлат сосе патник. Се разбира, секое седиште би било опремено со падобран и сл. ... Еден тип „бочен катапулт“.
Само што, ако добро се сеќавам, симулациите и пресметките на оптоварувањата кои таквиот систем би требал да ги издржи и да им одолее во реални услови покажаа дека концептот е тешко изводлив, па дури и ја зголемува опасноста по патниците...
(Ако успеам да ја ископам од негде, ќе ја имате минута подоцна.)
- IgorMKD
- Астронаут
- Posts: 15403
- Joined: 23 Nov 2006, 14:06
- Location: Автокоманда, Скопје
- Contact:
Re: Воздушни перничиња во авионите
И наш македонски воздухоплов е опремен со воздушно перниче.
"Dodju tako ponekad vremena, kada pamet zacuti, budala progovori, a fukara se obogati" - Ivo Andrić
- Falcon
- Капетан на B747
- Posts: 826
- Joined: 06 Mar 2008, 19:59
- Location: Macedonia
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest